ARKADAŞINA GÖNDER
Test: BMW 730Li
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: BMW 730Li

08.06.2016 Çarşamba
TEST: BMW 730Lİ

BMW’nin “Amiral Gemisi” tanımlamasının hakkını verecek konfor ve şaşırtan teknolojilerle yollara çıktı. Yolcularını adeta Kral Dairesi’nde gibi hissettiren otomobilin motor kaputu altındaki 2,0 litrelik, 4 silindirli benzinli motorun yeteneklerini öğrenme zamanı.

Markanın prestijini zirveye taşıyan modeller vardır. Yeni 7 Serisi de lüks sedan sınıfının zirvesinde neler olması gerektiğini anlatan, adeta referans bir otomobil gibi hissettiriyor. BMW 7 Serisi'nin geçmişi 1977 yılına uzanıyor. O yıllardan itibaren konfor ve teknoloji konusunda öncü modellerden olan 7 Serisi, beş nesli geride bıraktı. Altıncı nesliyle de yine bu vaadleri yerine getiren otomobil daha fazlasını da sunuyor. Dokunmadan, sadece el hareketleriyle yönetilen ön konsoldaki multimedya ekranı, üzerindeki ekrandan aracın yakıt durumu, kapıların kilitli olup olmadığı gibi birçok bilgiyi öğrenebildiğiniz anahtarına kadar birçok teknolojiyi yeni 7 Serisi'nde bulmak mümkün. Hatta, test aracımızda olmayan ama donanıma göre alınabilen bir özellikle, anahtar üstünden otomobilin park manevralarını bile yönetmek mümkün. Şimdi bu kadar yeniliğin nasıl hissettirdiğini öğrenmek için otomobili incelemeye başlıyoruz.

Standart seçeneğine göre 140 mm daha uzun karoserli 730Li, sosis gibi görünen bir limuzine benzemiyor. Bu otomobil uzun şasili olmak üzere tasarlanmış gibi hissettiriyor. Uzun ve ağır sağ arka kapıdan otomobilin içerisine girdim. Kapıyı hafifçe çektim. Tam kapanmadı. Türkiye donanım paketi içerisinde bulunan "Soft close" isimli sistem sayesinde tekrar açmama gerek olmadan kapı, yuvasına kendi otumuştu bile. Kapılar kapanınca sokağın gürültüsü dışarıda kaldı.

Bu kadar uzun bir kapının arkasında divana benzeyen bir üçlü koltukla karşılaşacağımı umuyordum. Ama yüksek bir orta konsolun iki yanında tek kişilik, dev koltuklarla karşılaştım. TV koltuğu olarak satılan mobilyalara benzeyen bu koltuklara oturur oturmaz bir otomobilde değil, evinizin konforunda gibi hissettiriyor. Zaten karşımda da koltuğun sırtlığına yerleştirilmiş 10 inçlik bir ekran var. Bu ekranlardan multimedya sistemini takip edebildiğiniz gibi satın aldığınız gerçek zamanlı trafik takip paketi gibi, internet gerektirmeyen uygulamaları da izleyebiliyorsunuz. Multimedya sistemiyle internet bağlantısı kurduğunuzda da bu ekran kullanılıyor.

Orta kolçağa da kolumu yerleştirip konforun keyfini çıkartmaya başladım. Kolçağın yanındaki koltuk ayarlarını keşfedince, ön yolcu koltuğunun buradan da kontrol edilebildiğini gördüm. Bu sayede ön yolcu koltuğu boşken en öne alıp, bacaklarınızı uzatabilirsiniz. Birbirinden bağımsız olan iki arka koltukda da elektrikli sırt eğim ayarı bulunuyor. Bu sayede koltuk sırtlıklarını pratik bir şekilde yatırmak mümkün. Hafıza fonksiyonu sayesinde bu ayarları kaydedebiliyorsunuz. Opsiyonel olarak Luxury donanımıyla gelen koltuk havalandırma sistemi de konforu arttıran donanımlar arasında yer alıyor. Sizi iyice şımartan ise arka koltuklardaki masaj fonksiyonu!

Orta kolçağın içerisinde geniş bir eşya gözü bulunuyor. Buradan sağ koltukta oturan için bir de portatif masa çıkıyor. Arka koltukta hem iki parçalı cam tavanın hem kapı içlerinin hem de arka camın perdeleri kapatılıp, kendinizi dışarıdaki gözlerden izole edebilirsiniz. Birbirinden bağımsız multimedya sistemini ve kendi klimanızı kullanabilirsiniz. Keşke bu koltuklarda otururken bir de otomobil kendi kendine yol alsa! Böyle giderse zaten bir sonraki nesil herhalde otonom olacaktır.

