ARKADAŞINA GÖNDER
Ömrünü Tamamlamış Otomobiller
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

İNTERAKTİF

Ömrünü Tamamlamış Otomobiller

15.02.2012 Çarşamba
ÖMRÜNÜ TAMAMLAMIŞ OTOMOBİLLER

Trafikteki yaşlı araçların geri dönüşümü, Türkiye’nin cari açığına olumlu katkı sağlayacak. Dünyanın bir numaralı hurda demir ithalatçısı Türkiye, hurdaya 9 milyar dolar ödüyor.

Türkiye'de trafiğe kayıtlı araçların büyük bir kısmı eski teknolojiyle üretilmiş, yaşlı araçlar. Araç parkındaki araçların hemen hemen yarısından fazlası 12 yaşın üstünde. Yeni teknolojiye sahip araçlara göre daha fazla yakıt tüketen bu araçların yeni bir teşvik paketiyle hurdaya çıkarılması, enerjide dışa bağımlı Türkiye'nin enerji faturasının da azalmasına neden olacak. Ayrıca, Ömrü Tükenmiş Araçların, geri dönüşümü de ekonomiye büyük katkı yapacak. Demir, çelik, bakır, kurşun, aluminyum, plastik, kauçuk, cam, elektronik aksamlar gibi maddelerin geri dönüşüm ve tekrar kullanılması, tabii kaynakların tükenmesini önleyecek. Bu durum; Türkiye'nin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için ithal edilen hurda malzemeye ödenen döviz miktarını da azaltacak, kullanılan enerjiden büyük ölçüde tasarruf edilmesi sağlanacak. Yeni bir hurda teşvik programıyla, sadece çelik endüstrisine yaklaşık 100.000 ton çelik hurda tedarik edileceği tahmin ediliyor. Enerjiden sonra en fazla dövizi hurda demire ödeyen Türkiye'nin cari açığının azalmasına da katkı sağlayacak.

Hurda İthalatında 1 Numarayız

Hurda demir-çelik, Türkiye'nin dışa bağımlılıkta en yüksek orana sahip olduğu alanlardan biri. 2010 yılı hurda demir-çelik ithalatı 9 milyar dolara yaklaşıyor. Türkiye, dünyanın 1 numaralı hurda demirçelik ithalatçısı. Eğer, hurda araçlara yönelik bir teşvik sağlanırsa, Türkiye'nin hurda demir-çelik ithalatı faturası ciddi bir oranda azalır. Uzmanlar, hurdaya ayrılan araç sayısının oldukça az olduğunu söylüyorlar.

Otomobilde 15.000 Parça Var

Ortalama bir araç 15.000 parçadan oluşuyor. Araçların yaklaşık 4'te 3'lük kısmı ise metal aksamlar. Ancak, araçlardaki metal aksamların dışında, cam, kauçuk, plastik ve elektronik aksamlar da ekonomiye kazandırılabiliyor. Yetkililer hurda araç dönüşüm oranının gazete kağıdı, konserve tenekeleri veya cam kavanozları dönüştürmeye göre yüzde 75 fazla olduğuna dikkat çekiyor.

Avrupa Ham Madde İhtiyacını Hurda Otodan Karşılıyor

Avrupa Birliği, araçların geri dönüşümüyle lara hayat vermeye hazırlanıyor. AB'nin bu çalışmaları, üreticilerinin hurdadan yüzde 100 dönüşüm ile üretime geçmesini sağlayacak. Uzmanlar maddenin tekrar kullanımı ile Avrupa otomotiv endüstrisinin en büyük sorunlardan olan hammadde ve ekolojik etkilerinin minimuma indirilmesini amaçlıyor. Proje ile çevre ve hammadde sorunlarının kısmen aşılması bekleniyor.

kalan karakter 2000

erdekli erdekli

kardeşim aynen katılıyorum 10 yaş üzeri tüm araçları hurdaya ayırmak lazım bu araçlar kişilerede devletede çok zarar açar yanlız yeni araç alacaklarada devlet uzun vadede yardımcı olmalı bu şart.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 07.05.2013 19:57
YozgatLı YozgatLı

Bir şey yapcaksanız sadece ama sadece HALK'ın çıkarı için yapın biriLerini zengin etmek için değil.. T.C vatandaşı olarak isteğim : internetten ve bilirkişi gibi birkaç yerden fiyatın ortalamasını alırsın karşılığını vatandaşa ödersin oda sağını solunu sökmeden aracı hurdaya verir... Aksi takdirde dişinden tırnağından artırıp yada o eskidendi şimdi kazanmadan krediyle aldığı aracını kıyıp binmediği arabasını 4 bin e5 bin e vermeezzz...

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 06.05.2013 23:30
ekn55 ekn55

''Davulun sesi uzaktan hoş gelirmiş'' Türk halkının çoğunluğunu orta ve dar gelirli kesim oluşturuyor. Bu insanlar on-on beş yaşını geçmiş araçlarını hurdaya çıkarırsa yeni araç alacak gelire sahip olmadıklarından buna yanaşmayacaklar dır. Bu araçlar üzerindeki vergiyi arttırmakta dar gelirli vatandaşı devlete borçlandırmaktan başka bir işe yaramaz. Türkiye deki reel milli gelirin 5000 - 6000 Euro civarında olduğu göz önüne alırsak AB ile kıyaslanmayacak bir durumdayız. Burda yapılması gereken hurda teşviki değil dar gelirli üzerindeki vergi yükünü azaltmak olmalı ilk önce. Zaten gelir seviyesi yüksek olan vatandaş kendiliğinden aracını hurdaya çıkaracaktır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 16.02.2012 17:24
fıratbaydar fıratbaydar

hurda yasası için savunulan bir fikir bu.hurdaya çıkarılıp hammaddeye dönüştürülen araçların yanında bir çok yeni ithal araç trafiğe çıkacak bu cari açığı arttırmaz mı ?

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla 16.02.2012 16:52

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN