ARKADAŞINA GÖNDER
TEST: BMW 218i Coupe
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST: BMW 218i Coupe

27.11.2015 Cuma
TEST: BMW 218İ COUPE

Türkiye’de BMW logolu en uygun fi yatlı spor otomobil 218i Coupe. 1,5 lt’lik motorun sağladığı fi yat avantajı bakalım başka hangi yönlerde kendini gösterebilecek?

Coupe sınıfındaki otomobillerin boyutları ne kadar artarsa artsın, özellikle arka koltuklarındaki yaşam alanı genelde kısıtlıdır. Bu yüzden, büyük bir coupe ile geniş bir kabin sunulacağı fikri yersiz. Satın alacağınız coupenin önce beğeninize, sonra da mantığınıza yatkın olması gerekiyor. 218i de 113.954 TL'lik başlangıç fiyatıyla, sınıf standartlarına göre makul fiyatla satılıyor

Makul bir satış fiyatı için vergi mevzuatına göre avantajlı motorlara ihtiyaç var. 218i'de de bu avantajı sağlayabilen 1,5 lt'lik bir motor seçeneği sunuluyor. Test aracımızdaki turbo destekli benzinli motor 136 HP gücünde. Turbo sayesinde alıştığımız yüzlerce HP değerleri düşünüldüğünde 136 HP'nin biraz cılız kaldığı söylenebilir. Ama önceliği performans değil de sportif görünen bir otomobil olanlar 136 HP ile de mutlu olacaklardır. Start düğmesine basıp, üç silindirli motoru çalıştırıyoruz. Motor gürültülü ve sarsıntılı bir şekilde uyanıyor. Sesi sportif bulanlar da olabileceği gibi, işin sarsıntı kısmı nın konfordan çaldığı da bir gerçek.

Sakin bir hızlanma tecrübesi yaşatan 218i Coupe, hızlanırken ayak sürümeyen otomobillerden. Alt devirlerden itibaren ulaşılan 220 Nm'lik maksimum tork, ani hızlanma ihtiyaçlarında da beklentileri karşılayabiliyor. Esneklik ölçümlerinde elde edilen 6,0 ve 7,9 saniyelik değerler tatminkar.

Gücü arka tekerleklere ileten 8 ileri vitesli otomatik şanzıman vites yükseltirken olabildiğince hızlı çalışıyor. Vites değiştirirken gecikmiyor. Vites küçültmesi gerektiği durumlarda biraz daha hızlı olmasını beklediğimiz anlar da oldu. Ancak bu gibi durumları, manuel olarak vites koluyla da kendi seçimlerimizi yaparak telafi edebildik.

Yakıt tüketimine baktığımızda üç silindirli motorun vergi avantajı dışında tüketim konusunda da yetenekli olduğu ortaya çıkıyor. 7,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketim ekonomik. Sürüş dinamiklerine baktığımızda BMW'nin, sportifl iğini 218i Coupe'ye de taşıdığını görüyoruz. Direksiyon ve süspansiyon sistemleri dinamizm isteyenleri tatmin edecektir. Genel değerlendirmede 218i'nin başarılı bir paket olduğu görülüyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer