
Sürüş İzlenimi: Range Rover Evoque Convertible

Otomobillerin birbirine yakın teknolojileriyle ve sürüş özellikleriyle benzeşmesi farklılık isteyenleri zor duruma sokuyor. SUV sınıfında cabrio karoserli bir araç isteyenler olabileceğini daha önce de düşünen üreticiler, Mercedes G Serisi, Suzuki Samurai gibi modelleri üretmişti. Ancak tam anlamıyla bir cabrio silüetini, çerçevesiz camlar ve gizli takla barlarıyla Range Rover Evoque sağlıyor.
Sürüş İzlenimi: Range Rover Evoque Convertible

İki kişilik arka koltuklar arasındaki kolçak aynı zamada bagaj bölmesine uzanan kayak taşıyıcısına ev sahipliği yapıyor.
Otomobillerin birbirine yakın teknolojileriyle ve sürüş özellikleriyle benzeşmesi farklılık isteyenleri zor duruma sokuyor. SUV sınıfında cabrio karoserli bir araç isteyenler olabileceğini daha önce de düşünen üreticiler, Mercedes G Serisi, Suzuki Samurai gibi modelleri üretmişti. Ancak tam anlamıyla bir cabrio silüetini, çerçevesiz camlar ve gizli takla barlarıyla Range Rover Evoque sağlıyor.
Sürüş İzlenimi: Range Rover Evoque Convertible

251 litrelik bagaj hacmi dört kişinin tatil çantaları için yeterli olmasa da günübirlik eşyalar için yer sağlıyor.
Birinci gün dizel motorlu Range Rover Evoque Convertible’ın direksiyonuna geçtik. Yaklaşık 300 kilometre süren rotamız otoyol kullanımından bol virajlı, tırmanmalı dağ yolları da içeriyordu. Üstelik sürüşe başladığımızda 10 derece olan hava sıcaklığı, biz dağları tırmandıkça sonunda 0 dereceye kadar indi. Yolun birçoğunu Evoque Convertible’ın katlanabilir yumuşak tavanını kendimize siper etmeden, cabrio konumunda geçtik. Hava sıcaklığı ne kadar düşerse düşsün, rüzgar ne kadar eserse essin, yağış olmadığı sürece tepemizde bir tavan olmaması rahatsızlık vermedi. Soğuk havaya çözüm olarak, dört camın yukarı konumda olması ve arka koltuklar üstündeki rüzgar defl ektörünün açık olması rüzgarın kabin içine olan etkisini ortadan kaldırıyor. Güçlü klima sistemi, ısıtmalı koltuklar ve direksiyon sayesinde de cabrio konumunda, araç içinde terleyebiliyorsunuz. Çok terlediğinizde ise koltuk soğutma fonksiyonu imdadınıza yetişiyor. Tek eksikliğini hissettiğimiz donanım ise kimi cabrioların ön koltuk kafalıklarında sunulan boyun havalandırması oldu. Özellikle arka koltuklara biri oturduğunda defl ektörün ortadan kalkmasının yarattığı rüzgar etkisini kafalıklardaki sıcak hava üfleyen havalandırma sistemi epey azaltıyor. Ancak bu donanım Evoque Convertible’de bulunmuyor.
Sürüş İzlenimi: Range Rover Evoque Convertible

Otomobilin katlanabilir yumuşak tavanı açıkken yol ve rüzgar sesi beklediğimiz seviyedeydi. Tavanı kapattığımızda ise rüzgar ve yol gürültüsü azalsa da duyulmaya devam ediyor. Cabrio otomobillerin genelinde olan, konfordan ödün veren bu sorunun çözümü için katlanabilir sert tavanlar tercih ediliyor. Evoque’da bunun tercih edilmemesinde sebep olarak, kumaş tavanın daha hafif bir sistem olması ve üstü açık ya da kapalı olsa da aynı bagaj hacmini sunması gösteriliyor. Üstelik mekanizmanın hafif olması hızlı bir şekilde kapanıp açılabilmesini de sağlıyor. Sürüş organizasyonun da ikişer kişi olarak bindiğimiz aracın bagajına iki orta boy valizi rahatlıkla sığdırdık. Otomobilin içerisinde ilk olarak dikkatimizi çeken yeni 10,2 inçlik dokunmatik, geniş renkli ekran oluyor. Ön konsolun ortasına konumlandırılan ekrandan multimedya sistemi ve navigasyon rahat olarak izlenebiliyor. Sistem 3G bağlantısıyla, wifi erişim noktası sunabildiği gibi taşınabilir akıllı cihazınızla eşleşip uygulamalara erişmenizi de sağlıyor. Üstelik bu sayede otomobilin kilitli olup olmadığı alarmının devrede olduğu gibi uyarıları da cebinize taşıyor.
Sürüş İzlenimi: Range Rover Evoque Convertible

