otohaber_logo
Haberler
Dokuz Canlı Oldu
Mercedes-Benz’in geliştirdiği yeni 9 kademeli otomatik şanzıman, motorun güç tork ve hız arasındaki ilişkisinde oluşan tepki sürelerini azaltarak hem yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini azaltacak, hem de sürüş konforunu da artıracak özelliklerde.
Dokuz Canlı Oldu

Bir otomobile yapılan makyaj bazen fark bile edilmezken bazen de araç için yeni bir sayfa açacak kadar çok yeniliklerle dolu olabiliyor. İşte Mercedes-Benz'in E-Serisi de makyajla birlikte farlarından stop lambalarına kadar uzanan çok sayıda yenilikle donatılırken özellikle E 350 BlueTec'te görev yapacak olan 9G-Tronic isimli şanzıman ise oldukça radikal bir yenilik. Bundan birkaç önce Alman ZF şirketi önden çekişli araçlar için geliştirdiği 9 kademeli otomatik şanzımanı tanıtsa da, Mercedes-Benz bunu seri üretime taşıyan marka oldu. İşte iki parçalı gövdeden oluşan 9G-Tronic'te tork konvertörü alüminyumdan üretilirken şanzıman yağı deposu (karteri) plastikten, yağ kanalları ise magnezyum alaşımından imal edildi. Gövdenin ana kısmında ise vites değişiminde görev yapan 6 adet kavrama bulunuyor. Bu kavrama parçalarının arasında ise her birinde 4 dişli bulunan 4 adet planet dişli sistemi var. Bu planet dişli sistemleri, vites değişimlerinde ideal devir ve güç tork ilişkisini dengelerken bu araçta görev yapan 3 adet hız sensörünün bilgilendirmesi sayesinde vites geçiş süreleri denetlenerek hem zaman kaybı azalıyor hem de geçişler hızlanıyor. Bu sayede şanzıman, otomobilin sürüş sırasındaki hızlanmalarına veya yavaşlamalarına anında cevap vererek aracın daha seri olmasını sağlıyor. Ayrıca sürüş sırasında sürücünün gaz tepkilerine paralel olarak birkaç vites büyütülüp küçültülebiliyor. Bu da aracın çevikliğini arttırıyor. Ayrıca 9G-Tronic'te iki adet yağ pompası görev yapıyor. Bu pompalardan ilki mekanik olarak hareketini giriş (ana) mil üzerinden zincir yardımıyla alırken diğer yağ pompası, elektrikli olarak da sistemi destekliyor. Yağ soğutucusu ile birlikte çalışan yağlama sisteminin tasarımı sayesinde start stop sistemiyle de uyumlu olarak görev yaparken 1000 Nm'lik tork ile uyumlu çalışabilecek şekilde tasarlandı. Ayrıca ses seviyesinde 4 dB (A) değerinde bir azalma oldu. E 350 BlueTEC'in motor gücünde ve torkunda yapılan artışa rağmen yakıt tüketiminde ise 1.0 lt/100 km'ye varan bir ekonomi söz konusu oluyor.

Yazı: Baturhan Boyacılar

ÖNCE E 350 BLUETEC'TE KULLANILACAK
Yani 9G-Tronic şanzıman, ilk kez Eylül 2013'te E 350 BlueTEC modelinde, 3.0 lt'lik dizel motorla birlikte görev yapacak. Ardından arkadan itişliye alternatif olarak, 4Matic aktarmalı modeller de görülecek. Ayrıca hibrid ve Plug-In-Hibrid ile markanın diğer modellerinde kullanılacak. Bu yeni şanzımana sahip E 350 BlueTEC için Almanya'da siparişler alınmaya başlandı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.