otohaber_logo
Test Merkezi
Peugeot E-2008 Sürüş İzlenimi
Fiyat listesinde benzinli, dizel ve elektrikli olmak üzere üç farklı motor seçeneğiyle bulunan 2008’in elektriklisiyle yola çıktık.
Peugeot E-2008 Sürüş İzlenimi

 

İspanya’daki Vigo Fabrikası’nda üretilen Peugeot 2008’in makyajında tasarımında fark edilen yenilikler var. Özellikle yeni tamponla birlikte yeni LED gündüz farları daha belirgin hale gelirken bu değişimle otomobil olduğundan iri görünmüş. Panjur da makyajla yenilenirken daha gösterişli ve geniş bir forma bürünmüş. Otomobilin yüzünde dokunulmadık yer bırakmayan Peugeot farlarda da yeniliğe gidilmiş. Otomobilin arkasında da önemli bir dokunuşla, içindeki LED aydınlatmalar yatay olarak yorumlanan stoplarla uzaktan bile tanınması sağlanmış. Bagaj kapağı üstündeki Peugeot yazısı daha büyük fontlar ve siyah rengiyle de dikkat çekiyor. Bu değişiklik otomobilin dört bir yanındaki yazılarda da fark ediliyor.

Otomobilin içerisinde yeni dijital gösterge paneli fark ediliyor. 2008’in Allure ve GT versiyonlarındaki 10 inçlik dijital gösterge paneli, GT versiyonunda ise 3 boyutlu olarak geliyor. Ekranın rengi ve bilgilerin düzeni kişiselleştirilebiliyor. Makyaj öncesinde multimedya ekranı ilk iki donanımla 7 inç olarak gelirken tüm makyajlı 2008’lerde artık 10 inç olarak sunuluyor. Direksiyon üstündeki Peugeot ve GT logoları da yenilenmiş. Makyajla birlikte sürüş moduna uyumlu, 8 farklı renkte kişiselleştirilebilen ambiyans aydınlatması da kabindeki yenilikler arasında.



Peugeot e-2008 tamamen elektrikli motoru yüzde 15 güç artışıyla 100 kW/136 HP’den 115 kW/156 HP’ye çıktı. Batarya kapasitesi ise 50 kWh’ten 54 kWh’e çıkartılan otomobilde menzil de 345 km’den 406 km’ye yükseldi. Tek fazlı 7,4 kW AC şarj ünitesinde tamamen şarj olma süresi 7,4 saat olarak açıklanıyor. Yüzde 20’den 80’e doldurmak için ise 4,4 saat yeterli olurken 100 kW DC hızlı şarj noktasında yüzde 20’den yüzde 80’e 30 dakikada şarj olabiliyor. Bunula birlikte e-2008’in bataryasının 8 yıl/160.000 km garantili olması da güven veriyor.


Sürüş özelliklerine baktığımızda SUV sınıfından beklenildiği gibi 2008’de yüksek sürüş pozisyonu trafiğe hakimiyeti kolaylaştırıyor. İki kollu, altı ve üstü düzleştirilmiş küçük direksiyon simidindeki sportif hissiyat sürüş sırasında da direksiyonun yeterli geri bildirimleri ve net yönlendirilmesiyle de tamamlıyor. Süspansiyon sistemiyle de konforu korurken genel olarak dengeli ve güvenli bir sürüş karakteri sergiliyor. Elektrikli motorun sessiz ve sarsıntısız çalışma yapısı gereği konfor desteği de ortaya çıkıyor. Bununla birlikte hızlanma konusunda akıcı şekilde ilerleyen otomobil hızlanma hissiyle genel olarak sportif bir sürüş karakteri sunuyor.



SONUÇ: Genel olarak baktığımızda makyajdaki değişimin hem görsel hem de teknik olarak fark oluşturduğunu görüyoruz. Elektrikli 2008, düşük tüketimi ve makul menzili ile iyi bir teknolojiyi etkili bir hızlanma ve keyifli bir sürüş tecrübesiyle destekliyor.

1 / 5

Peugeot E-2008

Peugeot E-2008

2 / 5

Peugeot E-2008

Peugeot E-2008

3 / 5

Peugeot E-2008

Peugeot E-2008

4 / 5

Peugeot E-2008

Peugeot E-2008

5 / 5

Peugeot E-2008

Peugeot E-2008

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.