ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Volvo V60 Cross Country D4
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Volvo V60 Cross Country D4

27.04.2016 Çarşamba
TEST: VOLVO V60 CROSS COUNTRY D4

Volvo’nun yeni otomobili V60 Cross Country, yerden yüksek yapısı ve karoser üstündeki plastik korumalarıyla yoldan çıkmaya teşvik ediyor.

Volvo V60'ın en sportif görünen stationlardan biri olduğundan, ilk gördüğümüz günden itibaren bahsediyoruz. Bu tasarımın daha ne kadar sportif ve dinamik görünebileceği konusunda V60 Cross Country'i görünce ufk umuz biraz daha gelişti.

Türkiye'de fiyat listesine yeni eklenen V60 Cross Country'nin karoseri V60'a göre çok daha "sert" görünüyor. XC70'de olduğu gibi çamurluk kenarlarına eklenen plastik kaplamalar ve tamponların büyük bir bölümünün çıplak plastik ile kaplı olması V60 Cross Country'e savaşçı bir görünüm kazandırmış. Bu tasarım değişiklikleri, dar sokaklarda aracı etrafa sürtmenizde boyaya hasar verme riskini azaltıyor. Ama bu otomobili tasarlayanların asıl amacının sizi doğaya çıkmaya teşvik etmek olmalı. Aracı etrafındaki bu korumalar doğada öngöremediğiniz engellere karşı bir önlem. Bu konuda teşviğin en büyüğü ise V60'a göre zemin ile aracın tabanı arasındaki mesafenin arttırılmasıyla yapılıyor. 65 mm daha yüksek olan karoser, engebeli arazide aracın altını sürtme konusunda daha az endişe etmenizi sağlıyor.

Yerden yüksek karoser ve gövde koruyucu kaplamalar dışında, tasarımcılar sizin bu otomobille kendinizi bozuk zeminli, taşlı yollara atacağınızı düşünerek standart olarak daha yüksek profilli lastiklerle de donatmış. Dışarıdaki bu "önlemlere" rağmen kabin içerisinde ise alıştığınız Volvo şıklığı ve kalitesi korunmuş.

Sade ön konsol, ortasına toplanan düğme grubu ve etrafında ses ile havalandırma kumandaları olan tasarım birçok Volvo'da olduğu gibi V60 Cross Country'de de devam ettiriliyor. Yumuşak plastik kaplı ön konsol, deri döşemeli koltuklar, alüminyum görünümlü detaylarla seçkin hissettiriyor.

Fiyat listesinde D4 motor ile yer alan V60 Cross Country, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve önden çekişli olarak sunuluyor. 190 HP'lik güçlü motor hızlanma konusunda beklenildiği kadar atak olabiliyor. Bunda Getrag imzalı 8 ileri otomatiğin hızlı vites geçişleri sunması da etkili oluyor. 5,8 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi de V60 Cross Country'nin ekonomik yönünü gösteriyor.

Tasarımıyla bir arazi aracı izlenimi yaratan V60 Cross Country'nin D4 ile önden çekişli aktarma ile sunulması yine de çok zorlayıcı olmayan koşullarda sorun yaşatmıyor. Asfalt üstünde ve çok gevşek olmayan zeminde akıcı bir şekilde ilerleniyor. Sürüş özelliklerine baktığımızda yumuşak direksiyon ve süspansiyon ayarlarının konforu gözettiğini görüyoruz. Özellikle bozuk zeminlerde bu yumuşaklık konforun sürekliliğini koruyor. Yumuşak süspansiyon ve yerden yüksek karoser ikilisi karoser salınımlarını da aşırı derece arttırabilir. Ama V60 Cross Country'de bu durum yaşanmıyor. Ani şerit değişimleri ve ağırlık transferlerinde karoser beklenildiği kadar stabil kalabiliyor. Sıradışı durumlarda karoserin aşırı esnemesiyle karşılaşılmıyor. Yerden yüksekte oturmanın, yola daha iyi bir görüş açısı katması da bir avantaj.

Genel değerlendirmede; başarılı bir hızlanma, ekonomik yakıt tüketimi, kaliteli ve geniş kabin ile V60 Cross Country, SUV sınıfından farklı bir alternatif isteyenleri çok memnun edebilecek bir paket sağladığını söylebiliriz. Ancak 200 bin TL'ye yakın baz fiyat ise geniş bir kitleye hitap etmiyor.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer