otohaber_logo
Haberler
Modus İle Başarısız Olduk
Küçük MPV pazarının her geçen gün daralması ve crossover segmentinin gelişmesiyle Modus’ten vazgeçen Renault, Captur ile bu boşluğu doldurmaya hazırlanırken, yeni araçla ilgili, Captur Ürün Direktörü ile Cenevre’de bir araya geldik.
Modus İle Başarısız Olduk
Öncelikle Captur ile yeni bir ürünü daha piyasaya sürüyorsunuz. Bu aracı konumlarken, Nissan ile olan işbirliğinizi de göz önünde tutarak, Captur'u Juke ve Qashqai modellerine göre nasıl konumladınız?
Benoit Bochard: Bizim Nissan ile olan ürün yerleştirme stratejimiz tamamen farklı. Nissan, Juke ile küçük crossover, Qashqai ile de kompakt crossover sınıfında çok iyi bir boşluğu yakaladı. Bu yerleştirmenin planlarını onlara sormalısınız! Juke'un hedef kitlesinde bekarlar veya genç çiftler var. Geniş bir iç mekan arayışları yok. Tasarıma önem veriyorlar ve motosiklet kullanmışları da olabilir çünkü iç mekanda 2 tekerlerden detaylar taşıyor. Biz Captur'da bu kitleden farklı bir yere sesleniyoruz. Hedefimiz genç aileler. Örneğin bir Juke sahibi, çocuğu olduğunda Captur'a geçebilmeli.
Captur'u, diğerlerinden ayıran özellikler neler olacak?
B.B.: Öncelikle kişiselleştirme özellikleriyle çok fazla detaya sahip. 4 farklı tavan rengi haricinde, karoserin belirli noktalarında da değişiklikler yapabiliyorsunuz. Clio HB'deki gibi bayiden itibaren sipariş verebildiğiniz bir sistem var. Öte yandan aracın yerden yüksekliği 200 mm. Bu da, Cenevre'de tanıtılan yeni modelleri bilemiyorum ancak sanırım sınıfındaki en yüksek değer. Kızaklı arka koltukları sunuyoruz. Bu da diğer modellerden ayrıldığımız bir konu. Tasarımı fonksiyonla birleştirdiğimiz bir otomobil oldu. Rakiplerimiz de, baz aldıkları araçların kokpitleri kullanılıyor ancak bizde farklılaştırılmış bir iç mekan var.
Captur'un koltuklarında bir farklılığa gittiniz mi?
B.B.: Evet, bu segmentte bir ilk yaptık ve donanım özelliklerine göre fermuarlı, değiştirilebilen koltuk döşemeleri sunuyoruz. Bu bir aile otomobili ve kılıflar sürekli kirlenebilir. Bu sayede araç uzun yıllar boyunca, sadece koltuk kılıfları değiştirilerek yeni kalabilir.
Boyutlar anlamında hedefleriniz nasıldı?
B.B.: Biz Captur'da çok büyük bir otomobil yaratmak istemedik. Küçük crossover'da bazı otomobiller, olması gerektiğinden daha büyükler. Biz, 4 metrenin biraz üzerinde bir uzunluk istedik. Hatta en küçük araç ve en geniş iç mekana odaklandık. Şehirde pratik olması da ana amaçlarımızda başı çekiyordu. Ford EcoSport bizden daha küçük bir karosere sahip ama bunu Hindistan'daki bir kısıtlamadan dolayı yaptılar.
Küçük SUV ve Crossover sınıfının yükselişi MPV segmentini nasıl etkiledi?
B.B.: Ne yazık ki bahsettiğiniz araçlar, pek çok firma gibi bizim de küçük MPV segmentinde başarısız sonuçlar almamıza yol açtı. Artık Modus'ün üretimi olmayacak. Bu aracın yerini Captur alıyor. Zaten pek çok üretici de küçük crossoverların karşısında duramadı. MPV'lerin yerini crossover ve SUV'ler alıyor diyebiliriz. Klasik MPV'ler olsa olsa ya duygusal tasarımlara yöneliyorlar, ya da dediğim gibi yapılıyor.
Captur nerede üretiliyor?
B.B.: Modus'un üretiminin yerini alıyor. Yani İspanya'da.
İki yıl önce tanıtılan Captur Concept'e göre seri üretim Captur çok daha farklı bir otomobil olarak çıktı. Bunun nedeni nedir?
B.B.: İki yıl önceden seri üretim bir otomobilin konsept halini tanıtmak çok tehlikelidir. Çok gazeteci oluyor! Biz, Captur Concept ile Renault'nun gittiği yönü gösterdik. Aynen DeZir'de yaptığımız gibi... Bugün Clio'da DeZir'in detayları var.
Kişiselleştirme özelliklerinde, karoseri koruyan parçalar olacak mı?
B.B.: Buna gerek kalmadı çünkü hem gövde yüksekliği yeterli hem de ana tasarımı bu yönde yaptık. Ayrıca bu otomobil 2 tekerlekten çekişli. 16 ve 17 inçlik jantları da sunuyoruz.
Captur'un 4 tekerlekten çekişlisi olacak mı, belki bir hibrid versiyonda?
B.B.: Hayır, sadece önden çekişli üreteceğiz. Peugeot'nunkine benzeyen bir hibrid versiyonu da olmayacak. Scenic Xmod'da zaten bu tür ihtiyaçlara özgü bir versiyonumuz var. Captur'da böyle bir pazarın olmadığını düşünüyoruz. Bu kitle araziye çıkmıyor. Pikniğe gidiyorlarsa da Captur'un gövde yüksekliği hayli hayli yeterli.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.