ARKADAŞINA GÖNDER
Bütçe Meselesi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Bütçe Meselesi

29.06.2016 Çarşamba
BÜTÇE MESELESİ

130-150 bin TL arası bütçe ile küçük silindir hacimli dizel motorlu bir SUV arıyorsanız Honda ve Nissan'ın size sunacağı modeller farklı avantajlarıyla karşınıza çıkıyor.

Honda'nın 1,6 litre dizel motor ve otomatik şanzımanla buluşturduğu CR-V, marka adına büyük bir eksiği giderdi. SUV sınıfında da dizel ve otomatik modeller arasında önemli bir seçenek halini aldı. Ama girdiği pazarda yalnız değil. Nissan, Qashqai ile bir süre satışlarıyla liderlik ettiği bu sınıfta, biraz daha büyük bir araç isteyenler için X-Trail alternatifi sunuyor. Nissan'ın modellerinde motor ve şanzıman benzerliği olsa da X-Trail'in CR-V ile benzer fiyatla satılması, bu karşılaştırmada buluşmalarını sağladı.

Bu iki aracın karşılaştırmada bir araya gelme sebeplerinden biri boyutları. CR-V 4605 mm uzunluğunda, X-Trail 4640 mm. CRV'nin dingil mesafesi 2630 mm, X-Trail'in 2705 mm. CR-V'nin yüksekliği 1680 mm, X-Trail ise 1710 mm. Bu ölçülerin de gösterdiği üzere X-Trail her açıdan daha büyük.

Bu büyüklüğün avantajıyla rakibinden farklı olarak bagaj alanında 2 adet koltuk gizliyor. 7 kişilik oturma alanı, yolcu kapasitesini arttırırken yükleme alanından çalıyor. Bu koltuklar zeminde gizliyken bagaj hacmi 445 litre. CR-V, rakibinden 144 litre daha fazlasını, 584 litre bagaj hacmi sunuyor. CR-V'nin daha alçakta olan bagaj zemini yüklemeyi de kolaylaştırıyor. Bu değerler bile iki araç arasında tercih yapacakların işini kolaylaştıracaktır. Önceliği; "yükleme alanı mı?" yoksa yolcu "kapasitesi mi?" sorularının cevapları seçim yapılmasını sağlayabilir.

Otomobillerin içerisine geçtiğimizde her ikisinde de açık renkli döşemeler ve cam tavanlar sayesinde aydınlık yaşam alanları olduğunu görüyoruz. Japon iki rakip, alışılmışın aksine yumuşak plastik malzemelerle kabinlerini donatmışlar. Bu da kalite ve konfor algısını arttırıyor. CRV'nın hız göstergesi daha iri tasarıma sahip olduğu için daha iyi algılanıyor. Daha iyi bir noktaya konumlandırılan multimedya ekranının arayüzü daha kolay alışılabilir bir sistem. X-Trail'in ekranından kapsamlı kamera görüntüleri takip ediliyor. 360 derece görüş sağlayan, araç etrafında dört bir yana yerleştirilen kamera sistemi, park ve manevralarda büyük bir avantaj sağlıyor.

CR-V'de daha küçük bir vites kolu kullanılması, vites konsolunun da küçülmesine ve kabinin daha ferah hissettirmesine yol açmış. X-Trail'in geleneksel tasarıma sahip vites kolu ve vites konsolu ise alışkanlık gerektirmeden kullanılıyor. Her iki otomobilde de 1,6 litrelik turbo dizel motorlar yer alıyor. X-Trail'deki motor 130 HP güç üretirken, çift turbo beslemeli CR-V 160 HP gücünde. CRV'nin küçük turbosu değişken geometrili yapıyı kullanırken, büyük turbo ise wastegade sistemiyle çalışıyor. Bu sayede daha fazla güç üreten motor alt devirlerden itibaren boşluk hissi olmadan hızlanabiliyor. X-Trail 320 Nm'lik maksimum torka 1750 d/d'de ulaşırken CR-V 350 Nm maksimum torka 2000 d/d'de ulaşıyor.