Katlanabilir yumuşak tavan 18 saniyede açılıp 21 saniyede kapatılabiliyor. Üstelik bunu araç hareket ederken bile yapabiliyor.
İç mekandaki çizgiler Range Rover’a özgü sade ve şık detaylarla birleştirilmiş. Malzeme ve işçilik kalitesi oldukça başarılı seviyede. Dört kişilik yaşam alanı yeteri kadar geniş. Elektrikli olarak yüksekliği ayarlanabilir ön koltuklar daha fazla aşağıya inebilseydi uzun boylular daha rahat edebilirdi. Normal boylular için koltuk yüksekliği sorun olmuyor.
Sürüş İzlenimi: Range Rover Evoque Convertible

Evoque Convertible’ın dört tekerlekten çekiş sistemi ve elektronik sürüş yardımcıları farklı zemin koşullarında akıcı bir şekilde ilerlemek için çalışıyor. Rotamızdaki pürüzsüz asfalt, donmuş zemin ve bozuk zeminlerde tırmanma etaplarında bile normal sürüş seçeneğinde rahatlıkla ilerledik. Bu koşulları daha da zorlaştırmak isteyen maceracı Land Rover sürüş eğitmenleri, kayak pistinin bir kısmında bizim için bir sürüş parkuru da oluşturmuştu. Yer yer sert, ama çoğu yerde yumuşak kar kaplı, bol virajlı ve inişli-çıkışlı parkurda yol aldık. Sürüş modları arasında “kar-buz” olanı seçtik. DSC’yi kapattık. Dairesel vites kumandasını D konumuna alıp parkura attık kendimizi.
Sürüş İzlenimi: Range Rover Evoque Convertible

Zemine, çıkış ya da inişe göre gaz tepkilerimizi ayarlayıp, bu pistte de akıcı bir şekilde yol alabildik. Dönüşlerde kontrolü sağlamak için dikkatimizi daha fazla yoğunlaştırsak da kontrollü bir şekilde kayıp ilerlemek hiç sorun olmadı. İnişlerde, ani fren yapıp kayma ihtimaline karşı vitesi S konumuna alıp, manuel olarak vites küçülterek kontrollü yavaşlamayı da sağlayabildik. Bu kadar sıra dışı bir yol koşulunda, cabrio bir SUV ile yol almak benzersiz bir tecrübe olduğu kadar aracın kesintisiz ilerleyebilmesi keyif verdi.
Sürüş İzlenimi: Range Rover Evoque Convertible

Evoque Convertible’ın dört tekerlekten çekiş sistemi ve elektronik sürüş yardımcıları farklı zemin koşullarında akıcı bir şekilde ilerlemek için çalışıyor. Rotamızdaki pürüzsüz asfalt, donmuş zemin ve bozuk zeminlerde tırmanma etaplarında bile normal sürüş seçeneğinde rahatlıkla ilerledik. Bu koşulları daha da zorlaştırmak isteyen maceracı Land Rover sürüş eğitmenleri, kayak pistinin bir kısmında bizim için bir sürüş parkuru da oluşturmuştu. Yer yer sert, ama çoğu yerde yumuşak kar kaplı, bol virajlı ve inişli-çıkışlı parkurda yol aldık. Sürüş modları arasında “kar-buz” olanı seçtik. DSC’yi kapattık. Dairesel vites kumandasını D konumuna alıp parkura attık kendimizi. Zemine, çıkış ya da inişe göre gaz tepkilerimizi ayarlayıp, bu pistte de akıcı bir şekilde yol alabildik. Dönüşlerde kontrolü sağlamak için dikkatimizi daha fazla yoğunlaştırsak da kontrollü bir şekilde kayıp ilerlemek hiç sorun olmadı. İnişlerde, ani fren yapıp kayma ihtimaline karşı vitesi S konumuna alıp, manuel olarak vites küçülterek kontrollü yavaşlamayı da sağlayabildik. Bu kadar sıra dışı bir yol koşulunda, cabrio bir SUV ile yol almak benzersiz bir tecrübe olduğu kadar aracın kesintisiz ilerleyebilmesi keyif verdi.
Sonuç:SUV sınıfında cabrio sunma fi kri bir ilk değil. Daha önce Land Rover’da başta olmak üzere birçok marka bu tip araçlar üretti. Ama Evoque Convertible’ın bu sınıfta üretilenler arasında en iyi görünen olduğunu söyleyebiliriz. Malzeme ve işçilik kalitesi, sürüş dinamikleri ve konforuyla da markanın genlerini taşıyor. Tavan mekanizmasının da hızlı ve pratik kullanımı ona değer katıyor.
Yazı: Koray Kodal Courchevel/Fransa
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.