ARKADAŞINA GÖNDER
Son Numara
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Son Numara

31.10.2013 Perşembe
SON NUMARA

BMW’nin alfabesinde SUV’ları bir kenara bırakırsak her şey nümerik, yani sayılardan oluşuyor. 1’den 7’ye kadar ulaşan bu alfabede 2 numara şimdiye kadar boş kalmıştı. Ancak zaman doldu ve sahne alma sırası yeni kompakt sporcu 2 Serisi’nde.

Tek mi çift mi? 'de bir model serisinin spor mu yoksa standart mı olduğunu anlamak için artık bu soruyu sorabiliriz. Zira Almanlar 1, 3, 5 ve 7 Serileri'nde karşımıza sedan, station ve hatchback gibi normal modeller çıkartırlarken, 4 ve 6 Serileri Coupe ve Cabrio'lardan oluşuyor. Lüks 6 ve orta sınıf 4 Serisi'nden sonra sportiflik şimdi de ilk kez tanıtılan 2 Serisi ile kompakt sınıf sınırlarına giriyor. Daha önce üretilen 1 Serisi Coupe ve Cabrio modellerinin yerini alacak olan yeni 2 Serisi girişini Coupe versiyonla gerçekleştiriyor. Daha önce 1 Serisi'de coupe ve cabrio versiyonlar 1 Serisi Hatchback ile aynı yüzü taşırken, 2 Serisi'yle birlikte bu durum da değişiyor. Altyapı güncel 1 Serisi'nde alınmış olsa da, karşımızda bambaşka bakışları olan bir var. Kıvrımlı farların içini süsleyen LED'ler için aracın karakter çizgileri demek de mümkünken, 1 Serisi Coupe'nin tasarım DNA'sı uzun motor kaputu ve kısa tampon-tekerlek mesafeleri gibi detaylarla 2 Serisi'nde de korunmuş. Selef model 1 Serisi Coupe'ye göre 72 mm uzayarak 4432 mm'ye ulaşan 2 Serisi'nin dingil mesafesi de 30 mm'lik artışla 2690 mm olmuş. İz açıklığı önde 41 mm, arkada ise 43 mm artan yeni modelin bu sayede yola daha sağlam basması açıklanırken, toplam genişlik de 32 mm artışla 1774 mm olmuş. , boyutlardaki artışlarla birlikte ön koltuklarda baş mesafesinde 19 mm, arka koltuklarda da diz mesafesinde 21 mm artış iddiasında bulunurken, 390 litrelik bagaj hacmi 1 Serisi Coupe'ye göre 20 litre fazla. Bagaj kapağının içine doğru sokulan stoplar için en kibar haliyle "değişik" tanımı yapılabilir. Stoplarda 7 köşe noktasının bulunması garip bir geometrik şekil anlamına gelirken, bu konuda konuşmak için çok erken olmakla birlikte ilk makyajda elden geçirilecek bölümlerin başında stopların geleceğini tahmin etmek de zor değil.
Güncel 1 Serisi'nden türetilen 2 Serisi Coupe'nin kabinine atılan ilk adım akrabalığı hemen belli ediyor. Kokpit 1 Serisi'yle aynıyken birkaç dekor farkıyla daha sportif bir ambiyans yaratılmaya çalışılmış. Tıpkı selefinde olduğu gibi 4 kişilik bir otomobil olarak tasarlanan yeni kompakt Coupe'de Modern Line, Sport Line ve M Sport olmak üzere üç ana donanım seviyesi sunuluyor. Bununla birlikte araçta kişiselleştirme seçenekleri 1 Serisi Coupe'ye göre çok daha üst seviyede tutulacak. Adaptif farlar, hız limiti ve sollama yasağı yardımcıları, adaptif hız sabitleyici, park yardımcısı ve internet bağlantılı gerçek zamanlı trafik bilgisi de veren gelişmiş navigasyon sistemi gibi özellikler aracın modern yanları arasında yer alıyor.
Nisan 2014'te yollara çıkacak olan BMW'nin yeni kompakt coupesinde ilk etapta iki benzinli ve üç dizel motor görev yapacak. Dizellerin tamamı 2.0 lt'lik silindir hacmine sahipken, seçenekler 143 HP'lik 218d, 184 HP'lik 220d ve 218 HP'lik 225d'den oluşacak. En güçlü dizel sadece 8 kademeli otomatik şanzımanla birlikte gelirken, diğer iki dizelde 6 ileri manuel standart, 8 kademeli otomatik opsiyonel olacak. 0-100 km/s hızlanması dizel motorlu 2 Serileri'nde 6.3 ile 8.9 saniye arasında değişirken, maksimum hız da 213 ile 242 km/s arasında. Benzinli motor seçeneklerinden 220i'de 184 HP gücündeki 2.0 lt'lik benzinli turbo 7 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 235 km/s'lik (otomatik 230 km/s) maksimum hız değerlerini kazandırıyor. Araçtaki tek 6 silindirli ünite olan 326 HP gücündeki 3.0 lt'lik turbonun görev yaptığı M235i, 0-100 km/s hızlanmasını otomatik şanzımanla 4.8 saniyede, manuel şanzımanla birlikteyse 5.0 saniyede tamamlıyor. Arkadan itiş geleneğini sürdüren 2 Serisi Coupe'de ilerleyen süreçte 4 tekerlekten çekişli xDrive versiyonları da seçenekler arasına eklenecek. Bununla birlikte güncel 1 Serisi'nde 1.6 lt'lik benzinli turbo motoru farklı güç kademelerinde sunan BMW, ilerleyen süreçte vergi avantajlı bu motoru coupenin sportif kıyafetiyle de buluşturacak.
Yazı: Eray Özgür


Kokpit 1 Serisi'nden alınmış olsa da farklar da var.Direksiyon dekorlar ve iDrive Sistemi 2 Serisi'nde farklı.

M235i kendine has tasarım detaylarına sahip. Daha güçsüz versiyonlar için M Paket de sunuluyor.


Uzun burun, kısa bagaj ve karakteristik C sütunuyla birlikte 2 Serisi, geleceğin klasiklerinden olabilir.


Üç parçalı katlanabilen arka koltuk opsiyonken, maksimum hacim henüz açıklanmadı.


4 CABRIO RESMİYETE BİNDİ

Henüz resmi tanıtımı yapılmadan Türkiye'nin gerçek halini ilk kez 2 hafta önce 'den öğrendiği 4 Serisi Cabrio'nun teknik özellikleri de ortaya çıktı. Yerini aldığı 3 Serisi Cabrio'dan 26 mm uzun olan yeni modelin dingil mesafesi de 50 mm artmış. 245 HP gücündeki 428i ve 306 HP gücündeki 435i benzinli motor seçeneklerini oluştururken, ilk etapta sunulan tek dizel versiyon 184 HP'lik 420d. 20 saniye içinde katlanabilen yeni metal tavan bu işlemi 20 km/s hıza kadar gerçekleştirebilirken, bagaj hacmi de tavanın durumuna göre 220 ile 370 litre arasında değişiyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN