ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Nissan Pulsar 1.2 X-Tronic
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Nissan Pulsar 1.2 X-Tronic

24.08.2016 Çarşamba
TEST · NİSSAN PULSAR 1.2 X-TRONİC

Nissan’dan bir başka şaşırtıcı otomobil daha. Son yıllarda crossover sınıfıyla öne çıkan Japon üretici, kompakt hatchback sınıfını da boş bırakmadığını Pulsar ile gösteriyor.

Nissan bunu alışkanlık haline getirdi. Qashqai ile crossover sınıfını canlandıran Nissan, sıra dışı tasarımlı Juke ile tüketicileri şaşırtmıştı. Şimdi sıra Pulsar'a geldi. Yaklaşık 2 yıldır yollarda olan Pulsar, Türkiye'de kompakt hatchback sınıfındaki rekabete dahil oldu.
Pulsar'ın tasarımında Qashqai'den önemli miktarda alıntı yapıldığını görüyoruz. Yere yakın bir Qashqai gibi görünen Pulsar da belirgin hatlardan oluşan bir tasarıma sahip. Ön panjurdaki logodan devam eden çizgiler motor kaputu üstünde hareket sağlamış. Kaslı görünüm ön tampondaki çizgilerle devam ettirilmiş. Kapı üstlerindeki çizgilerle profilde de dinamik bir görünüm sağlamış.
Pulsar'ın boyutlarına baktığımızda Qashqai'den 10 mm daha uzun olduğunu görüyoruz. Dingil mesafesi de 54 mm daha fazla. Qashqai'nin yüksekliği 70 mm daha fazlayken, 38 mm daha geniş. Qashqai, 16 litre daha fazla bagaj hacmi sunuyor.
Yüksek omuz çizgisine karşılık tavan çizgisi yüksek tutulmuş. Bu sayede baş mesafesinde oldukça cömert olan Pulsar, geniş cam yüzeylerle de aydınlık bir kabin sunuyor. Kabin içerisinde, arka koltuklarda Qashqai'den daha geniş bir yaşam alanı sunduğu görülüyor. Arka koltuklardaki diz mesafesi sınıfının da en iyileri arasına yerleşiyor. Yüksek tavan ve yüksek konumlu koltuklar sayesinde iniş-binişler de rahat bir şekilde gerçekleşiyor.
Pulsar'ın başarılı bir şehir otomobili olmasında geniş cam yüzeyleri, kompakt boyutları ve 10,2 metrelik dönüş çapı etkili oluyor. Yumuşak direksiyon sistemi de manevralarda kolaylık sağlıyor. Yola çıktığımızda manevralarda kolaylık sağlayan direksiyon sisteminin ani şerit değişimleri ve dönüşlerde yeterli hızda cevap verdiğini görüyoruz. Pulsar'ın Qashqai'ye göre daha alçakta olan ağırlık merkezi daha stabil bir yol tutuş sunmasını sağlıyor. Nissan'ın crossoverlarına alıştığımız için bu sürüş hissi yeni. Yine de Pulsar bir viraj avcısı değil. Buna karşılık kompakt hatchback sınıfında bir süredir olmayan Nissan'ın aksine rakipleri çok çalıştı. Sürüş dinamikleri, konfor ve sürüş güvenliği konsunda kompakt hatchback sınıfında çok iddialı rakipler var. Pulsar bu sınıfın en iyileri arasına yerleşmemiş olsa da iyi bir noktadan başladığını söyleyebiliriz.