ARKADAŞINA GÖNDER
TEST Toyota Auris TS 1.6 Multidirive S
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST Toyota Auris TS 1.6 Multidirive S

05.02.2016 Cuma
TEST TOYOTA AURİS TS 1.6 MULTİDİRİVE S

Kompakt sınıfta daha geniş yükleme alanına ihtiyaç duyanlara hitap eden Auris TS daha modern bir görünümle yola devam ediyor.

Yenilenen Auris TS, makyaj operasyonu geçirip yeni marka yüzüyle satılmaya başlandı. Makyaj sonrasında farları değiştirilen otomobilin ön panjur ve tampon tasarımı da elden geçirilmiş. Yapılan yenilikler toplam uzunluğun 4560 mm'den 4595 mm'ye uzamasını sağlamış. Aracın arkasında büyük bir değişikliğe gerek duyulmazken tampon elden geçirilip stoplara da LED aydınlatma eklenerek aracın dışındaki makyaj tamamlanmış.

Aracın içerisine geçtiğimizde küçük değişiklikler yapıldığını görüyoruz. Bu değişiklikler orta konsolda uygulanmış. En çok dikkat çeken ise yeni multimedya sistemi. Selefinde müzik sisteminin sesi düğme ile kontrol edilirken artık tamamen dokunmatik kumanda mevcut. Direksiyon üstündeki gri renkli plastik kaplama yerini daha sade olana bıraktı.

Auris TS'nin Skyview isimli panaromik cam tavanı kabin içerisinin aydınlığını arttırıyor. Fonksiyonellik puanlarını ise geniş bagaj kapağı ve tek bir tuşla yapılan yatırılabilen arka koltuk sırtlıkları topluyor.

Fiyat listesinde 75.100 TL'den başlayan Auris TS'nin dizel motor ve manuel şanzımanlı seçeneği 81.750 TL'ye alınabiliyor. Test aracımız da 1,6 lt benzinli motora sahip. Alt devirlerde sakin hızlanan motor devirlendikçe daha tatminkar bir hızlanma grafiği sunuyor. Yakıt ekonomisine baktığımızda 7,3 lt/100 km'lik ortalama tüketimin makul olduğunu görüyoruz. Benzinli motor ile gelen CVT şanzıman sarsıntısız çalışma yapısıyla konforu gözetiyor. İstenildiğinde manuel olarak vites geçişlerine izin veren Multidrive S isimli şanzıman 7 ileri oran sunabiliyor. Test ölçümünde ortaya çıkan 11,6 saniyelik 0-100 km/s hızlanma fabirka verisine oldukça yakın. Bu hızlanma ve esneklik verileri Auris TS'nin makul bir hızlanma tablosu oluşturmasını sağlıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer