ARKADAŞINA GÖNDER
TEST Toyota Hilux 2.8 D-4D 6AT
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST Toyota Hilux 2.8 D-4D 6AT

08.02.2016 Pazartesi
TEST TOYOTA HİLUX 2.8 D-4D 6AT

Otoyollardan çok arazide, şantiyede, dağ ve bayırda ışıldayan yeni Hilux çok yetenekli. Yüksek karoseri, dört tekerlekten çekiş sistemi, mekanik kilitli diferansiyeliyle Hilux verilen zor görevlerin üstesinden geliyor.

Pikapların sadece bir "iş" aracı olarak kullanıldığı devir çoktan geçti. Bu yönelim, Hilux gibi pikapların SUV'a yakın sürüş özellikleri ve donanım sunmaları sayesinde hızlanıyor. Yeni Hilux tasarımıyla oldukça modern görünen, dinamik ve sportif bir araç haline geldi. Boyutlarının iri olması şehiriçinde kullanımı zorlaştırıyor. Uzun yükleme alanı da park ve manevralarda fazladan dikkat etmeyi gerektiriyor. Park sırasında fazla sorun yaşamamak için geri vites kamerası pratik bir çözüm olmuş. Bu iri tasarım, arazi koşullarında da manevra sorunu yaşatabilir. Ama başarılı dönüş çapı sayesinde manevralar beklenenden daha kolay yapılabiliyor. Yerden yüksek karoser ve tampon tasarımları arazi açılarını iyileştiriyor.

Aracın içerisine geçtiğimizde dışarıdaki modern çizgilerin devam ettirildiğini görüyoruz. Dokunmatik multimedya ekranı, deri kaplı direksiyon simidi, yumuşak plastik malzemeler kullanılan Hilux, pikaptan daha çok SUV gibi hissettiriyor. Ön koltuklar oldukça rahat. Arka koltukların sırtlık eğimleri de aşırı dik ayarlanmadığı için konforu destekliyor. Makas tipi yay kullanılan arka aks genellikle konfordan çalsa da, Hilux bu konuda da konforu mümkün olduğu kadar gözetiyor. Asfalt üstünde sarsıntısız süren yolculukta aşırı derecede zıplamalar yaşanmıyor. Engebeli zeminlerde ve arazi koşullarında ise özellikle arkada oturanlar için sarsıntı hissedilir seviyeye ulaşabiliyor. Direksiyon sistemi sürücünün isteklerini yerine getirme konusunda başarılı. Yönlendirme hassasiyeti hız arttığında da tatminkar.

Anahtarsız çalıştırma sistemiyle hayat bulan 2,8 lt'lik dizel motor, alt devirlerden itibaren başarılı hızlanma sağlıyor. 450 Nm'lik maksimum tork araç yüklüyken de tatminkar hızlanma sağlarken, arazi koşullarında yüksek çekiş gücü anlamına geliyor. Dairesel kumanda ile yönetilen arazi fonksiyonlarıyla da uygun aktarma seçeneğine kolay ulaşılıyor. 9,4 lt/100 km'lik ortalama tüketim bu ağırlık ve güçteki bir pikap için makul.

Genel bir değerlendirme yapıldığında, pikap sınıfında iyice yükselen çıtaya Hilux'ün sürüş özellikleri, arazi yetenekleri ve donanımıyla karşılık verebildiğini söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.