otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Volvo XC90
Bir aile otomobilinin nasıl olması gerektiğinin cevabını en iyi şekilde verebilecek olan Volvo XC90, 7 kişiye kadar arttırılabilen oturma kapasitesi, yüksek güvenlik standartları ve kalitesiyle premium SUV’lar arasından sivriliyor.
İkinci el karnesi: Volvo XC90



İlk kez 2002 Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtılan XC90, aynı yılın sonbaharında öncelikle Amerika pazarında satışa sunulmuştu. XC90, İsveçli üreticinin SUV sınıfındaki ilk gerçek modeli. Ancak buradaki "arazi kullanımı" sözü aldatıcı olmamalı. Çünkü XC90, hafta sonu kaçamaklarından fazlasına izin vermeyen bir SUV. Uzaktan bakıldığında bile Volvo olduğunu hemen belli eden XC90, kaba ama karizmatik bir tasarıma sahip. Ön ve arka tamponları koyu, kapıları gövde rengi plastik korumalarla çizilmelere karşı desteklenen araçta mat krom renkli basamaklar opsiyonel olarak sunuluyor. Dışardan estetik görünse de bu basamaklar zaten gereğinden yüksek eşikli araca iniş binişi çok zorlaştırıyor. Özellikle inişlerde paçaların çamurlanmaması için büyük çaba harcamak gerekiyor. Engeller aşılıp kabine girildiğinde Volvo kullanıcıları için hiçbir sürpriz barındırmayan, başka otomobillerin kullanıcıları için de çözülmesi gereken bir bulmaca gibi görünmeyen kullanışlı bir kokpitle karşılaşılıyor. Kumandaların ergonomik olarak yerleştirildiği kokpitte en başta direksiyon simidini saran kaliteli ahşap ve deri döşemeyle gelen bir zarafet hakim. Koltuğa oturup gözler yola çevrildiğinde kalın A sütunlarının çapraz görüşü çok kısıtladığı fark ediliyor. Aracın ön ve arka koltukları sunduğu geniş oturma alanı ve yeterli mesafesiyle rahat yolculuklara imkan veriyor. Kullanılmadığı zaman zemine gizlenebilen üçüncü koltuk sırasıysa 7 koltuklu bütün araçlarda olduğu gibi sadece çocukları memnun edebilecek diz mesafesi sunuyor. XC90'ın Haldex firmasıyla geliştirilen 4 tekerlekten çekiş sistemi, normal kullanımda motorun ürettiği gücün yüzde 95'ini ön tekerleklere veriyor. Diferansiyel kilidi bulunmayan araçta dinamik denge ve çekiş kontrol sistemi DTSC de sürekli 4 tekerlekten çekiş sistemini destekliyor. Anlaşıldığı üzere XC90'ın arazi şartlarındaki kullanım limiti oldukça düşük. XC90'ın zayıf yanları arasında geniş dönüş çapı (13 m) ve iç mekanda kullanılan malzemenin çabuk yıpranması ve solması yer alıyor. Ayrıca benzinli motorların yüksek yakıt tüketimini de unutmamak gerekiyor. Buna rağmen rakiplerinden daha uygun fiyatlara pek çok donanımı sunabilen bir SUV'a sahip olabilirsiniz.


Model Bilgileri

2003 XC90 iki benzinli ve bir dizel motorla piyasaya sürüldü.
2004 Yeni şanzıman ve büyük yakıt deposu eklendi.
2005 Yeni motorlar ve 6 kademeli otomatik şanzıman eklendi: 4.4 V8 (315 HP) benzinli, 2.4 lt 185 HP'lik dizel.
2006 Makyajlandı. 3.2 lt'lik benzinli motor eklendi.

Değerlendirme

+ Çok geniş iç mekan
+ Yüksek değişkenlik
+ 7 koltuk özelliği
+ Etkili ısıtma sistemi
+ Pratik kullanım
+ Çok iyi pasif güvenlik
+ Konforlu süspansiyonlar
+ Konforlu koltuklar
+ İşçilik kalitesi
- Yüksek yakıt tüketimi (benzinli)
- Geniş dönüş çapı
- Yumuşak sürüş karakteristiği
- Az hassasiyetli direksiyon sistemi
- Kısa servis aralığı
- Kısıtlı arazi özelliği

Zayıf Noktalar

• El freni arızası
• Far sistemi arızası
• Lastiklerde erken aşınma

Tavsiye Edilen Motor Seçenekleri

2.5 lt, dizel, 163/185 HP.
En çok satılan motor en ekonomik XC90 seçeneği. Ortalam yakıt tüketimi 9.0 lt/100 km.

2.5 lt, turbo, benzinli, 210 HP.
Benzinliler arasında en düşük hacimli olan bu modelin tüketimi de nispeten az. Ortalama yakıt tüketimi 11.8 lt/100 km.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.