Volkswagen Golf IV ve Bora'yı, 8 mi yoksa 16 supaplı mı tercih etmeliyim?
Yazıya oy verin :
18 Mayıs 2011 Çarşamba 12:40

Volkswagen Golf IV ve Bora'yı, 8 mi yoksa 16 supaplı mı tercih etmeliyim?

Onno Usta, otohaber okurunun ikinci el VW Golf veya Bora araç seçimi ile ilgili sorusunu cevaplıyor.


Volkswagen Golf veya Volkswagen Bora Comfortline almayı düşünüyorum. Bu araçların kronik sorunu var mı? Acaba 8 ya da 16 supaplıdan hangisini tercih etmeliyim? Aracı aldığım zaman chip uygulaması yaptırmayı düşünüyorum. Herhangi bir zararı olur mu? Uygulama sonrası aracın güç ve tork değerlerinde nasıl bir artış olur ve bu değişiklik yakıt tüketimiyle performansını nasıl etkiler? Aracı İstanbul'dan alırsam size getireceğim ama İzmir ya da Ankara'dan alırsam bana tavsiye edebileceğiniz bir yer var mı?
Ahmet Atik

Sayın Ahmet Atik,
Satın almayı düşündüğünüz 2001-2002 model Golf veya Bora'nın 8 veya 16 supaplı olan her iki versiyonu da tercih edilebilir. Golf'ün süspansiyonları maksimum konforlu olduğu için çok yumuşak ve bozuk zeminlerde de zıplayıp altını vurma ve sürtme sorunları var. Bunun dışında kronik olarak motor hava ölçerlerinin sık sık sorunlar yarattığı ve maliyetli bir sorun giderme çözümü olduğudur. Ancak yine de 102 HP'lik 8 supaplı motorla 105 HP'lik 16 supaplı arasında fazla bir farkı yoktur. Hatta 8 supaplılar eski teknoloji olmasına rağmen düşük devlerden itibaren maksimum tork üretebilme özelliğine sahiptir ve bu sayede de performanslı sayılabilen motorlardır. Aracınızın ikinci el olması itibarıyla satın alındıktan sonra motorunun kilometresi paralelinde oluşmuş güç kayıpları dikkate alınarak yapılacak bir chip modifiyesi ile yaklaşık 8 HP'lik ek güç elde etmek mümkün. Elde edilen bu gücün bahsettiğim motorunuzun kilometresi ile paralel hızlanma ve yakıt tüketimi değerleri değişiklik gösterir. Ancak direkt hava filtresi ve özel egzoz uygulaması ile birleşecek olan bir performans çalışması sonucunda 0-100 km/s hızlanmasında 1.0 saniyelik bir iyileşme söz konusu olabilir. Bu işlem sonucunda yakıt tüketimi de yaklaşık yüzde 2 dolaylarında artacaktır.

Volkswagen Golf IV ve Bora İkinci El Karnesi İçin Tıklayınız...




kalan karakter 1000

Hasan Hasan

Arkadaslar 2004 bora 1.6 16 valf aracım var tüp kesinlikle önermiyorum kesinlikle! ve bu arada 8 valf ile 16 valf arasinda elbetteki fark var ama bora olduktan sonra arac üzülücek bisiyiniz olmamalı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
13.09.2014 04:54
aslanaskar@hotmail.com aslanaskar@hotmail.com

şimdi yazacaklarım kendi fikrim ve tecrübemdir. 2000bora comfortline akl motor (8valf) atiker, 2005 pacific bcb motor (16 valf) brc her iki aracında sahibiydim.
1- akl motor hakikaten yakıtı yüksek
2- atiker yerli üretim vasat (yeni üretim olanlarda memnuniyet daha yüksek)
3- bcb motor benzinlide bile az yakıyor
4- bcb motora gittim brc my11 taktırdım, 2 yıl yaklaşık 50000 km bir kez bile arıza lambası yakmadı. ama sırf montaj için zonguldaktan ankaraya gittim. ankarada mavi denizler diye bir firmada taktırdım. lpg yi hep opet aygazdan aldım, brc servisine filtre için gittiğimde filtreler tertemizdi) brc den, aygazdan, motoryağı castrol magnetecden şaşmayın, bujileri 20000de bir dğiştirin, yakıt çok samimi söylüyorum ankaradan istanbula gaz (istanbul avrupada) 2.57 tl iken 65 tl lik gaz yaktı
5- bugün borayı aynı kasayla çıkartsınlar yine bcb motor (ama 6 vites olsun, 5 gerçekten yetmiyor) gider sıfırını alır brc lpg yi taktırırım.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
27.08.2014 16:18
bora comfortline bora comfortline

vw boranıza tüp taktıracaksanız atikerden başkasını taktırmayın bende zavolli var gerçekten zavallı bir lpg kiti söktürüp atiker taktırmayı düşünüyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
18.06.2014 19:02
hakkı hakkı

2001 model bora trendline ilk sahibiyim aracımın km 76000 de daha fazla kullanamıyorum malum benzin fiyatları satmayada içim el vermiyor lpg taktırmayı düşündüm sen fazla yol yapmıyorsun taktırma benzin pahalı diye yol yapamıyorum minibüs metrobüs abone olduk yani şimdi kararımı verdim lpg taktıracağım ama marka konusunda ikileme düştüm yerlimi yani atiker falan yoksa lovato brc birde ruhsata işleme durumları varmış bilen bi arkadaş cevap yazarsa memnun olurum

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
04.09.2013 14:55
bora comfortline bora comfortline

slm kardeş sen atiker marka tüpünü tak yoluna devam et pişman olmazsın

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
18.06.2014 18:48
mehmet02 mehmet02

2000 Model Volkswagen Bora 1.6 trendline Lpg'li Araçım birinci vites de gaz ibresi 20 yı bulunca çok açayıp bir ses geliyor egzoz dan olabilirmi..

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
21.08.2013 15:30
bora comfortline bora comfortline

aracını lpg ayarına götür bide gaz kelebeğine baktır

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla