otohaber_logo
Haberler
Fiesta + SUV = EcoSport
Bir önceki nesil Fiesta’yı Fusion olarak küçük dokunuşlarla bir crossovera dönüştüren Ford, yıllanan aracın gelecek neslinin neye benzeyeceğini Yeni Delhi Otomobil Fuarı’nda sergiledi.
Fiesta + SUV = EcoSport

Ford Ecosport Fotoğrafları İçin Tıklayınız.

İlkokulda sınıf arkadaşınıza bir "cici" alındığında siz de ister istemez özenirsiniz. Bu yeni bir ayakkabı da olabilir o güne kadar hiç görmediğiniz bir oyuncak da… Çocukluğumuzun bu naif özenmeleri bugün otomobil endüstrisinde acımasız bir rekabet haline gelmiş durumda. Bir üretici yeni bir sınıfta bir başarı elde etmeye görsün… Başkaları da peşi sıra pastadan pay kapmak için yarışa girerler. Küçük SUV sınıfında Nissan Juke ve MINI Countryman gibi son iki yılın "trendy" modelleri bu sınıfın öncüleri gibi dursalar da aslında bu işi Mitsubishi Pajero Pinin ve Daihatsu Terios gibi Uzakdoğulu modeller başlattılar.

Doksanların ikinci yarısında temelleri atılan, bu gün büyük ilgi gören bu sınıfa adım atmaya hazırlanan Ford, ne gibi planları olduğunu Yeni Delhi Otomobil Fuarı'nda sergilediği EcoSport konseptiyle gözler önüne seriyor. Ecosport adı Avrupalı tüketicilere yabancı olsa da aslında bu isimde bir küçük SUV, Ford tarafından Güney Amerika pazarı için 2003'den beri zaten üretiliyor. Ford'un yeni model stratejisi kapsamında model haline gelecek olan ikinci nesil Ecosport, ince farları ve büyük ön ızgarasıyla Ford'un son dönemde yöneldiği tasarımı yansıtırken, bir Ford geleneği olan kaslı çamurluklar konseptte de kendine yer bulmuş.

4 metre sınırındaki EcoSport konsepti karoserini saran siyah koruma bölgeleriyle maceracı yönünü belli ederken, keskin stopların dikkat çektiği arka bölümde bagaj kapağına monte edilen yedek lastik 2012'de nostaljik bir görünüm ortaya koyuyor. 2012'de ilk olarak Güney Amerika pazarında satışa Ecosport'un Avrupa mesaisi 2013'te başlayacak. Konsept olarak adlandırılmasına rağmen seri üretime hazır bir görünüm sergileyen EcoSport'un yüksek motor kaputunun altında son derece modern bir motora yer verilmiş. 1.0 lt'lik 3 silindirli benzinli turbo ünite 120 HP güç üretirken, 1300-4500 d/d aralığında 170 Nm tork değeri sunuyor. Hem 4 tekerlekten çekişli hem de önden çekişli versiyonlarla üretilecek olan Ecosport ilk etapta 5 ileri manuel şanzımanla yollara çıkacakken, yeni motorun ortalama yakıt tüketimi 5.9 lt/100 km.

Ford Ecosport Fotoğrafları İçin Tıklayınız.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.