otohaber_logo
Haberler
Bu sistem kazaları önlüyor
Trafik kazalarının en aza indirilmesi ülkelerin önemli hedeflerinden biri olurken üreticilerin geliştirdikleri teknolojilerle yakın gelecekte doğacak otomobiller, daha az kaza olan bir dünyaya merhaba demek istiyorlar.
Bu sistem kazaları önlüyor



Tüm dünyada her yıl meydana gelen trafik kazalarında binlerce kişi hayatını kaybederken üreticiler, sürücülerden kaynaklanan hataları kontrol eden sistemlerin gelişiminde çok fazla yol kat etti. Volkswagen Grup markaları tarafından Eylül 2006'da başlatılan projede aktif yol güvenliğinin ve trafik akışının uyumunun sağlanması amaçlanıyor. Bu sistemlerden ilki olan AKTIV-SFR, yaya ve bisikletlilerin sürüş güvenliğini arttırmayı hedeflerken aracın pasif güvenlik sistemlerine ek olarak geliştirilen AKTIV SFR'de, aracın üzerinde bulunan sensörler ve kameralar ile otomobilin etrafı sürekli görüntülenerek yaya veya bisikletli tespit edilirse ECU konu hakkında bilgilendiriliyor. Başta Volvo olmak üzere birkaç marka tarafından da geliştirilen yaya güvenlik sisteminde herhangi bir tehlike anında sürücü bunu far edemese de fren sistemi ECU tarafından devreye girerek aracın yavaşlamasını veya durmasını sağlıyor. Ayrıca AKTIV-SFR bunlara ek olarak izlediği aracın yaya veya bisikletliye çarpmadan etrafından sorunsuzca geçmese yardımcı oluyor. Bu projede öne çıkan bir diğer sistem de AKTIV-IQF. Bu sistem birçok otomobilde kullanılan şerit kontrol sisteminin bir benzeridir. Aracın yatay ve dikey eksen hareketlerini sürekli kontrol eden AKTIV-F'de, araç bilgileri GPS alıcılarından ve çeşitli sensörlerden hesaplanıyor. Olası bir manevra veya diğer araçlara yaklaşma halinde sürücüyü ikaz ediliyor. Bu sistem özellikle dikkatsiz ve uykusuz sürücülerin kaza riskini azaltırken şehir içi veya şehirlerarası trafi kte görev yapabilecek konumda. AKTIV-FSA, kısaca sürücü kontrol sistemi olarak adlandırabileceğimiz bu sistemde sürüş sırasında sürücünün hareketlerinin kararlılığı, tepkilerinin devamı veya direksiyon hakimiyetini kontrol eder. Yani 90 km/s ile hareket eden otomobilin direksiyonunun aniden çevrilmesi veya birden gaz ya da fren pedalına uygulanan kuvvetinin nedenleri araştırılır. Yine bu sisteme ek olarak adaktif hız sabitleyici de kontrol edilebiliyor. Alman Hükümeti ve birçok Alman markasının da desteklediği bu projede, Ar-Ge'ye yapılan 25 milyon Euro'luk bir yatırım söz konusu. Yapılan bu çalışmalar ve iyileştirmeler sayesinde otomobil, insan ve canlılara karşı yine üzerine düşeni fazlasıyla yapıyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.