otohaber_logo
Test Merkezi
Alpine A110 S
ALPINE EFSANESİ YİNE YOLLARDA
Alpine A110 S

Otomobil dünyası ve motorsporları için kült markalardan biri olan Alpine yeniden doğdu. Yeni nesil Alpine’ler ile buluşmak için ismini aldığı Alpler gibi yarış dünyasında yeri olan Uludağ’da Türkiye basın lansmanına katıldık.



Alpine’in ortaya çıkışı motorsporları tutkunu Jean Redele’in Fransız sitili bir spor otomobil üretmek istemesiyle doğdu. 1955 yılında kurulan Alpine ismini Jean Redele’in Renault 4 CV ile favori yeri Alpler’den aldı. Alpine üretim felsefesi, yenilikçi tasarım, hafif ve çekici bir gövde, çok iyi ayarlanmış motor, uygun satış fiyatı ve bakım için mümkün olduğunca çok seri üretim parça maddelerine dayanıyor. Alpine ve Renault ortaklığında, Alpine için Renault servis noktalarının kullanılmasını da içeriyordu. 1955’te A106, 1960’ta A108 tanıtıldı. Renault 8 parçalarından üretilen A110, A108’in yerini aldı. Alpine’nin günümüzdeki yansımanı olan A110, 1962’den 1977’ye kadar 7500 adet üretildi. Biz de A110’nun yeni nesliyle ilk kez Bursa Uludağ’da buluştuk. Lansman sergi alanında Alpine Renault Berlinette 1300’ü de görmek heyecan vericiydi.

Otomobilin tasarımında 1960’lık yıllardaki A110’nun temel öğeleri modernize edilerek kullanılmış. Otomobil son derece sportif görünüyor. Tüm detaylarında geleneklerine bağlı ama güncel çizgiler var. İçerisindeki iki kişilik yaşam alanı modern, kolay alışabilir ve sportif yapıda.



A110’da tıpkı ilk günlerdeki gibi hafiflik olmazsa olmazlardan. Bu sebeple otomobilin şasisinde yüzde 96 oranında alüminyum malzeme kullanılmış. Versiyonlara göre ağırlık değişiklik gösterse de genel olarak 1100 kg civarında tutulabildiğini söyleyebiliriz.

Türkiye fiyat listesinde A110, GT ve S olmak üzere üç farklı seçenek bulunuyor. A110 Berlinette geleneğini yansıtıyor. 252 HP’lik otomobilin 0-100 km/s hızlanması 4,5 saniye, maksimum hızı 250 km/s, boş ağırlığı 1102 kg olan otomobilin ortalama tüketimi 6,7 lt/100 km. 1119 kg’lik GT, zarif ve performanslı bir seçenek isteyenlere hitap ediyor. 300 HP gücündeki GT seçeneğinin 0-100 km/s hızlanması 4,2 saniye, maksimum hızı 250 km/s ve ortalama tüketimi 6,8 lt/100 km.1109 kg’lik Alpine A110 S ise performans odaklı sürüşlere cevap vermek üzere sunuluyor. 300 HP’lik motoruyla 260 km/s maksimum hıza ulaşabilen otomobil Aero kit ile 275 km/s hıza ulaşabiliyor. 0-100 km/s hızlanma 4,2 saniye ve ortalama tüketim 6,9 lt/100 km olarak açıklanıyor.

Arkadan itişli olan A110’un motoru da arka ortaya konumlandırılmış. Dört silindirli, turbo benzinli motor Renault-Nissan iş birliği sonucunda ortaya çıkarken son şeklinin de Alpine mühendisleri verdi. 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman da Getrag imzası taşıyor.

Bu otomobilleri deneyimlemek için 8 kilometrelik bir ralli parkuru kapatılmıştı. Araçların direksiyonunda ise deneyimli yarış pilotları bulunuyordu. Bizim aracımız Aero kitli A110 S modeliydi. Bu kitin içerisinde karbon fiber ön kanat ve arka spoyler bulunuyor. Tasarım olarak otomobili daha sportif görünmesini sağladığı gibi maksimum hızın da 260 km/s’den 275 km/s’ye ulaşmasını sağlıyor.



Direksiyonda ise Türkiye Ralli Şampiyonası’nın ikinci ayağı olan Marmaris Ege Rallisi 2024 birincisi Ümit Can Özdemir vardı. Birkaç saat önce karları erimiş zeminde kombine virajları aşarken otomobilin yeteneğini yan koltuktan hayranlık takip edebildik. Ağırlığın yüzde 56’sının arka-ortada olması, arkadan itişli otomobilin dengeli ve çevik olmasında pay sahibi. Her biri 13,1 kg olan Sabelt tek parça yarış tipi spor koltukların yüksek kavrayıcı yapısı ardı arkasına gelen ağırlık transferlerinde de tam destek sağlayabildi. Bu sırada otomobilin arkasında yükselen sesler çok etkileyiciydi. Kulaklara dolamasının yanında insan vücudu saran motor ve egzoz sesi yarış ruhunu çok iyi temsil ediyor. Bizi en çok etkileyen noktalar arasında aslına uygun tasarım öğeler, hafiflik, hızlanma ve yol tutuş performansı yanında sportif sesler oldu.

Yazı: Koray Kodal/Uludağ


 

TEKNİK VERİLER

Motor tipi ve konumu:

Sıralı, turbo, arka ortada enlemesine

Yakıt: Benzin

Silindir/supap sayısı: 4/16

Silindir hacmi: 1798 cc

Maksimum güç: 221 kW/300 HP 6300 d/d

Maksimum tork: 340 Nm 2400-6000 d/d

0-100 km/s hızlanma: 4,2 sn

Maksimum hız: 260 km/s

Şanzıman: 7 ileri otomatik

Aktarma: Arkadan itişli

Ortalama yakıt tüketimi: 6,9 lt/100 km

CO2 emisyonu: 156 g/km

Ağırlık: 1109 kg

 

Boyutlar ve kapasiteler

Uzunluk /Genişlik / Yükseklik:

4181 mm / 1798 mm / 1248 mm

Dingil mesafesi: 2420 mm

Depo kapasitesi: 45 lt

Bagaj hacmi(ön/arka): 96/100 lt

 

 

 


Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.