ARKADAŞINA GÖNDER
Test: BMW 218i Cabrio
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: BMW 218i Cabrio

05.10.2015 Pazartesi
TEST: BMW 218İ CABRİO

BMW’de cabrio keyfi ne ulaşmanın en uygun yolu 2 Serisi Cabrio’dan geçiyor. M Sport paketle bile çok agresif görünmeyen otomobil, 1,5 lt’lik turbo motoruyla sakince hızlanıyor. Yolcuları yormayan sürüş tecrübesiyle 218i Cabrio, keyifl i bir otomobil.

Model isimlerinde yenilemeye giden , 1 Serisi Cabrio'yu da 2 Serisi Cabrio olarak yeniledi. Tamamen yeni olan 2 Serisi Cabrio, dört kişilik kompakt cabriolar arasında en yeni örnek. 2 Serisi Cabrio, dinamik ve sportif tasarımıyla ilgi çektiği kadar, motor kaputu altındaki yeni nesil güç üniteleri de merak uyandırıyor.

1 Serisi Cabrio'nu yerini alan 2 Serisi Cabrio, selefinden 72 mm daha uzun. 26 mm genişletilen otomobilin dingil mesafesi de 30 mm arttırılmış. Ön iz mesafesi 41, arka ise 43 mm arttırılmış.

Uzun motor kaputu, uzun dingil mesafesi, köşelere yakın konumlandırılan tekerleklerle 2 Serisi Cabrio, M Sport paketin getirdiği geniş hava girişli ön tampon, büyük jantlar ve standarttan daha sportif görünen arka tampon ile saldırgan değil ama dinamik bir tasarım sunuyor.

Cabrio otomobillerde, keyif uğruna birçok şeyden ödün vermek gerekebiliyor. Ama 218i Cabrio'nun içerisine geçtiğimizde öyle olmadığını görüyoruz. BMW'nin alışıldık sportif sürüş pozisyonu 218i Cabrio'da da sunuluyor. Yere yakın konumlandırılan ve yan destekleri başarılı olan M Sport tipteki koltuklarla dinamizm hissi henüz hareket etmeden yaşatılıyor. Ön koltuklarda uzun boylu olmanız da fark etmiyor, yeteri kadar geniş ve ferah. Kumaş tentenin bir avantjı da fazla yer kaplamadığı için tente kapalıyken bile baş mesafesinden ödün verilmesini gerektirmemesi. Tente kapalıyken de 218'in ön koltukları hala ferah. Arka koltuklarda ise cabrionun ödün verme noktası görülüyor. Neredeyse 90 derecelik açıyla yerleştirilen koltuk sırtlıkları, kısa minderler, insan vücudunu olmayacak şekillere sokmaya çalışıyor. Dolayısıyla arka koltuklar küçük yolcular için konforlu olabilir ama yetişkinler için kısa süre durumu idare etmeye yarıyor. İki kişi seyahat etmek isterseniz, arka koltukların üstüne kapatılabilen rüzgar defl ektörü ile ön koltuklarda rüzgarın etksini epey azaltabiliyorsunuz. Bu sayede otomobilin tavanı açık ve keyifl i bir yolculuk yapabilirsiniz.

Malzeme ve işçilik kalitesi 1 Serisi seviyesinde, tatminkar. Cabrio otomobillerde aranan kilitli torpido gözü unutulmamış. Küçük eşya gözleri de yeterli. Bagaj alanı ise kumaş tentenin açık ya da kapalı olmasına göre değişiyor. Ama kumaş tentenin fazla yer kaplamaması sayesinde kabul edilebilir seviyede. Selefine göre 30 litre genişletilen bagaj 335 litre hacim sunabiliyor. Tavan kapalıyken ise selefinde 20 litre fazlası olan 280 litre hacim sunuluyor. Ancak dar bagaj kapağı bu alana ulaşmayı zorlaştırıyor.

Direksiyon başına geçerken BMW'ye özgü dinamik sürüş tecrübesi yaşayacağımızdan emindik. 1,5 lt'lik turbo benzinli motor sakin bir şekilde çalışıyor. Elektromekanik direksiyon ilk manevra hareketinde yeteri kadar konforlu. Hız arttıkça dinamik bir yapıya bürünüyor. Sürücüyle iletişimi başarılı olan sistem, hızlı bir şekilde yönlendirme isteklerini yerine getiriyor. Sürüş sırasında cabriolara has çıtırtılar duyulsa da bunlar 218i'de olabildiğince sınırlı. Süspansiyon sistemi karoserin dinamik bir şekilde yönlendirilmesini sağlayacak kadar sert ama sürüş konforunu da olumsuz yönde etkilememeyi başarıyor. Arkadan itişli olan otomobil rahat kontrol edilebiliyor.

Motor kaputu altındaki üç silindirli benzinli motoru daha önceden tanıyoruz. 218i Cabrio ile de uyumu başarılı. Çok dinamik hızlanma tecrübesi yaşatmasa da tatminkar bir hızlanma performansı sunuyor. 8 ileri vitesli steptronic otomatik şanzıman başarılı. Hızlı ve sarsıntısız vites geçişleri sunan şanzıman, kararsızlık yaşamıyor. Sadece vites küçültürken biraz daha hızlı olmasını beklediğimiz anlar da oldu. 218i Cabrio 7,6 lt/100 km ortalama test tüketimiyle cimriliğini gösteriyor. Sonuç olarak dört kişilik kompakt bir cabrio istediğinizde karşınıza fazla seçenek çıkmıyor. BMW, 218i Cabrio ile hem fiyat hem tasarım hem de genel performans konularında dengeli bir cabrio ortaya çıkartmış.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

Göktuğ Göktuğ

Fabrika verisi 9.6 sn olan aracı testte 11 sn ölçmüşsünüz ve bu kadar büyük farktan hiç bahsetmemişsiniz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 06.10.2015 10:27

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.