23 Eylül 2009 Çarşamba 11:56

LPG'li aracımda neden ateşleme bobini sık arızalanır?

Ford Fusion 1.6 kullanıyorum ve 2004 model aracımda LPG kiti var. Aracımda senede iki kere ateşleme bobini değişiyor. Bu konu ile ilgili bana daha detaylı teknik bilgiler verebilir misiniz?

Sayın Deniz ERŞEN,


Ateşleme bobini veya endüksiyon bobininin arızalanmasında birkaç neden olabilir. Bunlar arasında; LPG'nin tutuşma direncinin benzinden daha yüksek olması ve LPG ayarlarının çok fakir karışımla çalışmak üzere ayarlanması nedeniyle motor sıcaklığının artmasıyla bobin tellerinde kopma meydana getirebilir. Ayrıca bujilerin ömürlerini yüzde 70-80 düzeyinde tamamlamış olması ve orijinal bobin kullanılmaması gibi nedenler yine problem yaratabilir. Yenilenen ateşleme bobininin kısa sürede bozulmasının sebebi, takılan parçanın (bobinin) kalitesinden de kaynaklıdır. Ateşleme bobini değişimlerinde orijinal bobin kullanılması gerekir. Çünkü yan sanayi parçaları orijinale göre daha kısa sürede arıza yapabiliyor. LPG'ye dönüştürülmüş araçlarda görülen bobin arızası genellikle bakımları ihmal edilmiş, bir çok otomobilde karşımıza çıkabilir.



kalan karakter 1000

bahtsız bahtsız

taktıaraç bir daha aynı sorunu yaparsa bana gel kimseye kurcalatma aksi taktirde bakmam dedi arcı 17 gündür kullanıyorum tık yok üstelik hiç böyle seri ve hızlı gitmiyordu 11 aydır cruz kullanıyorum 17 gündür arbanın gittiğini gazı yediğini hissettim çok memnun kaldım inşallah ilerleyen günlerde bişey yaşamam usta çok önemli ustayı bul dostum ustanın telefon numarasınıda vereyim belki sizlerede yardımı olur 0 532 225 78 70 bahçekapılı vedat usta saygılarımla

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
19.09.2013 01:42
bahtsız bahtsız

neyse bu arada dostlarımdan biri ümraniyede bir ustanı olduğunu ve adamın adının da DOKTOR olduğunu söyledi aracı buraya götürmem gerektiğini söyledi salı sabahı saat 9 a randevü aldık ve ben oraya gittimusta kaputu açar açmaz makine bağlayıp sorunun ateşleme tespitini söyledi FAKAAAT ancak bobinin yanmadığını da söyledi yani KOCA OPEL ODAK SERVİSİNİN 6 SAAT ARACI BEKLETTİKTEN SONRA BULAMADIĞINI BULDU bobinin üstündeki kauçuk ların sıcaktan yani ateşlemeden sebep oç kısımlarının yandığını atyeşlemeyide bujilere vermedigini söyledi içlerinden sadece bir tanesini değiştirdi ve beni sonra gazcıya yönlendirdi KENDİ BLDU GAZCIYI BİRKAÇYERE TEL ETTİ oraya gittim ve doktora tel açtık gaz hortumlarının boyu en fazla 5cm olucağını ve en önemliside ateşleme bobininin üstne bağlanan iki tane kablonun oradan lınıp başka yere bağlanmasını istedi gazcı arkş ne istenildyse yaptı 60tl aldıustaya geri geldik oda bana geçmiş olsun işin tamam dedi borcumu sordum oda 60 tl dedi üstelik 4 tanede orj buji

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
19.09.2013 01:34
engingul34 engingul34

mrb bu ümraniyedeki doktorun telefonu ismi veya dükkan ismi var mı acaba bi yardımcı olabilirmisin ?

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
26.09.2013 18:48
bahtsız bahtsız

sonuç alırız dediler ve beni 3gün salladılar ve bana arıza lambasını makine ile söndürdüklerini aracı benzinle kullanırsam kesinlikle bi sorun yaşamıyacağımı söylediler bunun üzerine c tesi günü düğünümüz olup L BURGAZA UZUN YALA ÇIKACAĞIMI söyledim yolun açık olsun deyip p tesi beni onayla ilgili arayacaklarını söylediler bende ordan ayrıldım aracı o gün kullanmadım ertesi gün benzini fuull leyip yola çıktım 3 km gititm gitmedim araç aynı şeyleri tekrar yaptı ve arıza ışığı yandı servisi arayıp benzindede yaptığını söyledim onlarda aracı kenara çekip kullanmamamı söylediler fakat ben aracı evin önüne kadar getirdim düğüne arkş mın otosuyla gittim pazartesi döndüm ve servisi öğleden sonra ben aradım onayı sordum onlarda kabul edilmediğini ücret karşılığı değiştiriceklerini söylediler bende bunun üzerine arayışa geçtim kendi tamircim arkadaşların ki tanıdık tanımadık kim varsa bu arada bobin fiatlarınıda öğrendim orj 440tl yan san 200tl alman malı ama yan san uymadığınıda öğrendim

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
19.09.2013 01:16
bahtsız bahtsız

mrb ben cruz sahibiyim benimde başıma ateşleme bobini ile sorun geldi ilkki yandıktan sonra servise gittim ateşleme bobininin yandığını söylediler aracım sıralı gazlı bu yüzden olduğunu fakat değiştirdikten sonra en az 50.000 veya 55.000 km yapabileceğimi ondan sonra arıza çıkaracağını söylediler benim de aklıma yattı 3 bilemedin 4 senede anca yaparım dedim okadar km yi dedim ve 700tl karşılığında değişimi kabul ettim.FAKAT araçla henüz 4500km yapmadım 4ay oldu aynı arızayı tekrar yaşadım tekrar opel servisine ist odak olan bayii ye gittim aracımın ateşleme bobininin yandığını söylediler bunun üzerine be4nde daha 4 ay oldu hemen yanarmıymış dedim onların cevabıda elektronik parçalara garanti vermiyoruz zaten araç ta gazlı kesinlikle garanti kapsamına girmez dediler.ordaki ustalarla biraz ahbaplık kurdum öyle olunca da beni avutmak için İZMİRe onay gönderdik parça arızalı çıktı diye oradan haber bekliyoruz dediler saatler geçti ben sordum onun üzerine bana geç oldu artık pazartesi kesin

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
19.09.2013 01:01
a.ali a.ali

merhaba arkadaşlar. skoda fabia 1.4 aracımda yan sanayi bobin almıştım. geçen gün tam eve geldim derken araba hızlanmamaya ve aşırı titremeye başladı. daha öncede başıma geldiği için bobin yandı diye tahmin etmiştim. ve öylede olmuş. bu sefer yan sanayi ve orjinal olmak üzere 2 tane yanmış. ucuz birşey olsa tamam dicem de tanesi yan sanayi 75tl den aldım ve 20 gün sonra uzun yola gideceğim. bobin neden yanar sorusuna hala tatmin edici bir cevap alamadım. arabayı yüksek devirde veya düşük devirde kullanmak bobin yanmasına sebep olur mu? 20 gün sonra uzun yola gideceğim ve allahın dağında öyle kalmak istemem.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
04.08.2013 14:13
enesss35 enesss35

benimde başıma geldi bobin yanma olayı 2004 focus.saçma sapan bi yerden lpg aldım mecbur kaldım.iyi bi usta olduğuna inandığım ustam kailitesiz lpg veya benzin bunu yapar dedi.saçma sapan yerlerden lpg almayın derim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla