ARKADAŞINA GÖNDER
Sürpriz Çok
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Sürpriz Çok

11.05.2015 Pazartesi
SÜRPRİZ ÇOK

BMW’nin kompakt bir MPV üretmesi yeterince şaşırtıcıyken, bunu önden çekişli bir aktarma ve 1,5 lt’lik, üç silindirli bir motorla donatması da ayrı bir sürpriz. Sonuç ise, MPV karoserinde de BMW’den beklenen dinamizmi ortaya çıkartıyor.

Otomobil sınıfl arı arasındaki boşluklar premium markalarda da hızla doluyor. , GranCoupe ve Gran Turismo serileriyle sportif alternatifl er sunarken, diğer yandan da "i" ailesiyle elektrikli ve hibrit modeller üzerine yeni bir marka ortaya çıkarttı. Fiyat seviyesi olarak bu serilerle daha yüksek gelir grubuna hitap edilirken, fonksiyonel ve daha ulaşılabilir bir aile otomobil bekleyenler için de 2 Serisi Active Tourer yollara çıkartıldı.

Alman üreticinin yeni model isimlendirilmesinde çift rakamların spor otomobilleri temsil edeceği açıklanmışken karşımızda 2 Active Tourer isminde, 5 kapılı bir MPV duruyor. Üstelik tasarımında da sportifl ik ön planda değil. MPV gerekliliklerini karşılamak adına yüksek tavan ve geniş cam yüzeylerle, dinamik imajından ödün verilmiş.

Motor kaputu da ön cam ile neredeyse aynı açıda konumlandırılarak klasik bir MPV tasarımı elde edilmiş. Neyse ki karoser üzerindeki girinti ve çıkıntılarla biraz olsun kaslı bir tasarıma kavuşulmuş. İnce A sütunları ve sütunlardaki ek camlar sayesinde ön görüş açıları sorunsuz. Yan aynalar da, bu camların gerisine konumlandırılarak görüş açılarının iyileştirilmesi amaçlanmış.

Yüksek tavan yapısı kabinde ferahlık sağlarken, test aracımızdaki açılabilir panaromik cam tavan da aydınlık seviyesini arttırmış. Sürüş pozisyonu BMW X1 ile neredeyse aynı olan 2 Active Tourer'ın içerisinde BMW X1'de olduğundan daha ferah bir yaşam alanı ve daha iyi görüş açıları sunuluyor. 2 Active Tourer, ön konsoluyla çok kaliteli bir algı yaratıyor. Parlak siyah plastik kaplamalar ve yumuşak plastik malzeme uyumu iyi görünüyor. Tuş karmaşası yaratılmayan konsol tasarımında sıkıcılıktan uzaklaşmak için farklı katlar oluşturulmuş. Elimizi bu konsolda gezdirdiğimizde ise, yer yer plastik kaplama kenarlarının keskin bırakılmış olduğunu fark ediyoruz. Birleşme noktaları ise yeteri kadar yakın değil. Bu da bir tasarım tercihi olabilir tabii ki. Genellikle BMW modellerinde sürücüyü saran bir ön konsol tasarlanır. 2 Active Tourer da ise dikkatimiz çeken diğer bir unsur ise ön konsolun sürücye ferahlık sağlayacak şekilde cama yakın tasarlanması oldu.

Ön konsoldaki bir diğer özellik de tasarımın her uygun noktasında küçük eşya gözü bulunması. Sürücü solundaki kapaklı eşya gözü haricinde, orta konsolda da kapaklı bir eşya gözü yer alıyor.Vites konsoluna doğru ilerledikçe eşya gözleri çeşitleniyor. İki bardaklık arkasında geniş bir eşya gözü bulunurken kolçak içinde de bir alan yaratılmış. Soğutmalı torpido gözü ise erişimi güçleştirecek kadar aşağıda ve içi de dar tasarlanmış. Tüm kapı içlerindeki eşya gözleriyse yeterince geniş. BMW ilk MPV girişiminde, bu sınıfın gereklerinin hepsini karşılamış gibi görünüyor. Bir de arka koltuklar hareketliyse tamam bu iş!

Arka koltuklara geçtiğimizde üç parçalı koltukların sırtlıklarının bağımsız olarak katlanabildiğini görüyoruz. Bu da yükleme alanında esneklik sağlıyor. Bakalım koltuklar kızaklı mı? 130 mm hareket ettirilebilen kızaklı koltuklarla diz mesafeniz ve bagaj hacmi arasında bir tercih yapabiliyorsunuz. Bu da tamam. Elektrikli bagaj kapağını açıp bagaja bir göz atıyoruz. Bu arada bagaj kapağının temassız açılma özelliği olduğundan da yeri gelmişken bahsedelim. Anahtarı algılayan sistem, tampon altında doğru yapılan ayak hareketiyle bagaj kapağını açıyor. Oldukça geniş bir hacim bizi karşılıyor. Arka koltuk sırtlıkları yatırıldığında neredeyse dümdüz bir yükleme alanı ortaya çıkıyor. Bagaj zeminindeki kulpu tutup ileri ittirdiğimizde, zeminin altında da oldukça geniş bir alan oluştuğunu keşfediyoruz.

Artık direksiyona geçmeye hazırız. Test otomobilimiz 218i Active Tourer. Önümüzdeki yılın başında 1,5 lt dizel eklenene kadar Türkiye'de 1,5 lt benzinli dışında bir başka seçeneği yok. 1,5 lt'lik üç silindirli turbo benzinli motor 136 HP güç üretiyor. 1250 d/d'e üretilen 220 Nm'lik (overboost ile 230 Nm) maksimum tork ise, alt devirlerden itibaren otomobilin çekiş gücünün tatminkar olmasını sağlıyor. Hızlanma konusunda ayak sürümeyen 218i Active Tourer, 10,3 saniyelik 0-100 km/s test verisiyle makul bir hızlanma verisi sunuyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Bu otomobilin hızlanma konusunda iddiası yok. Makul hızlanma ve ekonomik tüketim değerleri için üretilmiş. 6,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketiminde de bunu görüyoruz. 6 ileri otomatik şanzıman ile gelen 218i Active Tourer'ın vites geçişleri sarsıntısız ve akıcı. Üç silindirli benzinli motorun, hırıltılı gürültüsü olmasa 218i çok konforlu bir otomobil olduğundan bile bahsedebilirdik.

İlk kez önden çekişli bir BMW'nin direksiyonuna geçtiğimiz için, çevikliğine şaşırmamak elde değil. Otomobil zemine tutunma sorunu yaşamıyor. İyi bir süsüpansiyon sistemine sahip olan 218i, BMW'den beklenen dinamizmi, konfordan ödün vermeden sunuyor. Yüksek tavan yapısı, beraberinde karoser salınımlarını da getirebilecekken, 218i Active Tourer'da tedirginlik yaratacak bir salınım ortaya çıkmıyor. Direksiyon sistemi de sürüş kalitesini ve güvenliğini arttıran netlikte. Aşırı sert ayarlanmayan elektromekanik destekli direksiyon sistemi düşük hızlı manevralarda konforluyken, hız arttığında yeteri kadar hassas çalışıyor. Bu sınıfa yeni giren ve fazla rakibi olmayan BMW'nin, 1 Serisi'ni dar bulan müşterileri 2 Active Tourer'a yönelecektir. Premium sınıft a 218i'nin karşısında 1,5 lt dizel ve 1,6 lt benzinli seçenekleri olan Mercedes B 180 tek başına yer alıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer