otohaber_logo
Haberler
Simon Thomas-Nissan Avrupa Pazarlama ve Satış Başkan Yardımcısı
Nissan’ın yakın gelecek planlarını, pazarlama ve satış stratejilerinin ne yönde değiştiğini Nissan’ın Pazarlama ve Satış Başkan Yardımcısı Simon Thomas ile konuştuk.
Simon Thomas-Nissan Avrupa Pazarlama ve Satış Başkan Yardımcısı



Nissan'ın Avrupa'da oldukça geniş ve benzersiz bir ürün gamı vardı. Ama şimdiyse küçük, kompakt ve orta sınıf sedanlar arasında rekabet edecek bir modelinizin olmamasını eksiklik olarak görüyor musunuz?


Hayır, görmüyorum. Çünkü günümüzde otomobil satın alma alışkanlıklarının ve trendlerin değiştiğini düşünüyorum. Yıllardır Nissan Primera ya da Almera kullanan bir tüketici Nissan Showroom'una girip, "Ben eski aracımı değiştirmek istiyorum" dediğinde, onu tatmin edecek yeni araçlarımız olduğunu düşünüyorum. Biz özellikle crossover sınıfında lider üreticilerdeniz. Ve bu sınıfta hızla genişleyen bir ürün yelpazesi sunabiliyoruz. Eski aracını yenisiyle değiştirecek olanlara da yeni nesil şehir araçlarımızdan birini verdiğimizde onların mutlu olacağına inanıyorum. Küçük, kompakt ya da orta sınıftaki sedan ve hatchback beklentilerini Crossover ve SUV modellerimizle karşılayabiliriz. Sadık müşterilerimiz bundan birkaç yıl önce, Nissan Showroom'larına girdiklerinde UFO görmüş gibi hissediyorlardı. Ama biz artık alıştıkları araçları Nissan kalitesiyle farklı bir perspektifle sunuyoruz. Biz ayrıca müşteri memnuniyetini arttırmak için daha düşük maliyetlere sahip otomobiller üretip, daha düşük kullanım giderleri sunmayı hedefl iyoruz. CO2 oranlarının da iyice önem kazandığı şu günlerde çevreye daha duyarlı otomobiller üretmek için çalışıyoruz.

Crossover'ların zamanla SUV sınıfındaki modellerin yerini alacağını düşünüyor musunuz?

SUV sınıfı kendine özgü bir sınıf. Crossover'ların daha çok şehir hayatını kolaylaştırmak gibi bir misyonu varken, SUV'larla doğada özgürce dolaşma isteği tatmin edilebilmeli. Bizim araçlarımızda bu ayrım daha net fark edilebiliyor.

Nissan NV200 Türkiye'ye ne zaman ithal edilecek?


Bu aracın Türkiye'ye ithal edilebilmesi için çalışmalarımız sürüyor. Barselona' da üretilen bu aracın maliyet çalışmaları sürüyor. Bu çalışma sadece Türkiye için değil, satış potansiyeli olan birkaç Avrupa ülkesi için daha yapılmaya devam ediyor.

Nissan'ın partneri olan Renault, Türkiye'de elektrikli otomobil üretmeye hazırlanıyor. Sizin de böyle bir planınız var mı?


Bizim elektrikli aracımız Nissan Leaf 'in üretimi için ilk önce, satış potansiyelinin daha yüksek olduğunu düşündüğümüz Avrupa pazarında üretim planlıyoruz.

Nissan ile Infiniti neden aynı Showroom'larda pazarlanmıyor?


Her iki markanın da farklı ekipleri var. Daha önce Kuzey Amerika'da bazı bayiler aynı çatı altında Nissan ile Infiniti'yi bir süre sattılar. Ancak bu çok iyi sonuç vermedi. Çünkü her iki marka da farklı müşteri kitlelerine hitap ediyor. Ayrıca servis hizmeti vermek de oldukça zor olabiliyor. İki markanın ayrılmasının daha doğru olduğunu düşünüyoruz.

Nissan'ın 2000 yılı öncesinde spor otomobillere de önem verdiği, küçük ve kompakt coupe'lerinin de olduğu bir ürün gamı vardı. Neden artık yok?

Şu anda Nissan 370Z ve GT-R gibi iki önemli spor otomobilimiz var. Bu ürün yelpazesini şimdilik daha fazla genişletmeyi düşünmüyoruz. Artık biz farklı bir yöne doğru ilerliyoruz. Özellikle Avrupa pazarında C segmentinde önemli ilerlemeler kaydetmek istiyoruz. Bizim amacımız rakiplerimizde olduğu gibi her segmentte bir otomobil üretmek değil. Biz Volkswagen'i yenmeyi ya da Golf 'ten daha iyi bir otomobil üretmeye çalışmıyoruz. Ya da Peugeot 307'den daha iyi bir otomobil üretelim diye kendimizi zorlamıyoruz. Bunun yerine enerjimizi daha farklı otomobiller üretmek için kullanıyoruz. Biz crossover üretiyoruz ve 4 tane crossover temsilcimizle pazardayız. Bu araçlar sportif görüntüleriyle olduğu kadar güvenliğiyle de
öne çıkan araçlar.

Yeni Nissan Micra'nın hibrid motorlu ya da elektrikli versiyonları olacak mı?

Micra'nın 2 tane 1.2 lt'lik motoru bulunuyor. 80 HP'lik benzinli motor Avrupa ve Türkiye pazarında yer alacakken, dizel olan motor Hindistan pazarında satılacak. 2011 yılında 1.2 lt'lik benzinli motorun supercharger'la desteklenen 97 HP'lik versiyonu da yollara çıkacak. 2010 sonunda Türkiye'de de satılmaya başlanacak olan Nissan Micra'nın start/stop teknolojisiyle donatılması büyük metropoller için daha düşük CO2 salınımı ve daha düşük yakıt tüketimi sağlayacak. Micra'nın Türkiye'de yeniden lokomotif model olacağını planlıyoruz.

Yazı: Koray Kodal

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.