Güç konusunda öne çıkan CR-V, hızlanma ve tüketim konularında daha verimli olduğunu gösteriyor. Ortalama yakıt tüketimlerine baktığımızda, CR-V'nin ve X-Trail'in 5,3 lt/100 km'lik ortalama fabrika verileri sunduğunu görüyoruz. CR-V ağır olmasına rağmen daha iyi hızlanıp, rakibinden de fazla tüketmemeyi başarıyor. Bunda motor kadar, şanzıman ve çekiş sistemlerinin de başarısı var. CR-V'nin ZF imzalı 9 ileri vitesli otomatik şanzımanı Jeep ve Land Rover'da da kullanılıyor. 9 ileri otomatik, X-Trail'in X-Tronic'ine göre daha modern olduğunu hissettiriyor. Çok akıcı ve sarsıntısızgeçişler sunan şanzıman X-Trail'den çok daha konforlu ve manuel vites tercihlerinde daha hızlı. Şanzıman 9'dan 5'e ya da 7'den 4'üncü vitese geçiş yapabiliyor.

CVT'nin en iyi örneklerinden birine sahip olan X-Trail ise buna rağmen, ani gaz tepkilerinde, şanzımanın çalışma karakteri gereği motor gürültüsünün artmasına sebep oluyor. Manuel kullanımda ise daha konforlu bir şekilde ilerlemek mümkün. Honda CR-V'nin boş ağırlığı 1728 kilogramken, X-Trail 1540 kilogram boş ağırlığa sahip. Buna rağmen CR-V güç üstünlüğünü kullanıp X-Trail'den daha iyi hızlanma verileri sağlıyor. Akıcı ve atak olabilen CR-V karşısında X-Trail biraz ağırkanlı kalıyor.

CR-V'de elektronik kontrollü 4x4 sistem bulunuyor. Normal şartlarda hızlanma ve ekonomi için önden çekişli olarak ilerleyen araç, gerekli durumlarda gücü arka tekerleklere iletiyor. Bu da zorlu koşullarda CR-V'nin avantajlı olmasını sağlıyor. X-Trail'de ise 4x4 aktarma 1.6 dCi'da sadece manuel şanzımanla alınabiliyor. Test aracımız ise önden çekişli.

İkisinin de sürüş güvenliğine verdiği önem tatmin edici. Yüksek karoserlere rağmen iki araç da aşırı derecede sallanmıyor. CR-V'nin daha alçak olması, ağırlık merkezini düşürürken, virajlardaki salınımlarının da daha kontrollü olmasını sağlıyor. 4x4 sistemin de etkisi dönüşlerde gücün dört tekerlek arasında dağıtılmasıyla CR-V'nin daha dinamik olmasını sağlıyor.

Fiyat incelemesi yaptığımızda X-Trail'in 132.150 TL, CR-V'nin 135.870 TL'den başladığını görüyoruz. Bu fiyatlar karşılığında hangi donanımların alındığına baktığımızda X-Trail'in açılabilir cam tavanı sunduğunu görüyoruz. CR-V'de bunun için daha üst donanımlara yönelmek gerekli. CR-V'de geri görüş kamerası ve far yıkama standart olarak geliyor. Dizelotomatik CR-V'nin baz donanımla 7 inçlik dokunmatik ekran sunulurken, X-Trail'de 5 inçlik ekran sunuluyor. CR-V'de Türkçe navigasyonun bulunduğu multimedya sisteminin üç USB ve HDMi girişlerinin olması da fark yaratıyor. X-Trail'in iki adet bardaklığının ısıtma ve soğutma özelliği standart. CR-V'de ise ısıtmalı ön koltuklar standart olarak geliyor.

Genel olarak bakıldığında benzer fiyatlı iki rakibin önemli noktalarda ayrılabildiğini görüyoruz. Bu farklılıklar da tüketicilerin tercihlerine göre hangi araca yöneceklerini belirleyecektir. Bu karşılaştırma konusunda da rakamsal olarak birinciyi tespit edip, rakiplerin öne çıkan noktalar açıkça görülüyor.