otohaber_logo
Haberler
Süper Bir Dük
165 HP gücü, 205 kg ağırlığı, 0-200km/s hızlanması 7,2 saniyeyle, KTM'nin en hızlı, motosiklet aleminin de iddialı modeli Super Duke R dehşet bir cihaz.
Süper Bir Dük

Super Duke R'ın boyutları küçücük. Ayrıca, cihaz gerçekten çıplak, motor bloğunu, şasiyi gizleyen fazla bir şey yok, kelimenin tam karşılığı; "çıplak" bir motosiklet. Çıplak motor tasarımında çoğunluk üreticilerde alıştığımız var olan spor motosikletlerin karenajsız, düz gidon takılmış, rahat seleli olan versiyonları şeklinde karşımıza çıkmasıydı. Fakat 1290 Super Duke R, kendisi için hazırlanmış şasisi, bloğu ve bilimum aksamıyla, diğer çıplaklardan apayrı bir yere sahip.

Düğmeler-göstergeler 1190 Adventure'la aynı. Özellikle VDO yapımı net, kaliteli ve kullanımı oldukça kolay menüleriyle 2 dijital, bir analog ekran gayet cici. Ateşleme için düğmeleri açınca, ana elektronik arterindeki bilgi akışından dolayı cihazın bir düşünmesi gerekiyor (yarım saniye kadar). Keza motoru kapatınca da yine bir yarım saniye geç stop ediyor. Ateşlemenin ardından 2 dev davul çalınıyor kulağa. 1308cc'ye çıkarılmış 2 silindirin patırtısı standart egzozla bile insanın içini titretiyor. Japon motorları kadar yumuşak bir klik sesiyle 1'e atıp yola koyulduğumda, "tırım tırım" gidilen çok düşük hızda, Super Duke'un hafifliği kendine hayran bıraktırdı. Tamam, her şey dahil 205 kg de, ne 205kg'lar gördük.

Bu cihaz, ağırlığının çoğunu (motor bloğunu) iyice önde ve aşağıda taşıdığı için düşük sürat dengesi ve kıvraklığı şaşırtıyor. Otoyolda gazı açınca işin rengi değişiyor. Kaskın içinde nefesi sıkıştıran cins bir hızlanmadan bahsediyorum, ve bu böyle yüksek devirde lineer gelen bir güç, hızlanma değil, aniden kalp krizi gibi. Sport moduna alıp, çekiş kontrolü kapayınca; 1'inci vites, gazı aç, tek teker, 2'inci vites gazı aç, tek teker, 3'üncü vites gazı aç tek teker, sanki psikopatlar yapmış bu aleti. İspanya'nın Ronda bölgesindeki müthiş virajlarda, akabinde Ascari'nin kombine S virajlarında Super Duke gazı açtıkça gidiyor, ben petrolle besledikçe cihaz kuduruyor.

Super Duke R'ın zengin bir aksesuar listesi var. İster "turing" şemasına geçip seyahat et, iste "racing" aksesaurlarıyla donatıp pistten çıkma. Her zevke ve ihtiyaca göre nefis motosiklet. Biz bayıldık. Bir tek ülkemize geldiğinde piyasaya sürüleceği 20.000 Euro üzeri fiyatı tatsız. Şiddetle tavsiye olunur.

Yazı: Altın Elbiseli Adam


Super Duke'ün fiyatı yüksek olsa da karşılığında alınan heyecan ve sürüş lezzetine doyum olmuyor!


Çıplak bir motosiklet olmasına rağmen 140 km/s'ye kadar rüzgardan koruyor olması anlaşılması zor bir durum!


Göstergeler, 1190 ile aynı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.