ARKADAŞINA GÖNDER
Uzun Dönem Testi: Toyota Yaris 1.5 Hybrid
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Uzun Dönem Testi: Toyota Yaris 1.5 Hybrid

19.05.2016 Perşembe
UZUN DÖNEM TESTİ: TOYOTA YARİS 1.5 HYBRİD

Hibrit otomobillerin öncüsü olan Toyota, küçük sınıftaki Yaris Hybrid ile türünün Türkiye’deki tek örneğini nispeten ulaşılabilir bir fiyat etiketiyle tüketicilerin beğenisine sunuyor.

Karoser

İlk iki neslinde yuvarlak hatlarıyla özellikle kadın sürücülerin ilgisini çeken şehir otomobillerinden biri haline gelen Yaris, 3,95 metre uzunluğundaki üçüncü neslindeyse daha agresif ve keskin hatlarıyla dikkat çekiyor. Aracın yüzündeki baskın unsur olan X formlu hava girişleri agresif bir yüz taşımasına neden oluyor. Bu arada otomobilin ön ve arka kısımlarındaki Toyota logolarının mavi zeminli olması da hibrit versiyon olduğuna işaret ediyor. Başarılı görüş açıları ve makul boyutlar sayesinde şehiriçi kullanımda sürücüsünün işini kolaylaştıran Yaris'in 9,6 metrelik dönüş çapı da çok başarılı. Kabinde sunulan genişlik otomobilin boyutlarına göre yeterli. İşçilik ve malzeme kalitesinde de eleştiriye değer ciddi kusurlar bulmak zor. 286 litrelik bagaj hacmi de boyutlara göre normal seviyede.

Motor ve sürüş özellikleri

Toyota Yaris'i sınıfının "bir tanesi" yapan temel unsur otomobilin hibrit motor konsepti. 75 HP gücündeki 1,5 lt'lik benzinli motor ve 45 kW gücündeki elektrik motorundan oluşan hibrit sistemin sürekli gücü ise 100 HP. Yerine göre benzinli motor ve yerine göre kinetik enerjinin geri kazanımıyla şarj olan nikel-metal hidrit bataryada yeterli enerji seviyesi olduğunda bu enerjiyi kullanarak sadece elektrikli olarak yol almak veya ihtiyaca göre güç takviyesi elde etmek mümkün. İçten yanmalı motora sahip otomobillerin büyük kısmında şehir içi yakıt tüketimi değerleri şehir dışındakine göre daha yüksekken, Yaris Hybrid'te tam tersi bir durum var. Çünkü şehir içi hız bölgelerinde otomobil sadece elektrik enerjisiyle yol alabiliyor ve sıkış trafik bataryanın dolması için gerekli şartların başında geliyor.Mesai trafiğinde sessizce elektrikli olarak yol almak insanın trafikteki stresini azaltıyor ve bu otomobilde bir süre sonra rutininiz sakin bir sürüş haline dönüşüyor. İstanbul trafiğinde, aynı sınıft aki otomatik şanzımanlı otomobillerin neredeyse yarısı kadar benzin tüketmek gerçekten de iyi bir his: Şehir trafiğindeki ortalama yakıt tüketimi 4,2 lt/100 km dolaylarında.

Rekabet karnesi

Gerçek anlamda bir rakipten bahsetmek mümkün olmasa da, yakıt maliyetleri dikkate alındığında dizel motorlu küçük sınıf otomatiklere göz atabiliriz. 65.800 TL'lik baz fiyat, otomatik şanzımanlı en uygun fiyatlı Yaris'ten 10.200 TL fazla. Ancak aradaki donanım farklarını eşitlediğimizdeyse fark 4.300 TL'ye kadar düşüyor. Gelişmiş teknolojili bir otomobil için istenen bu fark kesinlikle makul. Üstelik yakıt tüketimindeki avantaj da işin cabası.

Basit bir örnek vermek gerekirse: Yaris Hybrid, otomatik şanzımanlı bir Yaris 1.33'e göre 100 km'de yaklaşık 2,0 lt daha az benzin tüketiyor. Yani Yaris Hybrid ile her 100 km'de yaklaşık 9,00 TL karınız var. Yaris Hybrid sadece bu fark yüzünden satın alınacak bir otomobil elbette ki değil. Ancak bu yönden de avantajlı olduğu unutulmamalı.

SONUÇ: Şehirde az yakıt tüketen, çevreye az CO2 salan ve modern bir otomobil arayanlar için Yaris Hybrid türünün tek dolayısıyla da en iyi örneği. Bu otomobili kullanırken dünya için iyi bir şey yaptığınız hissine de kapılıyorsunuz.

Yazı: Eray Özgür Fotoğrafl ar: Ersan Sezer