kapat
LPG'li aracımda neden ateşleme bobini sık arızalanır?
Yazıya oy verin :
23 Eylül 2009 Çarşamba 11:56

LPG'li aracımda neden ateşleme bobini sık arızalanır?

Ford Fusion 1.6 kullanıyorum ve 2004 model aracımda LPG kiti var. Aracımda senede iki kere ateşleme bobini değişiyor. Bu konu ile ilgili bana daha detaylı teknik bilgiler verebilir misiniz?

Sayın Deniz ERŞEN,


Ateşleme bobini veya endüksiyon bobininin arızalanmasında birkaç neden olabilir. Bunlar arasında; LPG'nin tutuşma direncinin benzinden daha yüksek olması ve LPG ayarlarının çok fakir karışımla çalışmak üzere ayarlanması nedeniyle motor sıcaklığının artmasıyla bobin tellerinde kopma meydana getirebilir. Ayrıca bujilerin ömürlerini yüzde 70-80 düzeyinde tamamlamış olması ve orijinal bobin kullanılmaması gibi nedenler yine problem yaratabilir. Yenilenen ateşleme bobininin kısa sürede bozulmasının sebebi, takılan parçanın (bobinin) kalitesinden de kaynaklıdır. Ateşleme bobini değişimlerinde orijinal bobin kullanılması gerekir. Çünkü yan sanayi parçaları orijinale göre daha kısa sürede arıza yapabiliyor. LPG'ye dönüştürülmüş araçlarda görülen bobin arızası genellikle bakımları ihmal edilmiş, bir çok otomobilde karşımıza çıkabilir.




kalan karakter 1000

Özgür Özgür

Merhaba aracim laguna1 volvo motor 1998 model araç giderken elektrik kesintisi gini tekliyo daha sonra rolanti yukseliyor boşa alınca benzine yapıyor gazdan da n4 olabilir sizce buji ve Kablolar rolanti ayarlayıp degisti

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
15.01.2016 23:28
Muharr Muharr

Üç adet ateşleme bobini değiştiren sonra arızayı tesbit edilmiştir aracım otel corba gls 97 model geç çalışma ve terleme sorunu vardı deneme ile teklemenin bobinden lduğu anlaşıldı bobin değişti 1 ay sonra tekrar bobin arızası bu arada aracın geç çalışma sorunu dahada ilerledi lpg elektirik bobinden alınmıştı ayrıldı ancak 1 ay sonra bobin tekrar gitti Delphi markaydı garantiye gelen bobinle oto elektirikcime gittim geç çalışma problemini çözelim dedim benzin pompanın üzerindeki benzin boruları kontrol edildi borular delinmiş kaçak var ve gereklibenzin basıncı oluşmadığı için araç uzun marşlar birlikte geç çalışma ve tekleme uzun marş ta bobin arızası aracım artık kontağı çevirmemle çalışıyor benzinde tekleme yok bobin sağlambirde benzin pompasının üstündeki benzin borusu kaliteli olmalıüzerinden çıkan orjinal boru gibi olmalıdır yoksa bir hafta dayanmaz

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
15.12.2015 21:57
çağatay çağatay

kimse hikaye anlatmasın.lpg ci USTALAR!!! lpg nin elektiriğini bobinlerden alıyorlar.bobinden ALINMAYACAK .2009 cıvıc ımde radyatörün üstünde buna göre bir kablo ucu var ordan aldırdım ustaya.4 yıldır bir kere bobinmiş bişeymiş arıza vermedi.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
28.08.2015 22:12
cagatay cagatay

2009 sedan civicm var bobin arizalandi gibi.lpg li aracim.lpg bak8mindan yok yakittan yok yan sanayi bobinden ariza yapmaz.lpg takanlar lpg sisteminin elektrigini bobine bagliyorkar.bu yuzden bobin tam elektrik alamadigi icin YANIYOR.buna dikkat edin.bobinden elektrik aldiysaniz bunu iptal ettirip baska yerden elektrgini aldirin.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
25.07.2015 12:03
Zeki Zeki

Çağatay bey merhaba,
2009 honda civic arabam var. LPG de Bobin arızası yaşıyorum. Belirttiginiz işlemi ankarada yaptırmayı düşünüyorum. Ustaya anlatmam açısından detay bilgi verirseniz sevinirim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
22.11.2015 20:07
mustafa asım keskin mustafa asım keskin

Fiat palio weekend 1.6v aracım var sürekli ateşleme bobini yanıyor 1 yıl içinde 2 defa beyin arızalandı tamir oldu 1 defa da beyin değişti ateşleme bobinin değiştiği sayısı 5' i bulmuştur fakat arıza devam ediyor.ne yaptırabilirim yardımcı olursanız sevinirim

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır1
cevapla