otohaber_logo
Haberler
Arızaları virüs gibi yayar
Otomobilinizin motor uyarı lambası sürekli yanıyorsa ve verimi azalan motorun titreşimi de artıyorsa oksijen sensörü ömrünü tamamlamış olabilir.
Arızaları virüs gibi yayar


Daha az yakıt tüketen ve çevreye dostu yeni nesil motorlarda ideal verimi yakalamak için görev yapan parçalardan biri olan oksijen sensörü özellikle LPG montajı sonrası veya çeşitli ihmaller sonucu motorun çeşitli parçalarına virüs gibi yayılarak büyük masraflar çıkartabiliyor. Egzoz gazlarının içerisinde bulunan yanmış karışımda, yanmamış oksijen miktarını ölçerek ECU'yu bilgilendiren ve motorun yakıt tüketiminde de ideal değerler elde edilmesinde görev yapan oksijen sensörü, katalizatörün egzoz gazlarının içinde bulunan NOx'leri yok edip CO2 miktarının azalmasının sağlamasında görev yapıyor. Çevreci özellikleriyle öne çıkan oksijen yada lambda sensörünün, normal kullanımlarda arızalanma riski yok denecek kadar azken kalitesiz yakıt, karşısında da şaşırabiliyor. Özellikle LPG dönüşümü sırasında lambda düzenleyici ve diğer sensörlerin devreden çıkartılmasıyla çalışma özelliğini kaybeden bu parça ECU'nun çalışması sırasında yeterli veri alamamasına ve motor uyarı lambasının yanmasına neden oluyor. LPG montajı sırasında enjektörlü yakıt sistemine sahip motorlarda ECU'ye hata veya arıza sinyali gönderilmemelidir. Bunun için de gerekli LPG montajında belirli kaliteyi yakalayan markaların ürünleri ve MMO (Makine Mühendisleri Odası) onaylı servis noktalarında yaptırılması gerekiyor. Rastgele yapılan montajlarda yanlış müdahale edilen oksijen sensörü veya katalizatör karşısında hatalı bilgi ile çalışan ECU, bunu kabul ederek arıza sinyali ile birlikte çalışmaya devam eder. Özellikle akü kutup başları sökülerek motor ikaz lambasının sönmesi kısa süreli de olsa bir çözüm gibi görünse de bu sadece bir tesellidir. Oksijen sensöründe meydana gelen arıza ECU'yu uyardıktan sonra gösterge lambalarına ya da katalizatör veya yakıt sistemine kadar bir çok motor parçasının sistem dışı kalmasına neden olur. Ayrıca araca yapılan modifiyeler de oksijen sensörünün bozulmasına neden olur. Karşılaşılan bir diğer hataysa, katalizator iptal edildiğinde çalışmaya devam eden oksijen sensörü ECU'ye sürekli yanlış veriler göndererek motorun çalışırken arıza lambasının yanmasına neden olur ve sürücü oksijen sensörünü de iptal ederek çevreye bol miktarda NOx gazı gönderir. Oysa kanserojen etkisi olan NOx gazını çevreye göndermek yerine, arızalanan katalizatör karşısında yeni ve orijinal bir parçayla değiştirilmesi oksijen sensörünün de arızalanma riskini azaltır. Sadece oksijen sensörü arıza yaptığında bu kez katalizator aşırı ısınarak arıza yapar. Bu iki parçadan biri arıza yaptığında aracın çevreye verdiği zararın dışında motor performansında da azalma meydana gelirken yakıt tüketimi de artar. Otomobilinizin katalizatörünü ve oksijen sensörünü iptal ettirmek yerine yeni ve orijinaliyle değiştirin.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.