İkinci el karnesi: Volvo S60, S80
Yazıya oy verin :
28 Temmuz 2010 Çarşamba 13:17

İkinci el karnesi: Volvo S60, S80

Premium Alman ittifakına en iyi alternatiflerin başında gelen Volvo’nun S60 ve S80 modelleri ikinci elde rakiplerine göre uygun fiyatlarıyla dikkat çekerken, zengin donanımlarıyla da yeni bir orta sınıf sedana ciddi bir alternatif oluyorlar.



Volvo'nun güvenliğe dair ününü duymayan kalmamıştır. İsveçli markanın model yelpazesinin üst ucunda yer alan 850, 940 ve 960 gibi araçların yerlerini alan S60 ve S80'de de bu böyle devam ediyor. Markanın dönemi için tam donanımlı güvenliğini sunan bu modeller günümüzde dahi ikinci elde sundukları karşısında kabul edilebilir fiyatlarla yeni alıcılarını bekliyorlar. Her ne kadar Alman rakipleri kadar kolay alınıp satılamasalar da en azından onlar kadar prestijli oldukları kesin. 1998 yılında Volvo'nun "kutu" tasarımından vazgeçilen ilk model olan S80, dünyanın ilk enine yerleştirilmiş sıralı 6 silindirli motoruna sahip otomobili de olurken, turbo beslemeli benzinli motorları haricinde 2.4 lt'lik dizeliyle de çekici bir araç. Ağırlıklı olarak otomatik şanzıman S80'de tercih ediliyor. Ancak bu şanzımanların durumunu kontrol ettirmeniz hayati bir önem taşımaktadır. Aksi halde 5 haneli masrafl ar sizi bekliyor olacaktır. Benzer durumları S60 için de söylemek mümkün. 2000 yılında düzenlenen Paris Otomobil Fuarı'nda ilk kez tanıtılan S60, markanın orta sınıftaki (Orta-üste de kaydığı olmuştur) 850 modelinin temsilcisi olarak dikkat çekiyor. Günümüzde oldukça popüler olan coupe tasarımlı sedan benzetmesinin belki de ilk örneği olan S60, eğimli tavan yapısı ve arka kapısıyla coupe otomobillerin baş mesafesini sunmakta. Arka kapıdan iniş-biniş yaparken kafanızı tavana çarpmanız ise her anlamda mümkün. Buna rağmen tasarımının, aracın henüz yenilendiğini de göz önünde tutarsak, 10 yıldır yollarda olan bir otomobil için hiç de kötü olmadığı söylenebilir. Bu aralar 0 km düşünenlerin avantajlı kampanyalardan faydalanması da kendini kanıtlamış bir otomobil için geçerli. Volvo S60 ve S80'ın her ikisinin kokpitleri oldukça modern. Buton sayısı ilk başta fazlaymış gibi algılansa da sezgisel tasarım kısa zamanda adapte olmanızı sağlıyor. Deri koltuklu modellerde yıpranmış döşemelere rastlanması çok doğal. Türkiye'deki Volvo müşterilerinin genellikle çok kilometre yaptıkları veya makam aracı olarak da markanın tercih edilmesi göz önüne alındığında, önemli olanın araç bakımlarının yetkili serviste ve zamanında yapılması olduğunu söylemeliyiz. S60 sunduğu performansın yanı sıra konfor özellikleriyle hızlı patronların ilgisini çekebilecek bir model. Araçta yaşanabilecek tek sıkıntıysa yol tutuşu artırmak için kullanılan sert tutulmuş süspansiyon sistemi. Bu sebepten dolayı aracın sunduğu konfor Alman rakiplerinin gerisinde kalıyor. Ayrıca otomobilin direksiyon sistemi özellikle manevralarda ağır kalıyor. Düz gidişte stabil olan S60, virajlarda yüksek bir yol tutuş başarısına sahip. Sınırları aşıldığında arkasını bırakan araç, elektronik denge ve çekiş kontrol sistemlerinin katkısı ile tekrar yoluna döndürülebiliyor. Her iki modelin station karoserli kardeşleri V70 ve crossover versiyon XC 70 ise kesinlikle bu tip bir araç arayanların incelemesi gereken seçenekler olarak dikkat çekiyor.

Artılar

Çok iyi aktif ve pasif güvenlik
Yüksek işçilik kalitesi
Zengin konfor donanımı
Atik ve güvenli sürüş özellikleri
Geniş iç mekan (S80)
Dinamik sürüş karakteristiği (S60)
Yüksek güvenilirlik
Konforlu süspansiyonlar (S80)
Geniş motor yelpazesi

Eksiler

Yüksek yakıt tüketimi (benzinli)
Kısıtlı arka baş mesafesi (S60)
Geniş dönüş çapı
Hantal direksiyon sistemi
Rakiplerden düşük bagaj hacmi

TİPİK SORUNLAR

Ön aks arızası
Far sistemi arızası
Direksiyon sistemi arızası

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ

2.0 lt, turbo benzinli, 180 HP İkinci elde en uygun fiyatlı bu seçenek ağırlıklı olarak LPG uygulamasına maruz kalıyor. Ortalama yakıt tüketimi
8.9 lt/100 km.

2.4 lt, turbo dizel, 163/185 HP Temel olarak hala kullanılan motor en ekonomik sürüş özelliklerini sunuyor. Ortalama yakıt tüketimi 6.3 lt/100 km.

2.5 lt, turbo benzinli, 210 HP 4 tekerlekten çekiş sistemiyle göz dolduran versiyonların yakıt tüketimler doğal olarak biraz yüksek. Ortalama yakıt tüketimi 9.7 lt/100 km.

MODEL TARİHÇESİ

1998 S80 tanıtıldı.
2000 S60 tanıtıldı.
2002 D5 ismindeki dizel motorlar tanıtıldı (163 HP).
2003 S80 makyajlandı. 300 HP'lik S60 R tanıtıldı.
2004 S60 makyajlandı.
2005 S60 için 185 HP'lik D5.
2006 S80 yenilendi.
2010 S60 yenilendi.




kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer İlgili Haberler
Markalara Göre Tüm Haberler
Onno Usta
Anket

Station Otomobiller Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?

  • Oyla
Otomobil Kredi Hesapla
Kredi Tutarı
TL
Vade
Ay
Faiz
%
hesapla
AYLIK KREDİ TUTARI: TL
Abone