İNTERAKTİF

Yıldız Teknik Üniversitesi İstanbul Otomobil Günleri

18.05.2012 Cuma
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL OTOMOBİL GÜNLERİ

Otomotiv sektörünün önde gelen şirketlerinde görev yapan yöneticiler, geleceğin mühendislerine sektör hakkında ipuçları verdi.

Ürünlerden daha çok bilginin kıymetli olduğu günümüzde, fikire dayalı yenilikler ön plana çıkıyor. Bu yüzden de büyük kuruluşlar, yenilikçi ve uygulanabilir fikirleri oldukça önemsiyor. İşte bu yüzden şirketler, geleceğin mucitleri olan öğrencilerle bir araya gelmeyi ihmal etmiyor. Üniversitesi öğrencilerinin oluşturduğu Makine Teknolojiler Kulübü'nün düzenlediği organizasyonda, Türkiye'nin önde gelen otomotiv, mühendislik ve yan sanayi şirketlerinin yöneticileri ağırlandı. Yöneticilerle öğrencilerin birebir konuşabilmesini ve bilgilenmesini amaçlayan etkinlik, 2-3 Mayıs tarihlerinde düzenlendi. Etkinliğe konuşmacı olarak katılan yöneticiler, geleceğin teknolojileri, çevresel sorunlar ve araç güvenliğinin üzerinde durdu. Konuşmalarda öne çıkan konulardan olan otomobil mühendisliğiyle ilgili söz alan AVL Genel Müdürü Dr. Umut Genç, çevresel sorunlara ve çözümlerine değindi. Otomobillerin, salınan egzoz gazının doğaya ve insana verdiği zarara dikkat çeken Genç, "İnsanların kendilerini korumak için daha fazla para ödediğini" dile getirdi. X

Konuşmalar sırasında üzerinde durulan bir diğer başlık ise elektrik teknolojisiydi. Bu bağlamda panele katılan İnci Akü Ar-Ge Yöneticisi Sinan Yılmaz, elektrikli araçların yaygınlaşmasının zaman alacağını ancak eninde sonunda bunun gerçekleşeceğini söyledi. Bu oluşum içerisinde ülkemizin de olması gerektiğini belirten Yılmaz, yeni ürünlerde yerli malzemelerin kullanılmasını istedi.

Konferansta yan sanayi kuruluşlarının önemine de değinildi. Bir otomobilin binlerce parçadan oluştuğu ve kullanılan bu parçaların çoğunluğunun, yan sanayi ürünü olduğuna dikkat çekildi. Otomobil firmalarınınsa, yan sanayi ürünlerini üretmek yerine, başka kuruluşlardan tedarik ettiğine vurgu yapıldı. Ayrıca etkiliğe katılan öğrencilere sertifika verilirken, konuşmacılara da plaket takdim edildi. Ford Otosan'ın Platin, Renault'nun da Gümüş destekçisi olduğu için Dergisi de tanıtım sponsorluğunu üstlendi.

Organizasyonda bundan başka, Türk yapımı otomobillerin yer aldığı bir bölüm de vardı. Bu alana öğrencilerin ilgisi yoğundu. Etkinliğin her alanında Makine Teknolojileri Kulübü öğrencileri yer aldı. İleride bu sektörlerde çalışacaklar için elini taşın altına koyan öğrenciler, aynı zamanda projelerini tanıtma fırsatı da buldu. Yöneticilerse onlara staj çağrısı yaptı. Kısacası iş dünyası ile mucit adaylarının yakınlaşması için bir adım daha atıldı.

