ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Renault Talisman 1.6 dCi EDC Icon
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Renault Talisman 1.6 dCi EDC Icon

27.03.2016 Pazar
TEST: RENAULT TALİSMAN 1.6 DCİ EDC ICON

Renault’nun orta sınıfta artık yepyeni bir temsilcisi var. Ekonomik ve güçlü motor, modern otomatik şanzıman ve donanımlarla gelen Talisman çevikliğiyle de iddialı.

Lift back tasarımlı Laguna ile orta sınıft a farklı olmayı başaran, ancak satış adetlerinde çok başarılı olamayan Renault, Latitude'la ise ne özgünlük ne de satış adetlerinde fark yaratan bir model sunabilmişti. Ancak Fransızlar bu kez Talisman ile derslerine çok iyi çalışmışa benziyor.

Güçlü tasarım öğeleri kullanılan Talisman'da far tasarımıyla fark yaratılmış. C şeklindeki LED gündüz farlarının alt yarısı tampona entegre edilmiş. LED farlar da aydınlatma görevini başarıyla yerine getiriyor. Aynı özgünlük stoplarda da gözleniyor. Bagaj kapağı ortasına kadar uzanan stoplar, karanlıkta bile Talisman'ın arkadan ayırt edilmesini sağlıyor. Yerini aldığı Latitude'a göre daha kısa olan Talisman'ın dingil mesafesi ise daha uzun.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde de dingil mesafesinin sağladığı ferahlık hissediliyor. Özellikle arka koltuklarda diz mesafesi sorunu yaşanmıyor. Ancak yüksek şaft tüneli ayak alanının özgürlüğünden ödün verilmesine yol açıyor. Sürücü koltuğunda otururken de ayak alanın kısıtlı olduğu fark ediliyor. Ayaklarınız büyükse bu alanın kısıtlı olması sizi rahatsız edebilir.

Talisman'ın ön koltukları sınıfının en iddialıları arasında. Kapı açıldığında içeriye rahat ulaşmak için sürücü koltuğu 50 mm arkaya kayıyor. Koltuğun yan ve bel destekleri uzun yolculuklarda bile konforu koruyor. Ön koltuklardaki masaj fonksiyonu her otomobilde karşımıza çıkmayan özel bir donanım. Masaj fonksiyonun rahatlatıcı ve canlandırıcı iki seçeneği ve beş hız kademesi olması da fonksiyonellik puanlarını yükseltiyor. Sadece masaj değil, ön koltukların ısıtma ve soğutma özelliği de konforu arttırıyor.

Head-up display sistemi ve dikey konumlandırılan renkli multimedya ekranı Talisman'ın fonksiyonel yönlerinden. 8,7 inçlik ekrandan multimedya özellikleri dışında sürüş modları da izlenebiliyor. Sistem orta konsoldaki tek bir düğme ile de seçim yapılmasına izin veriyor. Önceden programlanmış Comfort, Sport, Eco ve Neutral dışında bir de kendi istekelerinize göre programlayabileceğiniz Perso modu bulunuyor. Sport modu sayesinde daha atak bir sürüş karakterine bürünen Talisman'ın vites geçişleri daha hızlı, motor tepkileri daha canlı ve direksiyon daha sert konuma geçiyor. Hoparlörlerden yükselen sanal motor sesi de sportifl iği işitsel olarak arttırıyor. Opsiyonel olan adaptif süspansiyon sistemi de sportif ayarlara bürünüyor. Adaptif süspansiyon sistemiyle sunulan 4Control sistemi de sürüş dinamiklerinin iyileştirmesi için geliştirilmiş. 3.000 TL'ye alınabilen bu donanım, manevra ve yol tutuş becerisini arttırıyor. Latitude'ün 11,3 metrelik dönüş çapı, Talisman'da 4Control ile 10,8 metreye kadar iniyor. 4Control olmayan Talisman'ın dönüş çapı ise 11,6 metre.

Manevralarda avantaj sağlayan 4Control ismindeki sistem özellikle ani şerit değişimlerinde Talisman'ın çevik olmasını sağlıyor. 80 km/s hızın altında çalışan sistem duruma göre arka tekerlekleri de ön tekerleklerle aynı ya da aksine yönlendiriyor.

Orta sınıf sedanlarda seçenekler arttı. En çok arzu edilen kombinasyon olan 1,6 litre dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisini sunan modeller arasında Talisman da yer alıyor. Start düğmesiyle gürültülü bir şekilde uyanan 130 HP'lik motor alt devirlerde atak olamıyor. Orta devirlerde hızlanma isteği artan 1.6 dCi, şehiriçi kullanımında sorun yaşatmıyor. Esneklik verileri de araç sollamaları için yeteri kadar atak olduğunu gösteriyor.

6 ileri vitesli, çift kavramalı otomatik şanzıman hızlı ve sarsıntısız vites geçişleriyle sürüş keyfini arttırıyor. Konu yakıt ekonomisine geldiğinde 5,8 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi Talisman'ın ekonomik olduğunu gösteriyor.

Rakiplerine baktığımızda, VW Passat 1.6 TDI DSG, Skoda Superb 1.6 TDI DSG, Peugeot 508 1.6 e-HDi, Opel Insignia 1.6 CDTi ilk akla gelenler. Her birinin yakıt ekonomisi ve otomatik şanzıman konforu iddiası olduğu düşünüldüğünde sunulan donanımlar ayırt edici olacaktır. Talisman da bu konuda çok güçlü bir otomobil.

Yazı: Koray Kodal - Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

lancer 23 lancer 23

iyi güzel araba donanımda iyi fakat o kadar para bu araca verilmez sonuçta renault hakkı 80-90 bin arası

Aynı Görüşte misiniz?
evet20
hayır28
cevapla 27.03.2016 16:53

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.