otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Renault Megane Sedan 1.5 dCi EDC
Fluence devri artık kapandı. Alışıldık Megane Sedan ismi tekrar sahada. Bakalım eski ismini alan yepyeni kompakt sedan beklenen yenilikleri sunuyor mu?
Test - Renault Megane Sedan 1.5 dCi EDC

Kompakt sınıfta yeniden eski ismiyle yola devam eden Renault Megane Sedan, Bursa'daki Oyak-Renault fabrikasında üretilip yaklaşık 30 ülkeye ihraç ediliyor. Bu kadar büyük bir sorumlulukla üretilen otomobil için bizim de beklentilerimiz yüksek. Megane Sedan, yerini aldığı Fluence'a göre çok daha modern bir tasarıma sahip. Artık marka yüzünün bir parçası olan, C şeklinde, tampona taşan LED gündüz farları Megane Sedan'da da bulunuyor. Bu tasarım otomobile önden bakıldığında olduğundan iriymiş gibi algılanmasını sağlıyor. İri tasarlanan Renault logosu başrolde. Uzun ve kambur motor kaputu karoserin tamamında olduğu gibi ütü izlerine sahip. Daha kısa bagaj kapağı tasarım modasına Megane Sedan da uymuş. Otomobile arkadan bakıldığında orta sınıf temsilcisi Talisman'a benzediği görülüyor. Talisman'ın stopları daha geniş ve içlerinin tasarımı biraz daha farklı. Talisman'dan farklı olarak, Megan Sedan'ın arka tampon köşelerindeki girintiler daha sportif bir hava kazandırıyor.

Megane HB ve Megane Sedan, CMF C/D ismi verilen aynı platformdan yükseliyor.

Bazı ölçüleri doğal olarak farklı. Megane HB'in uzunluğu 4359 mm iken, Sedan'ın boyu 4632 mm. Yani Sedan 273 mm daha uzun. Hatchback'in 2669 mm'lik dingil mesafesine karşılık Sedan'ın dingil mesafesi 2711 mm. Bu sayede Sedan'da daha fazla diz mesafesi sunulabiliyor. Test ölçümlerinde Megane HB'de arka diz mesafesi 370 mm, Sedan'da 410 mm olarak kayda geçti. Hatchback karoserde bagaj 434 litreyken Sedan 503 litrelik daha cömert bir bagaja sahip.

Yedek lastik alınmadığında bu hacim 550 litre olarak açıklanıyor. Test aracımızda, bagaj kapağı, tampon altında yaptığınız ayak hareketiyle açılma özelliğine sahipti. Bu pratik özellik bagaj kapağının elektrikli olmamasına rağmen işlevselliği arttırıyor. Geri görüş kamerası varsa kapak üzerindeki düğme ortadan kalkıyor.

Otomobilin önünde Megane HB, arkasında Talisman izleri bulunurken içerisinin Megane HB'den alındığı görülüyor. 8,7 inçlik tablet tasarımlı multimedya ekranını görmeye artık alıştık. Bu sayede ön konsoldaki düğme kalabalığının önüne geçilmiş. İçeriği çok zengin olan sistemi hızlı kullanmak için biraz pratik yapmak gerekiyor. Özellikle klima kumandaları ve müzik sistemi gibi sıklıkla kullanılan fonksiyonların bu sistemin içerisinde bir menüden ulaşıldığı düşünüldüğünde bolca pratik yapmak faydalı olacaktır. Bu sistem Megane Sedan'da standart olarak sunulmuyor. Donanıma göre 4,2 inç ya da 7 inçlik versiyonları da bulunuyor.

Head-Up display sistemine de sahip olan Megane Sedan'da hız bilgileri ön cam hizasından da takip edilebiliyor. Bu bilgiler direksiyon arkasındaki konsoldan çıkan şeffaf bir ekrana yansıtılıyor. Bu donanım için 1,500 TL ödemek gerekiyor. Genel olarak görüş açıları sorunsuz olan Megane Sedan'ın eğimli arka camı geri görüş açılarını kısıtlamış.

Otomobilin direksiyonunda Hatchback versiyona göre daha farklı bir sürüş hissi sunulduğu fark ediliyor. Sedan karoserin ağırlık dağılımı ve farklı arka süspansiyon sisteminin etkisiyle önden kayma eğilimi Hatchback'e göre daha erken yaşanıyor. Sedan için özel olarak arka süspansiyon bağlantıları ve travers elden geçirilmiş. Süspansiyon konforu bir adım önde. Megane Sedan süspansiyon gürültüsü konusunda daha sessiz.

Masaj fonksiyonlu koltuklar, LED farlar, ayak hareketiyle açılan bagaj kapağı, Head-Up display, sürüş kişiselleştirme sistemi gibi donanımlarıyla Megane Sedan premium havası estirmeyi başarıyor.

Hızlı ve net direksiyon tepkileri sürüş kalitesini arttırıyor. Multi-Sense isimli sürüş kişiselleştirme seçeneğinden Sport seçildiğinde direksiyon daha keyif verici yapıya bürünüyor. Manevralarda ise daha hafif bir direksiyon tepkisi için Comfort seçeneğine geri dönebilirsiniz. Modlar arasında, Neutral, Perso, Sport, Comfort ve Eco seçenekleri bulunuyor.

Sürüş kişiselliştirme sistemi sadece direksiyon yumuşaklığını değil ekonomiyi de ayarlıyabiliyor. Eco modu seçildiğinde motor daha ekonomik tüketim için hazırlanıyor. Motor tepkileri daha "sakin" yapıya bürünüyor. Sport modunda ise daha seri hızlanma için motor tepkileri keskinleştiriliyor. Gösterge grubu ve ambians aydınlatmaları da bu modlara özel renklere bürünüp sürücünün görsel olarak da hangi modunu seçtiğini görmesini sağlıyor. İşitsel fark da yaratmak isteyen Renault, hoparlörlerden motor sesinin de modlarla değiştirilip kabine taşınmasına izin vermiş.

Test aracımızda 110 HP'lik 1,5 litre turbo dizel yer alıyor. 1750 d/d'de 250 Nm'lik maksimum torka ulaşan bu motorun önceliği hızlanma performansı değil. Şehir içinde makul ve yeterli hızlanmalar sunabilen motor, otoyol kullanımda, araç sollamalarda ihtiyaç duyulabilen güç taleplerinde bazen yetersiz kalıyor. 7,0 sn'lik 60-100 km/s ve 9.0 sn'lik 80-120 km/s esneklik verileri de bunu destekliyor.

Konu yakıt tüketimine geldiğinde Megane Sedan, 1.5 dCi ile parlıyor. 4,9 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle ne kadar ekonomik olabileceğini gösteriyor. Megane Sedan 1.5 dCi ile alınabilen EDC isimli çift kavramalı şanzımanın, konfor ve tüketime olan katkıları açık. Hızlı ve doğru vites seçimleri yapan 6 ileri vitesli otomatik şanzıman sürüş kalitesini arttırıyor.

Sonuç olarak Megane Sedan, zengin donanım ve motor seçenekleri sunan, tasarımı, yaşam ve yükleme alanları yönünden de güçlü bir otomobil. Test aracımızdaki 1.5 dCi EDC ikilisi de Megane Sedan'ın ekonomi ve konfor yönlerini ortaya çıkartmayı başaran bir seçenek olarak karşımıza çıktı.

Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.