otohaber_logo
Haberler
Nissan e-POWER hakkında her şey!
Nissan'ın elektrikli otomobillerin ve içten yanmalı motorların avantajlarını bir arada sunan öncü teknolojisi e-POWER hakkında bilmeniz gereken her şey!
Nissan e-POWER hakkında her şey!

Benzersiz bir Nissan teknolojisi; “e-POWER” teknolojisi

Nissan, merakla beklenen ve tamamen yeni e-POWER teknolojisi ile sürdürülebilir bir gelecek için önemli bir adım atıyor. Nissan’ın eşsiz e-POWER teknolojisine sahip Nissan X-Trail ve Qashqai, elektrikli sürüş deneyiminin her aşamasında fark yaratıyor ve sürücülerinin ihtiyaçlarını karşılıyor.


Daha duyarlı, daha verimli ve sessiz bir sürüş için benzersiz bir elektrikli güç aktarma sistemi oluşturan e-POWER, dışarıdan şarj etmeye gerek kalmadan elektrikli sürüş deneyimi sunuyor. Nissan’a özel ve şirketin Intelligent Mobility stratejisinin önemli bir bileşeni olan e-POWER sistemi, günlük sürüşü hem keyifli hem de verimli hale getirerek elektrifikasyona benzersiz bir yaklaşım getiriyor.

Bu güç aktarma organını rakiplerinden ayıran en önemli nokta ise, elektrik motorunun tekerlekler için tek güç kaynağı olması ve dolayısıyla sürücünün taleplerine anlık ve doğrusal tepki göstermesi olarak ifade edilebilir. Bu sayede e-POWER, sürücülerin geleneksel otomobillerde karşılaştıkları eksiklikleri tamamen ortadan kaldırarak dışarıdan şarj etmeye gerek kalmadan daha zahmetsiz, dinamik ve keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor.


e-POWER sistemi ile içten yanmalı motorun optimum sıkıştırma oranı ile çalışması sağlanırken geleneksel benzinli motorlara göre daha düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu değerlerine ulaşılıyor. e-POWER teknolojisi, bu özelliği ile şehrin hava kalitesini artırırken sessiz çalışan motoru ile de sürüş konforunun artmasını sağlıyor. e-POWER sistemi ile jeneratör ünitesinde bulunan 1.5 litrelik içten yanmalı motor, yalnızca elektrik üretmek için kullanılıyor. Burada üretilen enerji invertör aracılığı ile bataryaya ve elektrik motoruna iletiliyor. Gaz pedalı hareket ihtiyacını elektrik motorundan aldığı için anlık performans üst düzeye çıkıyor. Ayrıca yavaşlama ve frenleme anında geri kazanılan kinetik enerji, yeniden kullanılmak üzere bataryaya yönlendiriliyor. e-POWER sisteminin gaz pedalına gösterdiği anlık tepki, tüm sürüş koşullarında benzersiz ve heyecan verici bir deneyim sunuyor. 


e-Pedal

Sürüş süresinin %70'inin şehir içinde geçirildiğini düşünerek Nissan, “e-Pedal” olarak adlandırdığı yeni bir sürüş deneyimi geliştirdi. e-Pedal, sürücülerin yalnızca gaz pedalını kullanarak hızlanmasına ve yavaşlayabilmesine olanak tanıyor.

Yeni Nissan Qashqai e-POWER ve Nissan X-Trail e-POWER’da yer alan bu donanım, sürücünün ayağını gaz ve fren arasında sık sık hareket ettirdiği dur-kalk şehir içi sürüşün tekrarlayan yükünü ortadan kaldırmak için tasarlandı.

Sistem önce orta konsoldaki düğme ile etkinleştiriliyor ve devreye girdiğinde gaz pedalı her zamanki gibi hızlanmayı sağlıyor. Gaz pedalının bırakılmasından sonra, e-Pedal fren lambalarını yakmaya yetecek kadar 0,2 g kuvvet ile frenliyor ve tam durma yerine yakın "oldukça yavaş" bir hıza indiriyor. Bu da düşük hızda park etme manevralarının mümkün olduğunca yumuşak olmasını sağlıyor. Böylece sürücüler daha rahat ayarlayabildikleri gaz pedalı ile şehir içi sürüşü daha sezgisel ve daha az zorlayıcı bir hale dönüştürerek yolda yumuşak bir şekilde ilerliyorlar.


Heyecan verici maceraların yepyeni üyesi: Nissan X-Trail

2001’de piyasaya sürülmesinin ardından bugüne kadar 7 milyon adede yakın satılan Nissan X-Trail dünyanın en popüler aile araçlarından biri. Nissan X-Trail, sezgisel teknolojisi ile SUV stiline ek olarak esnek kullanım ve dört tekerlekten çekiş özelliklerine sahip gelişmiş bir güç aktarma organına sahip. Yeni X-Trail, hem beş hem de yedi koltuklu konfigürasyon seçenekleri sunuyor. İleri teknoloji ve mühendisliğin buluştuğu yeni Alliance CMF-C platformunda üretilen X-Trail, crossover segmentinde çıtayı bir üst seviyeye taşıyor.


Önceki üç nesil X-Trail modellerinin merkezinde, sertliği ve sağlamlığı ile güven veren kendine özgü stili yer alıyordu. Yeni X-Trail'in iç ve dış tasarımı, aracın çok yönlü ve maceracı ruhunu dışa vuruyor. Güven veren sağlamlığıyla dış kısmında, yüzer tavan ve V-motion ızgarası gibi Nissan’a özgü tasarım öğeleriyle de bir adım öne çıkıyor. Ön tamponun gövdesi içinde yer alan çarpıcı farları ve tasarım çizgisi boyunca yerleştirilmiş kombine gündüz farları ise dikkat çekiyor.

Yeni X-Trail, Nissan'ın Avrupa ürün gamındaki, yenilikçi e‑POWER sürüş sistemi ile donatılan ikinci modeli olacak. Elektrifikasyona benzersiz bir yaklaşım olan Nissan'a özgü e-POWER sistemi, şarj etmeye gerek kalmadan elektrikli sürüş deneyimi yaşatıyor.


Yeni X-Trail'in e-POWER sistemi; yüksek çıkışlı bir batarya, jeneratör ünitesi, invertör ve 150 kW ön elektrik motoru ile entegre güç aktarma sisteminden oluşuyor. Tekerleklere giden gücün yalnızca elektrik motorundan geldiği bu benzersiz güç aktarma sistemi, gaz pedalının anında ve basıldığı oranda tepki vermesini sağlıyor. e-POWER, benzinli motorun yalnızca elektrik üretmek için kullanılması ve tekerleklerin tamamen elektrik motoru tarafından çalıştırılması gibi benzersiz özelliklere sahip. Bu teknoloji, motorun her zaman optimum aralıkta çalışmasını ve kentsel ortamlarda üstün yakıt verimliliği sağlıyor. %100 elektrikli motor tahriki sayesinde, içten yanmalı motorlarda veya geleneksel hibritlerde olduğu gibi gecikme olmuyor. Anında tepki verdiği, yüksek tork değerleriyle çevik bir şekilde hızlanmayı sağladığı için sollama esnasında veya otoyolda giderken otomobil kullanmayı daha kolay ve daha güvenli hale getiriyor. Doğrusal ayar, benzinli motorun aracın hızına göre çalışmasını sağlayarak, özellikle hibrit araçlarda anlık hızlanmalarda görülen senkron sorununun önüne geçmeye yarar ve e-POWER tasarımının bir parçasıdır. Sistemin bir diğer avantajı da, daha çok yerleşim alanları ve şehir içi bölgelerde motorun düşük devirlerde çalışmasını sağlamak için yapılan geliştirmelerdir. Bu avantajlara ek olarak, e-POWER sürüş sistemi sessiz bir sürüşü garanti ediyor. Örneğin saatte 40 km/s hızla giden e-POWER teknolojisine sahip bir otomobilin sesi rakiplerine kıyasla 8db daha az.


e-4ORCE

Nissan'ın elektrikli güç aktarma organları ile çalışmak üzere tasarlanmış yeni bir dört tekerlekten çekiş sistemi, Avrupa'da lanse edilen Yeni X-Trail ile tanıtıldı. Nissan'ın en gelişmiş dört çeker teknolojisi e-4ORCE, her koşulda güvenli çekiş ve hızlanma sunuyor. e-4ORCE'daki "e", Nissan'ın %100 elektrikli motor tahrik sistemi anlamına geliyor. "4ORCE", aracın fiziksel gücünü ve enerjisini ifade ederken, "4" dört tekerlekten çekişi temsil ediyor.

