ARKADAŞINA GÖNDER
Kadronun Son Oyuncusu
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Kadronun Son Oyuncusu

16.06.2014 Pazartesi
KADRONUN SON OYUNCUSU

X-Trail, kardeşi Qashqai’nin Crossover pazarındaki başarısını, rekabetin yoğun olarak yaşandığı SUV segmentinde de sürdürmeyi hedefliyor.

Tamamı yeniden tasarlanan , Qashqai'nin crossover segmentindeki başarısını SUV'ye taşıma hedefiyle yola çıktı. Artık üretilmeyecek Qashqai +2 modelinin yerini alacak X-Trail, Ağustos ayında Türkiye'de satışa sunulacak. X-Trail yerden yüksek sürüş kabiliyeti, tasarımı ve donanım teknolojileri dikkat çekiyor. Qashqai'nin boyut olarak bir büyüğü olarak düşünülebilinecek bu yeni SUV, stil sahibi çizgileriyle güçlü bir görünüme sahip. Selefininin köşeli hatlarından sıyrılarak daha yumuşak bir tasarıma kavuşan otomobil, geniş aks ve iz aralığı ile markanın tasarım genlerini bir araya getiriyor.

Selefine göre; 17mm (4643mm) ve aks aralığı olarak 76mm daha uzun tasarlanmış X-Trail, iç mekanda da bu boyutların getirdiği avantajı kullanıyor. Ayrıca bu yeni SUV, bir önceki nesline göre, 300mm daha geniş ve 5mm daha alçak tasarlanmış. Boyutlar büyütülmüş olsa da yine eski nesline göre 90 kg daha hafifletilmiş araçta, yüzde 50 yüksek dayanımlı çelik malzemeye yer verilmiş.

LED teknolojili X-Trail'in yüzü kardeşi Qashqai ile benzerlik gösteriyor. Bi-LED farların yer aldığı aracın ön bölümü özenle tasarlanmış ve çarpıcı bir görünüme sahip. Tıpkı Qashqai'de olduğu gibi markanın yeni nesil bumerang şeklindeki çizgilerin yansımasını arka aydınlatmalarda ortaya koyarak, markanın crossoverları ile benzer bir görünüm elde edilmiş.

X-Trail'in kabini ise tıpkı dış tasarımda olduğu gibi detaylı bir yenileme sürecinden geçmiş. Büyüyen boyutlarla daha fazla yaşam alanı sunan araçta, Yeni Qashqai'den tanıdığımız direksiyon simidi göze çarpıyor. Ayrıca gösterge paneli ve 7 inç boyutunda yüksek çözünürlüklü Connect sistemine sahip multimedya ekranı, iç mekanda dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor. Deri, krom ve parlak siyah kaplamaların kullanıldığı X-Trail'de elektrikli panoramik cam tavan da sunuluyor. Araç içerisi ise son derece pratik. Yüzde 80 yumuşak malzemenin kullanıldığı X-Trail, birçok saklama gözüne sahip. Gösterişli tasarımını aynı zamanda işlevselliğiyle harmanlayan bu yeni nesil SUV'da ikinci sıra koltukları hareket ettirilebiliyor ve yatırılabiliyor. Düz bir bagaj zemini sağlanması adına üçüncü sıra ise iki parça halinde katlanabiliyor.

Yeni X-Trail ile birlikte, Akıllı Park Sistemi ve Çevre Görüş Sistemi, Nissan Güvenlik Kalkanı, Otomatik Çarpışma Önleyici Sistem, Yorgunluk Algılama Sistemi, Trafik İşareti Tanıma Sistemi, Şerit Takip Uyarı Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Hareketli Nesne Algılama Sistemi ve Otomatik Uzun Far Asistanı gibi birçok teknolojik sistem de yer alıyor.

Yeni X-Trail'in kaputunun altında ise tek bir seçenek sunuluyor. 1.6 litrelik 140 HP güç ve 320 Nm tork üreten dizel bir üniteye yer verilen araçta, ayrıca yeni nesil X-Tronic otomatik şanzımana da yer verilmiş. Turbo dizel bu ünite, aracın selefinde kullanılan 2.0 litrelik motordan elde edilen tork değerlerini koruyor. 98 bin TL baz fiyatına sahip X-Trail'de 13 farklı opsiyon seçeneği bulunuyor. Aracın 4x4 versiyonu ise 116.900 TL fiyat etiketine sahip.

Tasarım Sattırıyor

Nissan İş Birim Direktörü Mehmet Akın, X-Trail'e fazlasıyla güvendiklerini, yeni modelle birlikte bir önceki modelin global anlamdaki 1.7 milyon adetlik satış başarısına devam edeceklerini söylerken Türkiye hdefini de 4000 adet olarak açıkladı. Yaptırdıkları araştırmada bu sınıftaki otomobil kullanıcılarının yüzde 80'inin erkek olduğuna dikkat çeken Akın bu oranın yakın dönemde birbirine daha çok yaklaşacağını ifade etti. 1.6 litrelik motorla otomatik şanzımanın birlikte sunulmasını işlerini kolaylaştırdığını ifade eden Akın, "bu araçlar daha çok şehirde kullanılıyor, off-road beklentileriryle bu araçları satın alanların sayısı azalıyor" dedi.

Nissan İş Birimi Koordinatörü Mehmet Akın

Yorum- Volkan Demirkuşak

Bu sınıfta daha önce köşeli hatlarıyla dikkat çeken ve off-road gömleğiyle masada oturan X-Trail, artık çok daha şehirli olmuş. Qashqai'nin genel hatlarını benimseyen X-Trail'de yabancıladığım Amerikanvari stoplara gözümün alışması gerek. X-Trail markanın SUV ve crossover sınıflarındaki başarısını bir adım öteye taşıyacak gibi gözüküyor.

kalan karakter 2000

Tolga 1.6 D Tolga 1.6 D

Madem 2.0 lt motorun tork değeri ile aynı ise 1.6 dizel motor un 4x4 versiyonunda neden otomatik vites yok

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır2
cevapla 24.06.2014 22:11
Gürkan Gürkan

çok başarılı olmuş ama Qashqai ile bu kadar benzer tasarım olmamalıydı

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır2
cevapla 22.06.2014 10:27
tartekin tartekin

O kadar para verip bir alt model olan Qashqai ile tamamen aynı kasayı kullanmak çok anlamsız

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 17.06.2014 12:11
Orhan KABASAKAL Orhan KABASAKAL

Otomatik viteste 4x4 seçeneğinin olmaması çok büyük bir eksiklik. Boyutları, dizayn ve donanımları son derece tatminkar ama insan böylesine bir araçta 4 çekerde otomatik vites eksikliğini fazlasıyla hisseder.

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır2
cevapla 17.06.2014 12:05

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN