ARKADAŞINA GÖNDER
Amatör Rüyası
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Amatör Rüyası

23.10.2013 Çarşamba
AMATÖR RÜYASI

KTM’in satışlarını adeta zıplatan 200 cc’lik Duke ile birkaç gün geçirince, neden yeni başlayanlar için biçilmiş kaftan olduğunu anlamak zor değil.

Motosiklet, çoğumuz için uzak durmamız (!) gereken bir ulaşım aracı. Malum güvenlik kaygıları ve kullanırken giyilmesi gereken onca kıyafetten dolayı kolaylıkla alışılacak bir alet değil. Ancak handikapları kadar sağladığı faydalar da yadsınamaz. Park problemsizliği, düşük yakıt tüketimi veya trafikten sıyrılmak gibi... Uzun zamandır motosiklet üstüne çıkmamış biri olarak, kaslarımdaki pası atmak ve belki de 3 yıl ara verdiğim 2 teker dünyasına yeniden dönebilmek için birkaç günlüğüne kullanmak için rica ettiğim Duke 200 için, KTM'in Türkiye Distribütörü Spormoto'dan olumlu yanıt geldiğinde kaskımı, montumu ve eldivenlerimi, sakladığım dolabımdan çıkarttım. Markanın simge rengi olan turuncu renkli Duke 200, çıktığı günden beri radarımdaydı. 5.500 Euro'luk satın alma maliyeti makul olan 200 cc'lik Duke'ta ABS fren sistemi standart olarak sunuluyor. ABS'den yoksun 125 cc'liğin 4.000 Euro'luk fiyatı düşünüldüğünde, satın alınması gereken versiyon kesinlikle bu! Bir de 390 cc'lik yeni bir tip daha var ancak bir üst dilimde kalan ÖTV'den dolayı fiyatının 8.000 Euro olması insanı düşünmeye sevk ediyor.

Gelelim bizim Duke 200'e. Tasarımıyla sokak ve çıplak motorlar arasında kalan araç, 1.83'lük boyu olan benim gibi biri için kullanımı yani yönlendirmesi çok kolay bir aletti. Teslim almamın bir kaç yüz metre sonrasında sağladığı güven sayesinde gazı rahatlıkla açmaya başlamıştım bile. İlk üç viteste çok seri, hatta "akıllara zarar" bir hızlanma sağlayan Duke 200, 100 km/s'yi geçtikten sonra ivmelenmekte zorlanmaya başlıyor. Açık yollarda 130 km/s'lik hızları aşmanın biraz zor gerçekleştiği Duke 200, ana üretim hedefini hatırlatıyordu. Şehir içinde oldukça kıvrak olan Duke 200, 3.0 lt/100 km seviyesindeki ortalama yakıt tüketimiyle de yeterince makul bir karakter sergiledi. Kolay okunan göstergeleri, kontak açıldığında "Ready To Race" yazısının belirmesiyle KTM'in ruhunu ve hatta sloganını hatırlatıyor. Gerçekten de 200 cc'lik dahi olsa bir Duke kullanırken insanın kanı kaynıyor ve adrenalinizi arttıracak hareketlere girmekten çekinmiyorsunuz.
Yazı:Birkan Demir Çalışkan


Duke 200'ü turuncu ya da beyaz renkli olarak tercih edebilirsiniz.


Kontak açılınca göstergeler coşuyor!

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.