otohaber_logo
Haberler
Ken Block
WRC’nin şovmen pilotu Petter “Hollywood” Solberg’in tahtı Monster World Rally Team pilotu Ken Block ile tehlikeye girmiş gibi gözüküyor. Bu yıl Meksika ile başlayarak aralarında Türkiye’nin de olduğu 7 yarışa girecek olan Ken Block, WRC’de Amerikan esinti
Ken Block

Bisiklet, motosikletler ve hatta dublörlüğü de sayarsak motorsporlarında oldukça etkileyici bir geçmişiniz olduğunu görüyoruz. Bütün bunlar ve Dünya Ralli Şampiyonası'nı (WRC) nasıl karşılaştırıyorsunuz?

Bu yıl belki de hayatımdaki en büyük mücadeleye giriyorum. Evet, çok şey yaptım ve yaptığım işlerde başarılı olmayı seviyorum. Ancak şunu söylemeliyim ki diğer WRC pilotlarıyla böyle bir arenada olmak benim için oldukça onur verici. Çok zorlu bir sezon olacağının farkındayım ve ben de elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağım. Bakalım, bekleyip göreceğiz.

2010 WRC sezonundan tam olarak beklentilerin neler olacak?

Bir WRC otomobili kullanmak… Bizim için daha büyük bir beklenti olabilir mi ki? Bence bu şimdiye kadar yaptığım ve yapacağım en heyecan verici şey olacak. 2011'de ne olacağını bilmiyorum. Bu yüzden 2010'da tek amacım ve beklentim, bu muhteşem otomobille yapabildiğim kadar çok kilometre yapmak ve işin tadını çıkarmak.

Peki, bu sezon başarılı olacağına inanıyor musunuz?


Tabi ki bir beklentim var. Ancak şunu söyleyeyim çok yönlü bir plan içine girdik 2010'da. Genel olarak bakarsak ve zamana yayarsak 2012'ye kadar uzanan bir skala söz konusu. WRC'de yer aldığım bu ilk sene müthiş bir rekabet beklemesinler benden. Bu yıl otomobile, ortama ve kurallara uyum sağlayacağım. 2011 ve 2012 benim için gerçek bir mücadele getirecek. Bunu tüm açıklığıyla ifade etmek istiyorum.

Özellikle "gymkhana" internet videoları ile tanınıyorsunuz. Bu yıl WRC'nin yanında bunlara da devam edecek misiniz?

Tabi ki bu tür eğlenceli planlarımız hep var. Gezegendeki en muhteşem araçları kullandığım için çok şanslıyım. Özellikle ralli araçları çok özel, yetenekli ve müthiş otomobiller. Sadece yarış anlamında söylemiyorum… Kullanırken eğleniyorsunuz da. İşin özündeki "yarış" kavramını çok seviyorum. İşin özü bu işte! Sadece WRC olarak değil... Bir ralli otomobiline atlayıp "gymkhana" tarzı kullanmak yani konilerin ve engellerin arasından geçip durmak çok keyifli. Evet, bu yıl da buna benzer şeyler yapacağız.

Peki, bu gymkhana videolarında hangi araç kullanılacak?

Bir Ford Fiesta kullanacağız. Şu anda İsveç'teki Olsberg firması bana bir gymkhana otomobili yapıyor. Bu, Amerika Şampiyonası'nda kullanacağım otomobil değil tabi. Gymkhana ve ralli sınıf kategori olarak birbirlerinden oldukça farklı. Süspansiyon ve diğer ayarlarda yoğun bir çalışma gerektiriyor.

Ralli'de en çok hoşunuza giden şey nedir?

Yarışma kavramı benim için eğlenceyi de beraberinde getiriyor. Kendimi bildim bileli tehlikeli ve yoğun adrenalin veren sporlarla uğraştım. Zamanımın yüzde 95'i bu sporlarla ya da antrenmanla geçiyor. Bir bakıma ralli ile oldukça farklı. Burada test ve diğer deneme sürüşleri için oldukça az bir zaman ayırma durumundayız. Zamanımızın yüzde 95'i ise yarışmakla geçiyor.

Bir ralli pilotu olarak geçirdiğiniz evreleri anlatır mısın?


Ralliye bundan 8 ya da 9 sene önce başladım. Kısacası gelişim süreci oldukça kısa sürdü diyebilirim. Limitleri zorlayan bir kişiliğim olduğu için kendimi geliştirmek için çok çaba harcadım. Demek ki yeteneğim de vardı ve bugün ortaya bir şeyler koyabildik. Şimdi tek amacım her gün biraz daha hızlanmak. WRC bambaşka bir dünya ve burada olmaktan çok keyif alıyorum.

Korktuğunuz oluyor mu?

Şunu bilmelisiniz, otomobil içinde bir kez korkmaya başladın mı, gaza gerektiği kadar basamazsın.

Yazı: Banu Hasırcıoğlu

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.