ABD'NİN KÖPEĞİNE KARŞI TÜRK KATIRI

ABD ordusu için geliştirilen bir proje kapsamında, geçtiğimiz haftalarda BigDog adlı bir robot tanıtıldı.Dört ayağı olan bu robot, yürüyebilmenin de ötesinde, zorlu alanları kolaylıkla tırmanabiliyor. Buna karşın Türkiye'de de benzer, belki de daha gelişmiş bir projebulunuyor. Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencilerin "Mekanik Katır" adını verdikleri icat, aslında daha çok örümceğebenziyor. Çünkü üzerinde altı adet ayak bulunuyor. Üstelik bu ayaklar tek bir motor üzerindençalışıyor. Tamamen bir örümcek gibi hareket eden "Mekanik Katır" engebeli arazilerde zorlanmadan ilerleyebiliyor. Şu an proje aşamasında olan icadın üzerinde iyileştirmeler yapılıyor. İkinci versiyonu ise hazırlık aşamasında. Projenin destekçiliğini FNSS Savunma Sanayi A.Ş. üstleniyor. Bilindiği gibi kurum, paletli ve tekerlekli "Zırhlı Muharebe Araçları" üretiyor. Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencileriyse, icat ettikleri Mekanik Katır'ın ilerleyen zamanlarda Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde görev almasını istiyor.

BOSCH AR-GE MERKEZİ YÖNETİCİSİ: TOLUNAY DEMİR (Solda)

Türkiye'de Ar-Ge'ye yıllık 20 miyon dolar harcadıklarını söyleyen Tolunay Demir, küresel anlamda cirolarının büyük bir bölümünü otomotiv sektöründen elde ettiklerini belirtti. Organizasyonda bulunduğu için memnun olduğunu dile getiren Demir, "Bu tür organizasyonlarla öğrenciler ve iş dünyasının temsilcileri birebir görüşme imkanı bulabiliyor. Biz de her zaman destekçisiyiz" dedi.

TOFAŞ SAYISAL ANALİZLER YÖNETİCİSİ: CENK GEBECELİ (Sağda)

Mezun olduğu okulda konuşma yapan Cenk Gebeceli, öğrencilerin otomotiv sektörüne ilgisinin az olduğunu söyledi. Bunu arttırmak için Yıldız'a geldiklerinibelirten Gebeceli, gençlere bir de tavsiyedebulundu. Tofaş Sayısal Analizler Yöneticisi, kendilerinin ikinci bir eğitim verdiklerini ancak adayların mezun olmadan tecrübe edinmeleri gerektiğini söyledi.

BİZDE ORADAYDIK!

otohaber olarak biz de, İstanbul Otomobil Günleri'nin medya sponsorluğunu üstlenerek, kendimize ait olan bölümde etkinlik boyunca bilgilendirmelerde bulunduk. Etkinliğe katılanöğrencilerin ilgisi de oldukça yoğundu. Bundan başka, etkilinliksüresince konuşmalardan sergi alanlarına kadar tüm alanları gözlemleyip, öğrencilerle birebir görüşme imkanına da sahip olduk.

YERLİLER AYNI ÇATI ALTINDA

Etkinlik boyunca sergilenen yerli araçlar öğrencilerin yoğun ilgisiyle karşılaştı. Sergilenen otomobiller arasında en fazla temsilci, üç araçla markasına aitti. Bunlar; A4 16, A8 16 ve A6 Böcek idi. Yine sergi alanında Türkiye'de üretilen elektrikli Renault Fluence Z.E. yer aldı. Bundan başka usta pilot Volkan Işık'ın tasarlayıp kendi adını verdiği Volkicar da alanda hazır bulundu. Üretildiği günden bu yana büyük ses getiren, yarış aracı Volkicar'ın önümüzdeki yıllarda yurt dışına ihraç edilmesi de söz konusu. Ses getirmeye aday diğer bir araç olan Uveyk'in de çok yakında seri üretime geçmesi planlanıyor. Bilindiği gibi Uveyk'in yapımını Turcoto firması üstleniyor.

kalan karakter 1000

Murat Yumay Murat Yumay

Etkinlik çok iyiydi. Gelecek sene de düzenlenecekmiş sanırım bu etkinlik. Herkesin gidip görmesi gerek bence sektörü tanımak adına. Sadece bu etkinlik değil diğer üniversitelerin yaptığı etkinlikler de görülmeli kanımca. Sadece derslere girip çıkan adamdan, mühendis mi olur?

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 18.05.2012 19:14

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN