ARKADAŞINA GÖNDER
TEST ·Volvo S90 D5 AWD
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST ·Volvo S90 D5 AWD

04.01.2017 Çarşamba
TEST ·VOLVO S90 D5 AWD

Volvo S90 ile yeni bir başlangıç yaptı. Güçlü dizel motoruyla ithal edilen otomobilin şaşırtacak özellikleri olup olmadığını öğreneceğiz.

Geçtiğimiz aylarda S90'ın Türkiye'deki basın toplantısında, Volvo'nun yeni stratejisini de öğrendik. Yıllarca, Audi, BMW ve Mercedes peşinde koşan Volvo artık kendi yolunda ilerleme kararı almıştı. Rakiplerinin yeniliklerine rest çekmek yerine kendini aşıp daha iyisini ortaya çıkartmayı hedefliyor. XC90 ve S90 modelleriyle bu stratejisinin ilgi çeken yeniliklerini ortaya çıkardı. XC90'da etkileyici bir sonuç ortaya koyan Volvo'nun aynı başarıyı gösterip göstermeyeceği testmiz sonunda ortaya çıkacak.

S90'nın tasarımı Volvo'nun yeni nesil anlayışının bir ürünü. Gösterişli bir ön panjur, küçük farlar, düz ve uzun motor kaputuyla etkileyici bir duruşu var. Direksiyon başında otururken, uzun motor kaputunu görmek hem park sırasında hem de sürüşte daha fazla güven hissi yaşatıyor. Ancak S90'ın motor kaptunun uzunluğu normal kavramının biraz üstünde. Dolayısıyla şehiriçinde, manevralarda sıkıntı yaşanabiliyor.

Profilde de düz ve sade çizgiler kullanılmış. Sportif bir etki yerine düz tavan ve omuz çizgileriyle şık ve fonksiyonel bir tasarım tercih edilmiş. Tavan çizgisinin aşırı eğimli olmaması arka baş mesafesini olumlu yönde etkilerken, omuz çizgisinin de düz çizgide olması öndeki gibi geniş cam yüzeylerin sunulmasına imkan sağlamış.

in içine geçtiğimizde geniş ve ferah yaşam alanı sunulduğu fark ediliyor. Omuz çizgisi yüksek olmasa da arka koltuklardaki alçak oturma alanı yolcuların omuzlarının cam hizasında kalmasını mümkün kılmış. Koltukların konforu gayet iyi. İç mekandaki malzeme ve işçilik kalitesi XC90'da karşılaştığımız gibi çok iyi seviyede. Tablet tarzı, dikine yerleştirilen büyük multimedya ekranı kokpitte düğme karmaşasının önüne geçilmesini sağlıyor. Bowers & Wilkins imzalı, 19 hoparlörlü, kaliteli ve güçlü ses sistemi otomobilin değerini arttırıyor.

Vites konsolunda kibar bir vites topuzu ve arkasında silindir şeklinde sürüş modu kumandası yer alıyor. Buradaki sağa/sola hareket ettirilen start/stop düğmesi sıra dışı tasarıma sahip.

BİZE ULAŞIN