otohaber_logo
Haberler
En karakterli kompaktı yarattık
Yeni Focus’u tasarlayan ve üretiminden sorumlu olan Ford yetkilileri, kompakt sınıfın en karakterli otomobilini yarattıklarını iddia ederlerken, bu otomobil tüm dünyanın zevkleri göz önünde bulundurularak tasarlanan ilk Ford markalı araç unvanını elde edi
En karakterli kompaktı yarattık
Yeni Ford Focus her zamankinden daha iyi bir otomobil gibi duruyor. Bu başarının arkasında neler var?

Daha önceki Focus modellerimiz farklı ülkeler ve bölgeler için değişik tiplere sahipti. İlk Focus'u Avrupa'da ilk tanıttığımızda bu araç, sınıfı için cüretkar hatları barındırıyordu. Tamamen yeni bir anlayışın simgesiydi ve bu değişimi de iyi ki yapmışız diye düşünmemizi sağladı. Zaman içerisinde Focus, dünyanın farklı yerlerinde, pazarlandığı ülkenin şartlarına ve zevklerine uygun olarak değişim gösterdi. Ancak yeni Focus ile bir ilki gerçekleştirerek, tüm dünya için tek bir otomobil tasarladık.

Bu zor bir deneyim olmadı mı sizin için? Çünkü bütün dünya aynı zevke sahip olmayabilir.

İşin gerçeği oldu. Hatta hiç olmadığı kadar zordu. Çünkü bir tasarım öneriyorduk ve ilk onayımızı yerel yönetimden aldıktan sonra başka bölgelerden gelecek öneriler için hazırlanıyorduk. Avrupa'nın
beğendiklerini Amerika onaylamayabiliyor. Dolayısıyla işimizin büyük bir kısmını düzeltmeler ve optimizasyon ile geçirdik. Ama sonuç açısından zorluğundan daha çok kazandıklarımızdan dolayı memnunuz. Çünkü Focus'un hiç bir karoseri diğerine göre sonradan yaratılmış gibi durmuyor. Elastik bir tasarım çalışması oldu bu sayede. Yeni Focus'u tasarlarken rahatlıkla sedan formundan hatchback'e çevirebildik. Bence bu zor çalışmanın sonucunda sınıfının en karakterli otomobilini yarattık.

Murat Güler'in tasarımdaki etkisi ne oldu?

Murat Güler sadece Focus'un dış tasarımından sorumluydu. Ve çok iyi bir iş çıkardı. Yeni Focus ST, standart Focus'a öncekinden çok daha farklı ve şahsen daha az karakteristik bir otomobil gibi duruyor.

ST'yi tasarlarken aklınızda ne vardı?

Standart Focus, hali hazırda dinamik tasarımıyla dikkat çekiyorken, bundan daha sportif bir araç tasarlamak yerine gücüne vurgu yapmak için sadeleştirme yoluna gittik. Bu yüzden radyatör ızgarası tek
parça ama daha büyük. Detaylarda aracın sportif sadeliğine odaklandık.

Ford, daha önce ilk Mondeo ile bir dünya otomobili ürettiğini açıklamıştı. Focus'un bundan farkı nedir?

Mondeo hikayesi 90'ların başında hayata geçmişti. Küresel anlamda her türden ihtiyacı karşılamaya Focus kadar yakın değildi. Focus'un yer aldığı kompakt sınıf, tüm dünyada kabul gören bir segment. Biz Focus'ta tamamen tüketici odaklı bir felsefe belirledik. Ford'un kompakt sınıftaki başarılı D.N.A'sından yararlandık.

Yeni Focus esas olarak nerede yaratıldı?

Avrupa departmanı işin büyük bir kısmını halletti. Çünkü küçük ve kompakt sınıf otomobillerimizi üretmedeki en tecrübeli olduğumuz yer Avrupa. Zaten 15 milyon araç satışının 7 milyonu kompakt sınıfta gerçekleşiyor ve bunun en büyük kısmı Avrupa'da satılınca doğru adres eski kıta olmalıydı.

Bundan önceki Focus modellerinde, aynı Fiesta'da olduğu gibi duygusallıktan uzak tasarımlar hakimdi. Ancak yeni modellerde bu anlayışın tamamen değiştiğini görüyoruz. Bu neden kaynaklandı?

Ford markası belirli konularda lider özelliklere hep sahip olmuştur. Farkındaysanız yıllardır hep bir tasarım anlayışımız oldu. Farklı isimlere sahip olsa da hep bir tasarım diline sahiptik. Bir önceki nesil otomobillerimizde daha yalın hatları tercih ediyorduk. Çünkü tüketicilerin isteği bu yöndeydi. Şimdi örneğin, Focus Station'ı ele alırsak, öyle bir otomobil tasarladık ki; tüm dünyanın modasına uygun ve trendleri belirleyecek bir model daha karşımızda. Hem duygulara hem de kalbe hitap eden tasarımlarımız devam edecek. Çünkü artık tüketiciler fonksiyonel tasarımı, satın alma kriterlerinde çok daha öncelikli tutuyorlar.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.