ARKADAŞINA GÖNDER
Uzun Dönem Testi: Ford Tourneo Connect 1.6 L TDCI 115 HP
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Uzun Dönem Testi: Ford Tourneo Connect 1.6 L TDCI 115 HP

07.04.2016 Perşembe
UZUN DÖNEM TESTİ: FORD TOURNEO CONNECT 1.6 L TDCI 115 HP

İlk neslinde Ford Otosan’ın Gölcük Fabrikası’nda üretilen Ford Connect, baştan sona yenilenen ikinci neslindeyse artık İspanya’dan ithal ediliyor. Sürüş kalitesiyle fark yaratan hafi f ticari, MPV’lere de rakip olma potansiyeline sahip.

Karoser

Ticari kullanım odaklı Transit ve binek kullanıma yönelik Tourneo versiyonları bulunan Ford Connect, Transit'te iki şasi uzunluğu seçeneği sunarken, test aracımız gibi Tourneo Connect olarak tercih edildiğinde tek bir şasi ile satılıyor. 4418 mm uzunluğundaki Tourneo Connect, sınıfı için bir hayli şık ve kompakt MPV'leri hatırlatan karoserinin ardında 5 kişi için son derece geniş bir yaşam alanına sahip. Makyaj öncesi Focus ve C-Max'e çok yakın olan kokpit tasarımı da Connect'in binek bir otomobilmiş gibi algılanmasına yardımcı oluyor. İşçilik ve malzeme kalitesinde sınıfının iyi öğrencileri arasında yer alan otomobilin donanım özellikleri de hayatı kolaylaştıran unsurlara sahip. Isıtmalı ön cam ve silecek suyu, geri görüş kameralı park yardımcısı, sesli komut sistemi, çift bölgeli otomatik klima, ön koltuk sırtlıklarında katlanır sehpalar, tam açılan arka camlar ve panoramik cam tavan Connect'in artıları arasında. Aynı şekilde Titanium donanımında standart olarak sunulan aktif şehiriçi güvenlik sistemi (otonom fren) ve X Paket opsiyonuyla birlikte gelen şerit takip yardımcısı, şeritte kalma yardımcısı, şerit değiştirme yardımcısı ve sürücü yorgunluğu algılama sistemi de Ford'u sınıfında rakisiz kılıyor.

Motor ve sürüş özellikleri

Ford Connect, sınıfında en fazla dizel motor seçeneği sunan modellerden biri olarak dikkat çekiyor. 75, 95 ve 115 HP güçlerinde sunulan 1,6 lt'lik dizel motor manuel şanzımanlarla işbirliği yaparken, Ford'un yeni nesil 1,5 lt'lik dizel motoru 120 HP ile hem ailenin en güçlüsü hem de sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulduğu için "otomatik" olarak en konforlu motor seçeneği haline geliyor. Test aracımızdaki 115 HP'lik motor, boş ağırlığı 1541 kg olan Connect'i tüm iyi niyetiyle çekiyor. Ford'un binek otomobillerinden tanıdığımız kaliteli sürüş özellikleri hafif ticari modelinde de karşımıza çıkıyor. Konfor ve sürüş güvenliğinde bir sıkıntı yaratmayan Connect, bu sınıfın en kaliteli sürüşe sahip modeli olarak tanımlanabilir.

Rekabet karnesi

Türkiye pazarında hem aile otomobili hem de işletmelerin iş otomobili olarak tercih ettiğin hafif ticari vanların rekabetinde Ford'un en önemli kozlarını güçlü marka imajı, donanım ve sürüş özellikleri oluşturuyor. Ford'un Connect'i sınıfının en uygun fiyatlı modellerinden biri olarak konumlandırmamış olmasının ardında bu artılar da yatıyor olabilir. Zira sadece başlangıç fiyatlarına bakıldığında sınıfında daha kelepir modeller karşımıza çıkıyor. Otomatik şanzıman sunması da Connect'i sınıfındaki üç seçenekten biri haline getiriyor.

SONUÇ: MPV'lerden daha geniş ve kullanışlı bir yaşam alanını binek otomobilleri aratmayan bir sürüş kalitesiyle birleştiren Connect'in detaylarına inildikçe elbette malzeme ve işçilik kalitesi veya gürültü gibi konularda hafif ticari araç özellikleri görülebilir. Ancak benzer motor ve donanıma sahip ve aynı platformu kullanan bir Ford C-Max'e göre yaklaşık 15.000 TL daha hesaplı olması Connect'i kendi içinde mantıklı bir seçenek haline getiriyor.

Yazı: Eray Özgür - Fotoğraflar: Ersan Sezer