ARKADAŞINA GÖNDER
UZUN DÖNEM TESTİ · Toyota Avensis 1.6 D-4D
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

UZUN DÖNEM TESTİ · Toyota Avensis 1.6 D-4D

22.11.2016 Salı
UZUN DÖNEM TESTİ · TOYOTA AVENSİS 1.6 D-4D

Toyota Avensis orta sınıfın uzun soluklu modelleri arasında yer alıyor. Dördüncü nesliyle yollarda olan otomobil keskin bakışlarıyla agresif beklentiler yaratsa da aslında gayet ağırbaşlı ve makul bir otomobil olarak akıllarda yer ediniyor.

Karoser

Toyota'nın son 10-15 yıllık dönemine baktığımızda tasarım anlamında çok da altın günler yaşandığını söyleyemeyiz. Japonlar dönem dönem farklı tarzlara dalarak bir anlamda "kendini bulma" yolculuğuna çıkarken, şimdilik Keen Look adı verilen tasarım felsefesi oturmuş görünüyor. Keskin bakış olarak Türkçeleştirilebilecek olan bu felsefede sivri yüz ifadesi önemli bir yer tutuyor. Avensis bu anlayışın en belirgin örnekleri arasında yer alıyor. 4,75 metre uzunluğundaki otomobil, orta sınıfın "boylu" üyeleri arasında yer alıyor. Hem ön hem de arka koltuk sırasında yaşam alanı konusunda cömert davranan Avensis'in kimilerince çok kapsamlı bir makyaj, Toyota'ya göreyse nesil değişimi olan yenilenme operasyonu sonrasında yaşam alanındaki işçilik ve malzeme kalitesinde belirgin bir artış olmuş. Ergonomi konusunda ise multimedya sistemi ve koltuk ısıtma düğmelerinin çok da başarılı olmadığını söylemeliyiz.

Motor ve sürüş özellikleri

Birinci nesildeki 2,0 lt'lik dizel motorla Türkiye pazarındaki ilk modern dizel motorlardan birini sunan Toyota Avensis, güncel neslinde düşük hacimli dizel için dış kaynaklara yönelmiş. BMW'den alınan 1,6 lt'lik dizel 112 HP'lik gücüyle Avensis için ancak makul bir motor oluyor. 270 Nm maksimum tork üreten motorla birlikte otomobil boşken yeterli denebilecek sürüş akıcılığını sunmakla birlikte, yüklü konumdayken akıcılık sekteye uğruyor. Orta sınıfta bazı modeller sportiflikleriyle bazıları da konfor odaklı yapılarıyla dikkat çekiyor. Avensis ise ortalama yapısıyla pek dikkat çekmiyor. Süspansiyon ve direksiyon ayarlarında mümkün olduğunca genel beklentilerin karşılanması amaçlanmış. Otomobil boşken geçilen hız kasislerinde süspansiyonlar fazlasıyla vuruntulu çalışıyor.

Rekabet karnesi

Toyota modayı biraz geriden takip ediyor. 1,6 lt'lik dizel motorlu ve manuel şanzımanlı otomobiller 10 yıl öncesinin modasıydı. Bugün 1,6 lt'lik dizellerde otomatik şanzımanlar da sunuluyor. Bu açıdan bakıldığında Avensis'in orta sınıfta geride kaldığı söylenebilir. Avensis'in avantajı Skoda Superb göz ardı edildiği takdirde, Türkiye'nin en uygun fiyatlı dizel motorlu orta sınıf sedanı olması olarak göze çarpıyor. Bununla birlikte sınıfındaki rakiplerinin özellikle güvenlik donanımları konusunda Japon sedandan daha iyi olduğu görülüyor.

Sonuç

Doksanların sonunda birinci nesli yollara çıkan Avensis, uzun yıllar markasının sorunsuzluk imajıyla yol aldı. Güncel nesil aslında üçüncü neslin ikinci kez kapsamlı bir biçimde makyajlanmasıyla ortaya çıktı. Premium Plus donanım seviyesi özellikle konfor özellikleriyle dikkat çekerken bir önceki nesle göre artan malzeme kalitesi otomobilin sürücüsünü daha iyi hissettiriyor. Ancak kompakt sınıftaki bir model için yeterli denebilecek bir motorla rekabete dahil olan Avensis'in en büyük kozu 6,0 lt/100 km civarında gezinen ortalama yakıt tüketimi.

GÖRÜŞLER

Gösteriş yeterlimi?

Toyota, Avrupa'daki orta sınıf rekabetine Avensis ile dahil olmaya çalışıyor ama anlaşılan o ki Avrupalı tüketicilerin beklentilerinin ne kadar yüksek olduğunu tam kavrayamamış. Ya da ABD ve Uzak Doğu pazarı için daha fazla mesai harcıyor. Dışarıdan bakıldığında oldukça gösterişli denilebilecek tasarıma karşılık, iç mekan biraz sıradan kalıyor. Daha da önemlisi sürüş sırasında orta sınıftaki bazı Avrupalı rakipleri kadar rafine hissettirmiyor. Küçük bir çabayla Avensis daha iyi bir otomobil olabilir hissini veriyor.

Halit Bolkan

Macera yok

Orta sınıfta rekabet çetin. Açıkçası Avensis'in bu rekabetteki en büyük kozu logosu. Yoksa otomobilin genel özellikleri ortalamalarda geziniyor. Daha açık konuşmak gerekirse, taze görünümü bir yana, Avensis eski bir otomobil olduğunu artık hissettiriyor. Belki daha fazla güvenlik donanımıyla daha rekabetçi bir otomobil olabilirdi.

Eray Özgür

Ekonomik motor

Makyaj sonrasında yeni turbo dizel motora kavuşan Avensis'in motoru 112 HP güç ve 270 Nm'lik maksimum tork ile hızlanma konusunda iddialı değil. Daha önce Verso'da karşılaştığımız, BMW'den alınan 1,6 litrelik dizel motorun güçlü yönü ise yakıt tüketimi. 6,1 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi ekonomik bir değer.

Koray Kodal

Kalite arttı

Avensis'te makyajla gelen yeni gösterge grubu ve multimedya ekranı rahat takip edilebiliyor. Malzeme ve işçilik kalitesi iyileştirilirken donanımı da zenginleştirilmiş. Geniş yaşam alanı sunan Avensis'te sınıf standartlarına göre biraz daha büyük bagaj hacmi beklentisi doğuyor. Bunun için yeni nesli beklememiz gerekecek.

Önder Bahar