ARKADAŞINA GÖNDER
Test:Continental WinterContact TS 860
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test:Continental WinterContact TS 860

23.03.2016 Çarşamba
TEST:CONTİNENTAL WİNTERCONTACT TS 860

Continental’in Aralık 2015’te Finlandiya’da tanıttığı yeni sırt tasarımına ve kauçuk bileşimine sahip olan WinterContact TS 860 isimli yeni kış lastiği modelini Avusturya’da farklı yol şartlarında test ettik.

Otomobil üreticileri, 2020 yılında trafik kazalarının en aza indirilmesi ve hiç kimsenin hayatını kaybetmemesini hedefliyor. Bunun için yaya algılama sisteminden, otomatik frenlemeye ve şerit takip sistemine kadar uzanan yeni güvenlik sistemleri hızla otomobillerde görev yapmaya başlıyor. Ancak otomobildeki fren sistemi ne kadar iyi olursa olsun aracın durması için iyi bir süspansiyon sistemine ve yolu kavrayan lastiğe ihtiyacı var.

Bu noktada sürekli araştırmalar yapan markalardan biri olan Continental, elektronik kontrol sistemlerinden multimedya ekipmanlarına kadar çeşitli ürünler geliştirip üretirken zaten araç lastiği geliştirilmesi ve üretilmesi konusunda uzman bir marka. İşte Continental'in WinterContact TS 860 isimli yeni kış lastiği modeli, malzeme yapısı, desen özellikleriyle ve teknolojisiyle karlı, buzlu ve ıslak zemin de önceki modeline göre daha iddialı.

Continental'in yeni kış lastiğini karlı zemin üzerinde test ettik. Bu testlerde yeni lastiğin yanı sıra 4 mm ile 2 mm diş derinliğindeki WinterContact TS 860'lar kullanıldı. Hiç aşınmamış lastiklerin performansının iyi olması zaten beklenen bir durum ama diş derinliği 4 mm olan TS 860 beklediğimizden iyi performans sunarken 2 mm'lik olanlar bile yaz lastiğinden daha güvenliydi.

WinterContact TS 860'ın V şeklindeki sırtının yeni bir özelliği olan SnowCurve teknolojisi sayesinde yüksek yol tutuşu sağlayan 3 boyutlu yanak yapısı yer alıyor. Bu sayede lastiğin sırt bölümündeki bloklarının çeperi ilave kanal görevi üstleniyor. Sırt kanalında sıkışan kar üzerine kenetlenen lastik, zemine daha iyi tutunarak karlı zeminde yolu daha iyi kavrıyor.

Asimetrik yerine simetrik bir desen tasarımına sahip olan Continental WinterContact TS 860'da 3 yeni teknoloji yer alıyor.

Bu yeni modelin bir diğer özelliği olan "Liquid Layer Drainage (Sıvı Tabakasının Tahliyesi)" isimli teknoloji ile WinterContact TS 860'ın sırt bloğu içinde tahliye kanalının bulunduğu bu yeni teknolojide araç, buz üzerinde fren yaptığında lastik sırtının altında oluşan ve lastiğin yol ile temasını azaltan su tabakası daha hızlıca tahliye ediliyor. Bu sayede lastik yolu daha iyi kavradığı için sürüş güvenliğinden taviz vermiyor.

Lastiğin sırt bölgesinde yere dik olarak yerleştirilen kılcal damarlar, suyu emerek yanağın alt bölümünden dışarı atıyor. Bu sayede lastiğin ıslak zeminde tutunma yeteneği artıyor.

TS 860'ın sırt bloğu içinde tahliye kanalının bulunduğu bu yeni teknolojide araç, buz üzerinde fren yaptığında lastik sırtının altında oluşan ve lastiğin yol ile temasını azaltan su tabakası daha hızlıca tahliye ediliyor. Bu sayede lastik yolu daha iyi kavradığı için sürüş güvenliğinden taviz vermiyor.

TS 860, yeni otomobillerde olduğu kadar 20 yaşındaki BMW ile de güvenli bir sürüş sunduğunu kanıtladı.

Continental'in geliştirdiği yeni Chili hamurunda bulunan yüksek oranda silika maddesi ve yüksek esnekliğe sahip polimer matriksi sayesinde kış şartlarında tüm yol yüzeylerinde kaydadeğer bir iyileşme sağlıyor. Ayrıca özel yüksek performanslı reçineler düşük kış sıcaklıklarında dahi hamur bileşiminin esnekliğini koruyarak soğuk, ıslak, buzlu ve karla kaplı zeminde daha kısa fren mesafelerine ulaştırıyor.

Karlı ve buzlu yollara ek olarak ıslak ve kuru zemin gibi farklıyol koşullarında ve farklı araçlarda bu yeni lastikleri test ettik.


Ayrıca özel yüksek performanslı reçineler düşük kış sıcaklıklarında dahi hamur bileşiminin esnekliğini koruyarak soğuk, ıslak, buzlu ve karla kaplı zeminde daha kısa fren mesafelerine ulaştırıyor.

WinterContact TS 860, 8 mm'lik diş derinliği ve V blokları sayesinde karlı zeminde yolu başarılı olarak kavrıyor.


Ayrıca özel yüksek performanslı reçineler düşük kış sıcaklıklarında dahi hamur bileşiminin esnekliğini koruyarak soğuk, ıslak, buzlu ve karla kaplı zeminde daha kısa fren mesafelerine ulaştırıyor.

Oldukça hafif olan Polaris marka araçları buz üzerinde yeni kış lastiğiyle, farklı diş derinlikleriyle test ettik.


Sonuçta Continental'in WinterContact TS 860 modeli, bir önceki model olan WinterContact TS 850'ye göre yüzde 5 oranında daha iyi performans sergiliyor. Buzlu zeminde yüzde 4 daha kısa fren mesafesinin yanı sıra karda zemin tutuşu, karda kavrama ve sürüş kalitesi yönünden güçlendirilmiş performans sunuyor. Yeni Continental kış lastikleri, AB Lastik Etiketi'nde yuvarlanma direncinde C, ıslak yol tutuşunda ise B sınıfında yer alıyor. WinterContact TS 860, 2016 sonbaharından itibaren yetkili satış noktalarında yerini alacak. Başlangıçta 14 ile 17 inç aralığında 21 farklı ebatta 36 ürün ile piyasaya sunulacak. Ardından 2017 yılında ise daha büyük çapa sahip 20 yeni ebat bu seriye katılacak.

Her araçta araç takip cihazı vardı. Test sırasında eşithızlanma ve yavaşlama şartlarının oluşması sağlanıyor.

SONUÇ: Avusturya'da test ettiğimiz WinnerContact TS 860 modeli, öncesindeki model olan WinnerContact TS 850'ye kıyasla daha yeni teknolojilere sahip. Bu yeni ürünü hızlanma, ani frenleme ve slalom yaparak farklı koşullarda defalarca test ettik. Her sonuçta başarılı olan Winner- Contact TS 860, yeni nesil güvenlik sistemlerine sahip araçların da güvenlik ve konfor özelliklerinden taviz vermemelerini sağlayan başarılı bir model.

Yazı: Baturhan Boyacılar - Schladming/Avusturya

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.