LPG'li aracımda neden ateşleme bobini sık arızalanır?
Yazıya oy verin :
23 Eylül 2009 Çarşamba 11:56

LPG'li aracımda neden ateşleme bobini sık arızalanır?

Ford Fusion 1.6 kullanıyorum ve 2004 model aracımda LPG kiti var. Aracımda senede iki kere ateşleme bobini değişiyor. Bu konu ile ilgili bana daha detaylı teknik bilgiler verebilir misiniz?

Sayın Deniz ERŞEN,


Ateşleme bobini veya endüksiyon bobininin arızalanmasında birkaç neden olabilir. Bunlar arasında; LPG'nin tutuşma direncinin benzinden daha yüksek olması ve LPG ayarlarının çok fakir karışımla çalışmak üzere ayarlanması nedeniyle motor sıcaklığının artmasıyla bobin tellerinde kopma meydana getirebilir. Ayrıca bujilerin ömürlerini yüzde 70-80 düzeyinde tamamlamış olması ve orijinal bobin kullanılmaması gibi nedenler yine problem yaratabilir. Yenilenen ateşleme bobininin kısa sürede bozulmasının sebebi, takılan parçanın (bobinin) kalitesinden de kaynaklıdır. Ateşleme bobini değişimlerinde orijinal bobin kullanılması gerekir. Çünkü yan sanayi parçaları orijinale göre daha kısa sürede arıza yapabiliyor. LPG'ye dönüştürülmüş araçlarda görülen bobin arızası genellikle bakımları ihmal edilmiş, bir çok otomobilde karşımıza çıkabilir.




kalan karakter 1000

mustafa asım keskin mustafa asım keskin

Fiat palio weekend 1.6v aracım var sürekli ateşleme bobini yanıyor 1 yıl içinde 2 defa beyin arızalandı tamir oldu 1 defa da beyin değişti ateşleme bobinin değiştiği sayısı 5' i bulmuştur fakat arıza devam ediyor.ne yaptırabilirim yardımcı olursanız sevinirim

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
11.08.2014 12:07
erdinç erdinç

arkadaşlar 15 günde inanın 4. bobini değiştirdim son çare orjinal bobini denicem. ustalarda ısrarla bobin arızası diyolar. bobini değiştiriyorim düzeliyo 2 gün sonra tekrar bozuluyo anlamdım. bu sıkıntıyı yaşayan arkadaş varsa yardımcı olursa sevinirim

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
10.05.2014 14:28
bahtsız bahtsız

taktıaraç bir daha aynı sorunu yaparsa bana gel kimseye kurcalatma aksi taktirde bakmam dedi arcı 17 gündür kullanıyorum tık yok üstelik hiç böyle seri ve hızlı gitmiyordu 11 aydır cruz kullanıyorum 17 gündür arbanın gittiğini gazı yediğini hissettim çok memnun kaldım inşallah ilerleyen günlerde bişey yaşamam usta çok önemli ustayı bul dostum ustanın telefon numarasınıda vereyim belki sizlerede yardımı olur 0 532 225 78 70 bahçekapılı vedat usta saygılarımla

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
19.09.2013 01:42
musti musti

peki nekadar oldu yaptirali

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
22.04.2014 21:36
bahtsız bahtsız

neyse bu arada dostlarımdan biri ümraniyede bir ustanı olduğunu ve adamın adının da DOKTOR olduğunu söyledi aracı buraya götürmem gerektiğini söyledi salı sabahı saat 9 a randevü aldık ve ben oraya gittimusta kaputu açar açmaz makine bağlayıp sorunun ateşleme tespitini söyledi FAKAAAT ancak bobinin yanmadığını da söyledi yani KOCA OPEL ODAK SERVİSİNİN 6 SAAT ARACI BEKLETTİKTEN SONRA BULAMADIĞINI BULDU bobinin üstündeki kauçuk ların sıcaktan yani ateşlemeden sebep oç kısımlarının yandığını atyeşlemeyide bujilere vermedigini söyledi içlerinden sadece bir tanesini değiştirdi ve beni sonra gazcıya yönlendirdi KENDİ BLDU GAZCIYI BİRKAÇYERE TEL ETTİ oraya gittim ve doktora tel açtık gaz hortumlarının boyu en fazla 5cm olucağını ve en önemliside ateşleme bobininin üstne bağlanan iki tane kablonun oradan lınıp başka yere bağlanmasını istedi gazcı arkş ne istenildyse yaptı 60tl aldıustaya geri geldik oda bana geçmiş olsun işin tamam dedi borcumu sordum oda 60 tl dedi üstelik 4 tanede orj buji

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır3
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
19.09.2013 01:34
engingul34 engingul34

mrb bu ümraniyedeki doktorun telefonu ismi veya dükkan ismi var mı acaba bi yardımcı olabilirmisin ?

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
26.09.2013 18:48
bahtsız bahtsız

sonuç alırız dediler ve beni 3gün salladılar ve bana arıza lambasını makine ile söndürdüklerini aracı benzinle kullanırsam kesinlikle bi sorun yaşamıyacağımı söylediler bunun üzerine c tesi günü düğünümüz olup L BURGAZA UZUN YALA ÇIKACAĞIMI söyledim yolun açık olsun deyip p tesi beni onayla ilgili arayacaklarını söylediler bende ordan ayrıldım aracı o gün kullanmadım ertesi gün benzini fuull leyip yola çıktım 3 km gititm gitmedim araç aynı şeyleri tekrar yaptı ve arıza ışığı yandı servisi arayıp benzindede yaptığını söyledim onlarda aracı kenara çekip kullanmamamı söylediler fakat ben aracı evin önüne kadar getirdim düğüne arkş mın otosuyla gittim pazartesi döndüm ve servisi öğleden sonra ben aradım onayı sordum onlarda kabul edilmediğini ücret karşılığı değiştiriceklerini söylediler bende bunun üzerine arayışa geçtim kendi tamircim arkadaşların ki tanıdık tanımadık kim varsa bu arada bobin fiatlarınıda öğrendim orj 440tl yan san 200tl alman malı ama yan san uymadığınıda öğrendim

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla