otohaber_logo
Haberler
Sanal Takip
Hyundai’nin uygulamaya başladığı “Servis Otomasyon Programı” ile Hyundai sahipleri, yetkili servise giren araçlarının tüm servis süreçlerini takip edebiliyor.
Sanal Takip

Hyundai'nin geliştirdiği "Servis Otomasyon Programı", tüm bayi ağında hayata geçirilerek sektörde satış sonrası hizmetlere farklı bir bakış açısı getirecek. Türk otomotiv sektöründe bir ilki gerçekleştiren Hyundai, servis müşterilerinin gerçek zamanlı olarak araçlarının onarımını takip etme olanağını hızlı ve şeffaf bir şekilde sağlıyor. Bu sistemde servis danışmanı android tabanlı tablet bilgisayarıyla servisteki ve müşteri bekleme salonlarındaki ekranlara araç bakım/onarım durumlarını yansıtıyor.

Yeni Servis Otomasyon Programı 6 ana aşama ve 12 kısımdan oluşuyor. Birinci aşamada müşteri, randevu alarak aracını yetkili servise getiriyor. Servis danışmanı; araç plakası, Hyundai Blue Card veya şasi numarasından aracı tanıtarak tablet bilgisayarında iş emrini açıyor. İş emri oluşturulurken araca uygulanacak bakıma ek olarak gerekli kontroller de yapılıyor ve araçta ek işlemler varsa onlar da ekleniyor. Servis danışmanı, tablet bilgisayarında yapılacak işleri, değiştirilecek parçaları zaman ve fiyatları ile birlikte müşterisine göstererek müşterisinin onayına sunuyor. Müşteri, bekleme odasında beklerken servis danışmanı, aracın onarımını yapacak teknisyeni tespit edip tablet bilgisayarına işliyor. Onarımı yapacak teknisyen, servisteki dokunmatik ekranlı kiosk üzerinden kendi aracını görüyor. Teknisyen, kiosk sisteme giriş yaparak onarımını gerçekleştireceği aracı alıyor. Ardından teknisyen, aracı teslim aldığına dair kiosk kayıt işlemini yapıyor.

Müşteri, teknisyenin aracı alıp onarıma başladığını ve aracının onarımının yaklaşık olarak ne kadar süre sonra tamamlanacağını bekleme salonundaki büyük ekrandan takip edebiliyor. Teknisyen aracın bakımını yaparken bu sırada araçta ekstra işlemler de çıkarsa müşteri sanal olarak bilgilendiriliyor. Aracın tüm onarım işlemleri ve son kontrolleri teknisyen tarafından yapılıp servis danışmanına teslim edildikten sonra müşteri aracının onarımının tamamlandığını yine kiosk üzerindeki durum güncellemelerini takip ederek görebiliyor. Müşteri aracını teslim almadan önce aracına yapılan işlemler ile ilgili bilgileri servis danışmanından ve yine tablet bilgisayar üzerinden detaylı olarak öğrendikten sonra müşteri memnuniyet anketini tablet bilgisayardan dolduruyor. Fatura ödemesini tamamlayan araç sahibi, aracını iç ve dış temizliği yapılmış şekilde teslim alıyor.

Yazı: Baturhan Boyacılar

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.