otohaber_logo
Haberler
Kısa Mesafe Ulaşımımı Stike İle Çözdüm
Kısa mesafeleri kat etmede, bisikletleri hantal ve pratiklikten uzak bulan ama yürümeye de üşenen Alper Denizöz, Stike ismini verdiği araçla bu ihtiyaçlarını karşılamış. Şimdi sırada, onun gibi düşünenlere ulaşmak var. Denizöz ile icadı hakkında görüştük…
Kısa Mesafe Ulaşımımı Stike İle Çözdüm

Alternatif ulaşım araçları hayatımızın her alanında karşımıza çıkmaya devam ediyor. Sadece motorlu taşıtlarda değil, tekerlekli araçlarda da yeni seçenekler yaratılmaya devam ediyor. İşte bunların en son örneklerinden biri olan Stike, bir Türk tarafından yaratıldı ve haziran ayından itibaren satışına başlandı. Stike'ın yaratıcısı Alper Denizöz ile görüştük ve ortaya neden böyle bir araç çıktığını yakından inceledik.

Stike nasıl ortaya çıktı?

Stike'ın tüm mühendislik ve tasarım çalışmaları bana ait. Proje, temelde kendi ulaşım ihtiyacımdan ortaya çıktı. Günde- STIKE İLE ÇÖZDÜM Kısa mesafeleri kat etmede, bisikletleri hantal ve pratiklikten uzak bulan ama yürümeye de üşenen Alper Denizöz, Stike ismini verdiği araçla bu ihtiyaçlarını karşılamış. Şimdi sırada, onun gibi düşünenlere ulaşmak var. Denizöz ile icadı hakkında görüştük… lik hayatının çoğunu Bağdat Caddesi civarında geçiren biri olarak, hem trafik hem de park yeri sorunuyla mücadele etmekten yorulmuştum. Yürümek, çoğu zaman ulaşım için 25-30 dakika kaybetmek anlamına geliyor ve bir yere yetişmek istediğimde harcayacak o kadar vaktim olmuyordu. Kafamda 1-10 km'lik mesafelerdeki ulaşım problemimi hızlı ve pratik şekilde çözecek ve gittiğim yerde de park problemi yaşamayacağım bir araç şekillendirmeye çalıştım. Örneğin, standart ölçülerdeki bir dağ bisikleti (MTB) veya City Bike ile bir arkadaş ortamına dahil olduğumda, kafe, restaurant, vb. hangisi olursa olsun, mekanın önüne bisikleti park etmek ya da kilitlemek her zaman problemdir. Ya da akşam eve dönerken bisikleti sürmeye üşendiğimiz zamanlarda da bisikletinizle bir taksi veya dolmuşa binmek imkansızdır.

Bu sorunlara karşı Stike'ın pratikliği öne çıkıyor sanırım…

Evet, Stike'ın küçüklüğü, hafifliği ve katlanma özelliği sayesinde tüm bu sorunlar ortadan kalktı. 7.4 kg ağırlığında ve 1 metre uzunluğunda bir araç olduğunu düşünürsek, katlandığında her masanın altına girip, her sandalyenin arkasındaki boşluğa yerleştirilebilecek geometriye kavuşuyor.

Peki neden selesiz?

Selesiz olmasının amacı da, vücudumuzun kütlesinde saklı potansiyel enerjiyi güce dönüştürmek. Bu amaç için, uzun süre rutin olarak tekrarlayabileceğimiz yürüme hareketini taklit etmek istedim ve kısa krank kollu pedallar kullandım. Stike'ın ana tasarım hedefi, kısa mesafeleri hızlı ve pratik bir şekilde kat etmek olduğu için, 15-20 dakika süren sürüşlerde ayakta durmanın ve bacaklara ek olarak vücut ağırlığıyla beraber yüksek tork üretmenin avantajını kullandım.

Stike'ın en ideal kullanım alanları nereleri?

Asfalt veya beton özellikli düz ve çukursuz yollarda rahatlıkla kullanabilirsiniz. Stike'ın ilk bakışta sanki akrobasiye uygun bir hali var gibi görünüyor.

Ne kadar yatkın?

Aslında akrobasiye çok yatkın olsa da potansiyel riskin sorumluluğunu almamak adına bu yönüne değinmekten kaçınıyorum. Ama denemek isteyen varsa engellemem!

Nerede, nasıl üretiyorsunuz?

Üretim için halihazırda çalışmaya devam ettiğim aile firmamızın Tuzla'daki fabrikasını kullanıyorum. 3A Makina isimli bu firmada proses makineleri ve basınçlı kaplar üretiliyor. Dolayısıyla kaynak ve çelik imalatı açısından tecrübeli ve kalifiye bir ekibimiz var.

Sizin deneyimleriniz neler?

İstanbul Teknik Üniversitesi'nden Çevre Mühendisliği Lisans ve Boğaziçi Üniversitesi'nden Otomotiv Mühendisliği Yüksek Lisans diplomam bulunuyor. Ayrıca yurtdışında da Mercedes- Benz, Robert Bosch ve AVL gibi sektörün önde gelen firmalarında Ar-Ge tecrübelerim oldu. Artık Stike gibi kendi projelerime odaklanmak ve yeni maceralara atılmak istedim.

Satışına ne zaman başladınız?

Haziran 2012'de, internet sitemiz www.mystike. com üzerinden başlattım. Çeşitli online mağazalarda da var. Yeşil Bisiklet ile de anlaşma yaptık. Artık oradan da satın alınabilir. Kısa vadeli hedefim, kaliteli hizmet veren, tanınmış bisiklet satıcıları ile anlaşıp fiziki satışa da adım atmak.

Stike'ın fiyatı nedir?

349 TL.

Bunun gibi bir araç daha önce yapılmış mı? Yurtdışında örnekleri var mı?

Eğer tasarımı salt ayakta kullanılan iki tekerli araç olarak ele alırsak, Avrupa'da 1-2 muadil ürün var ama küçük ön teker ve katlanma gibi ekstralara sahip olmadıkları için, gerek geometri gerekse ağırlık açısından Stike'ın özelliklerini yakalayamıyorlar. Çok başarılı malzeme ve işçilik kalitelerine rağmen fiyatlarının Stike'ın 7-8 katı olması fiyat/ performans bağlamında bize büyük avantaj sağlıyor.

Stike'ı görüp de satın almak isteyenlerin tepkileri nasıl?

Stike gibi bir ürün için fiziki satışın şart olduğunu düşünüyorum. Birçok insanın ilgisini çekmesine rağmen, çoğu kişi sürüş performansı ve ergonomi açısından ürüne şüpheci yaklaşıyor. Önyargıları ve çekinceleri kırmak için fırsat buldukça deneme günleri düzenleyip bu organizasyonları Facebook hayran sayfamızdan duyuruyoruz ve yoğun ilgiyle karşılaşıyoruz. www.facebook.com/ stikebike sayfasını beğenenler, Stike ile ilgili her türlü güncel gelişmeden haberdar oluyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.