İki ayrı elektrik motoru toplamda 157 kW (213 PS) güç üretiyor. Böylece X-Trail 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede tamamlıyor. Güçlü çift e-motor sisteminin mekanik bir dört çeker sisteme kıyasla arka tork tepkisi 10.000 kat daha hızlı. Buna ek olarak, sabit tork dağılımı ve mükemmele yakın ağırlık dengesi, güvenli yol tutuşuna ve sürüş konforuna katkıda bulunarak güçlü ancak yumuşak bir sürüş deneyimi sağlıyor.

e-4ORCE, güç çıkışını ve frenleme performansını her bir tekerlek için özel olarak yöneterek bu sayede yumuşaklık ve dengeyi koruyor, sürüş stilini veya girdisini değiştirmeye asla gerek olmadan neredeyse her türlü yol yüzeyinde ana hatta kalarak sürücünün daha güvende hissetmesini sağlıyor. Örneğin, karla kaplı yollarda viraj alırken araç, ultra yüksek hassasiyetli motor, tork dağılımı ve fren kontrolü sayesinde sürücünün kalmak istediği hatta kalabiliyor. Bu kadar çeşitli yol yüzeylerinin üstesinden gelmenin verdiği güvenle, sürüş daha keyifli hale geliyor ve sürücü farklı sürüş senaryolarında dahi kendini güvende hissediyor.

Mühendisler, e-4ORCE'un hassas kontrol teknolojisi ve ikiz elektrik motoru ile benzersiz bir sürüş konforu sağlamayı hedefledi. Tipik bir elektrikli araçta ve hibrit sistemlerde kullanılan standart ön motor rejeneratif frenlemesine, rejeneratif arka motor frenlemesi eklenerek yalpalama ve yaylanma en aza indirildi.

Sistem, ön ve arka tork dağılımını optimize etmenin yanı sıra, her dört tekerin viraj alma kuvvetini en üst seviyeye çıkarmak için her birine bağımsız fren kontrolü uyguluyor. Bu, sürücünün istediği yöne doğru direksiyonu en az şekilde kırarak virajı almasını sağlıyor.


Dışarıdan şarj etmeye gerek kalmadan elektrikli sürüş: Qashqai e-POWER

Lider DNA’sına sadık kalarak, göz alıcı iç ve dış tasarımı ile premium ruhunu yansıtan Nissan Qashqai’nin yeni nesil tasarım felsefesi V Motion Ön Izgara, ince ve keskin hatlarıyla öne çıkan LED far tasarımıyla göze çarpıyor. NASA teknolojisi ile geliştirilen Nappa deri koltuklar ve iç tasarımın geliştirilmiş teknolojisi ile sınıfının kurallarını belirleyen Nissan Qashqai’nin 3. jenerasyonu e-POWER teknolojisine de sahip. Benzersiz e-POWER teknolojisine sahip Nissan Qashqai e-POWER, değişken sıkıştırma oranlı 1.5 litrelik, 4X2, üç silindirli turbo şarjlı 156 HP benzinli motora sahip. e-POWER, jeneratör ünitesi, invertör ve 140 kW güç üreten elektrik motoru ile tamamlanan yüksek çıkışlı bir bataryadan oluşuyor. Jeneratör ünitesinde bulunan benzinli motor, sürüş senaryosuna göre invertör aracılığıyla yüksek voltaj bataryasına, elektrik motoruna veya aynı anda her ikisine de enerji üretiyor. 


Qashqai’nin tamamen yeni e-POWER teknolojisi, dışarıdan şarj etmeye ihtiyaç duymadan elektrikli sürüşün eşsiz keyfini sunuyor. Elektrik motorundan aldığı gücü, tekerleklere aktaran benzersiz güç aktarma sistemi teknolojisi geliştirilmiş bir sürüş deneyimi sunuyor. Nissan’ın, mobilite ve ötesini güçlendirmeye yönelik uzun vadeli vizyonu olan “Ambition 2030'u” gerçekleştirmede bir sonraki adımı işaret eden bu iki model; Nissan'ın Avrupa'daki %75'lik konsolide satış planını ve 2026 mali yılına kadar ki elektriklendirilme hedefini destekliyor. Elektrifikasyon geçişi dünya genelinde hızlanırken Nissan, heyecan verici ve geniş elektrikli SUV ürün gamı ile müşterilerini kendi yolculuklarında desteklemeye önemli katkıda bulunuyor.

 


Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.