otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Peugeot 307
Peugeot’nun Türkiye’de en çok beğenilen modellerinden biri olan kompakt sınıf temsilcisi 307, şık iç ve dış tasarımı, konforu ve güvenlik donanımlarıyla ikinci elin popüler modellerinden
İkinci el karnesi: Peugeot 307

Peugeot'nun kompakt sınıftaki bir önceki nesil temsilcisi 307, ikinci el piyasasında oldukça makul fiyatlarla alıcı buluyor. 2001 yılında son kullanıcının beğenisine sunulan 307, her açıdan dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Özellikle iç mekan genişliği, güvenlik donanımı ve dış tasarımıyla beğeni kazanan 307, aktif ve pasif güvenlik donanımları haricinde konforuyla da selefi 306'dan ayrılıyordu. Oldukça geniş bir iç mekana sahip olan 307, yüksek tavan yapısıyla da ferah bir iç mekan sunuyor. Koltuklardaki diz mesafesi çok iyi hesaplanmış. Arka koltuklarda durum pek de farklı değil, diz mesafesi rahat bir seyahat için yeterli.

Peugeot 307, boyutlarıyla kompakt sınıfın ötesinde bir otomobil gibi görünüyor. 4202/1730/1510 mm boyutlarıyla 307, bir kompakt otomobilden çok MPV'yi andırıyor. 307'yi önden incelemeye başladığımızda klasik Peugeot tasarımı hemen dikkat çekiyor. Badem formlu farlar ve geniş çamurluklar otomobile şık bir görüntü katıyor. 307'nin ön çamurlukları plastikten üretilmiş. Böylece hem otomobilin ağırlığı azaltılmış, hem de şehir içindeki küçük çarpışmalardan kaynaklanacak servis maliyeti düşürülmüş. 307, geniş açılan
kapılar ile rahat inme binme imkanı sunuyor. İç mekanında ise, orta konsoldaki plastik kalitesi halen kaliteli gözüküyor.Kaliteli lastikten imal edilen kokpitte kullanımı sorun yaratan herhangi bir tuş bulunmuyor. Soğutmalı torpido gözü çok geniş ve özellikle yaz aylarında
mini bir buzdolabı görevini görüyor.

307'de büyük torpidonun dışında kullanımı rahat, geniş harita cepleri ve koltukların iki yanında küçük cepler mevcut. Otomobilin 341 litrelik bagajıysa, boyutlarına göre ufak olsa da arka koltukların asimetrik olarak katlanmasıyla 1330 litreye kadar genişletilebiliyor.
Katlanabilir metal tavanlı CC, 5 veya 7 kişilik olabilen 307 SW ve 3 kapılı 307 versiyonları Türkiye'ye ithal edilmişti.


Model tarihçesi

2001 307, 306'nın yerini aldı.
2002 5 veya 7 kişilik 307 SW tanıtıldı. 306 Cabrio'nun üretimi sona erdi.
2003 307 CC tanıtıldı.
2004 2.0 HDi'ın (107 HP) yerini 1.6 HDi (109 HP) motor aldı.
2005 Makyajlandı. Donanım iyileştirildi.
2007 Üretimine son verildi. Yerini 308'e bıraktı.

Artılar ve eksiler

+

* Geniş iç mekan
* Değişken yükleme imkanı
* Sorunsuz sürüş karakteri
* Tasarruflu dizel motorlar
* Konfor odaklı süspansiyon sistemi
* Kolay kullanım
* Zengin güvenlik donanımı
* Geniş model yelpazesi

-
* Kısıtlı görüş açıları
* Düşük işçilik kalitesi
* Aşırı ısınan iç mekan
* Uzun fren mesafesi


Tipik sorunlar

* Fren sisteminde aşınma
* Far sistemi arızası
* Motor yağının eksilmesi


Tavsiye edilen motor seçenekleri


1.6 lt, benzinli, 109 HP 307'nin en popüler versiyonu. Ortalama yakıt tüketimi 9.0 lt/100 km.
1.6 lt, HDi, dizel, 109 HP Ekonomik dizel motor tercih sebebiydi. Ortalama yakıt tüketimi 6.0 lt/100 km.


Türkiye satış adetleri

YIL ADET (Güncel)
2004 15.517
2005 8.788
2006 4.641
2007 1.920
2008 53

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.