Direksiyon başındaki tecrübeyi öğrenmek için öne geçiyoruz. Arkadaki etkileyici malzeme ve işçilik kalitesi önde de sürücüyü sarıyor. Ön koltuklar çok konforlu. Ama bir eksik var. Arkadaki masaj fonksiyonu burada yok. Havalandırma ızgarasının sağında yer alan alüminyum Start düğmesine basıp motoru çalıştırıyoruz. İç mekanda birçok düğmede metal malzeme kullanılıp kalite hissi arttırılmış. Devasa motor kaputu altındaki 2,0 litrelik motor sessizce uyanıyor. Ses yalıtımı motorun olduğu kadar, yol ve rüzgar gürültülerini de kabine girmesini önleyecek başarıyı gösteriyor. Yumuşak direksiyon ve süspansiyon sistemleriyle 7 Serisi adeta yolda süzülüyor. Otoyol kullanımındaki hissiyatımız çarşaf gibi bir suda ilerleyen bir teknedeymişiz gibi. 120 km/s hızın üstünde adaptif süspansiyon sistemi otomatik olarak aracı 10 mm alçaltıyor. Bu sayede hava direnci azaltılıyor. Ani ağırlık transferlerinde bu kadar uzun bir karoserin yumuşak süspansiyon sistemiyle çok esniyor olması normal. Bozuk zeminlerde süspansiyon sistemi olumsuzlukları konfora çeviriyor.

Vites kolunun yanında yer alan düğme grubunda "comfort" seçeneğiyle yol aldık bir süre. İpeksi sürüşten daha dinamik bir sürüşe geçmek için bu düğme grubunda "Sport" seçeneğini tercih etmek yeterli. Süspansiyon sistemi de bu moda özel ayarlara bürünüyor. Gaz pedalı daha keskin tepkiler verirken vites de daha yüksek devirde ve daha hızlı değişiyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman manuel kullanımı gerektirmeyecek kadar hızlı ve yerinde kararlar veriyor. "Sport" seçeneğinde süspansiyon ya da direksiyon sistemlerinden "tahta" gibi bir sertlik beklemeyin. 7 Serisi'nin önceliği konfor. Direksiyon hala yumuşak. Ama bu seçenekte daha sportif hissettiriyor. Elektrik destekli direksiyon sistemi, yakıt ekonomisi için, düz gidişte ve yönlendirme açısı sabitken elektrik desteğini kullanmıyor.

Yakıt ekonomisi için Eco Pro modu bulunuyor. Bu modda sadece motor ve şanzıman değil klima ayarları bile yakıt ekonomisi moduna bürünüyor. Bir diğer sürüş fonksiyonu ise Adaptif Mod. Dinamik amortisör kontrolü, direksiyon ve şanzıman kontrolünü sürüş durumuna göre otomatik olarak ayarlıyor.

Hızlanmada tatminkar sonuçlar ortaya koyan 2,0 litrelik benzinli motor da konforu bozmayacak sessizlikte ve sakinlikte. Ani hızlanma isteğinize ve ara hızlanmalarda başarılı tepki veren benzinli motor, "sinirli" bir yapıda değil. 6,8 saniyelik 0-100 km/s test değeri fabrika verisine yakın. Bu değer oldukça başarılı. İşin en güzel yanlarından biri de şehir içi trafiğinde bile 8,0 lt/100 km gibi bir ortalama tüketimle dolaşılabiliyor olması. Motor bu karoser için yeterli çekiş gücünü ve hızlanma performansını sunarken ekonomik tüketim değerini de sağlayarak başarılı bir mühendislik ürünü olduğunu gösteriyor. Bu motor sayesinde rakiplerinden çok daha cazip bir başlangıç fiyatı sunan 730Li, normal şasili versiyondan sadece 7 bin TL civarında bir farkla satılıyor.

Sonuç olarak BMW'nin en konforlu, en lüks ve en büyük otomobili 7 Serisi, yeni neslinde de bu nişanı başarıyla taşımaya devam ediyor. Teknolojisiyle etkileyen otomobil, küçük silindir hacimli motoruyla çok avantajlı.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer