ARKADAŞINA GÖNDER
O Kol Var Ya
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

O Kol Var Ya

23.04.2014 Çarşamba
O KOL VAR YA

Volkan Demirkuşak'ın bu haftaki köşe yazısı

Sakin olun. Direksiyonun hemen yanındaki o kol, hani şu sinyal vermeye yarayan, arkanızdaki aracın sizin bir sonraki hamlenizi bilebilmesini sağlayan basit mekanizma. Maalesef Türkiye'de pek kullanılmayan o sinyal kolu sayesinde binlerce küçük büyük kazanın önüne geçiliyor, yol kenarında uslu uslu sizin geçmenizi bekleyen yayalar eğer sinyalinizi vermişseniz karşıdan karşıya geçebiliyor. Ya da annesinin elini sıkı sıkı tuttuğu çocuğuyla gönül rahatlığıyla caddeyi aşmasını sağlıyor. Ama nerede? Maalesef 2014 yılındaki Türkiye'de değil. Emniyet kemerinin bizi sıktığı, sis farlarının enfes bir karizma kattığı, ön koltuktaki annenin kaslı kollarında seyahat eden bebeklerin olduğu hatta kimi zaman direksiyonda 3-5 yaşındaki miniklerin oturduğu, denetimin özde değil, sözde olduğu bir ülkedeyiz. Sinyal vermek mi? Ne dersiniz hoş olmaz mı?

Mazda ve Fiyat Algısı

Geçtiğimiz haftalarda Midilli'de düzenlenen ve 'nın uzun süredir heyecanla beklediği 'ünü ve Fransız marka 'nun Engine Of The Year adayı 1.2 lt 130 HP'lik benzinli motorunu kullandım. Öncelikle Mazda'dan başlayalım. Son dönemde gördüğüm en akıcı tasarımlardan birine sahip olan Mazda3 markanın genel müdürü Nurkan Yurdakul'un da dediği gibi markaya aradığı kanı katmaya geliyor. Bence de katacak. Uzun süreden sonra bu sınıfta vergi düzenlemesine uygun bir motorla katılan Japon markaya yakın dönemde dizel takviyesi de geldi mi işler iyi gidebilir. Tabii Mazda'nın tüketiciler gözündeki "pahalı marka" imajından kurtulması gerekiyor. Otomobille ilgili konuşulacak onca şey varken lafa "fiyat" ile giren okuyucularımızdan edindiğim geri bildirimler de bu yönde.

1.2 litreden 130 HP Çıkmış

Son yılların moda otomotiv akımı olan downsizing yani düşük hacimli verimli motorlar, hayatı güzelleştirmeye devam ediyor. Pek çok marka (Bazı Japonlar hala direniyor) turbo beslemeyle birlikte motor hacimlerini düşürürken, Türkiye Jürisi de olduğum Engine Of The Year ödüllerinde de son yıllarda bu düşük hacimli motorların başarısı ortada. Bu yılın önemli adaylarından biri olan 3 silindirli 1.2 lt 130 HP gücündeki PureTech motoru kullanmak ve üretildiği Douvrin'deki fabrikasını gezmek üzere Fransa'ya gittim. Son dönemde gördüğüm en verimli benzinli turbo motorlardan biriyle karşılaştım. Alt devirlerden itibaren etkili bir şekilde gücü hissediyor olmak keyifli. Yakında daha düşük hacimli daha yüksek güç üretebilecek motorlara erişim şansımızın arttığını bilmek de…

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.