ARKADAŞINA GÖNDER
Motosiklet · BMW S 1000 XR
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Motosiklet · BMW S 1000 XR

20.01.2017 Cuma
MOTOSİKLET                          BMW S 1000 XR

Hem hız isterim, hem konforlu olsun uzun yollara gidebileyim derseniz çok şey mi istemiş olursunuz? BMW S 1000 XR için bu pek de sorun değil.

Tarkan'ın bir şarkısı vardı; "Öp öp öp öp doyamadım" diye. Ben de BMW S 1000 XR için bir "aranjman" yaparak şarkı sözlerini "Sür sür sür sür doyamadım!" şeklinde değiştirmek isterim... Çünkü durum tam anlamıyla bu cümle ile özetlenebilir. Akşam yatağa girince aklıma düşen şey şu oluyordu: "Sabah olsa da çıkıp binsem". İşte bunları bireştirince yekten şunu söyleyebiliyorum; kullanmaktan böylesine keyif aldığım ender motosikletlerden biri BMW S 1000 XR.

Peki, diyeceksiniz ki bu makinanın sürüşünü neden bu kadar sevdin? Öncelikle çok rahat bir oturma pozisyonu var. Motosiklet, diz, bacaklar, sırt ve kollara son derece ergonomik bir duruş imkanı veriyor. Fiziksel yapı farkına göre handikap olacak şeyler de var; mesela gidon biraz uzakta kalabilir kollarınız kısaysa. Ama çeşitli ayarlar ve parça ekleyerek bu sorunu aşabilirsiniz. Ben uzun kollu bir sürücü olarak ideali buldum. Ama yavaş sert manevralarda gidonu hızlı ve uzun kol hareketleriyle kullanmak zorundasınız; o zaman daha dengeli ve istediğiniz hamleyi alabiliyorsunuz. Bir diğer konu, yakıt dahil 228 kg ağırlığıyla, yüksekliğini ve kalıbını birleştirince insanın biraz gözü korkuyor. Ama kazın ayağı öyle değil, o kadar dengeli bir motor ki, trafikte aralarda vs son derece rahat kullanılıyor. Ayaklarınızı yere koyana kadar scooter edası var diyebilirim. Hatta durunca bile 3-4 saniye ayağını indirmeyi gerektirmeden dengede bekliyor. Ama ayağı yere basınca ağırlığı ve cüssesi "Ben varım" diyor. Yeri gelmişken, arkada oturan için de rahat bir pozisyon ve sele var. 1200 GS ile arkamda uzun süre seyahat eden eşim S 1000 XR'a tam not verdi.

Devam edelim neden çok sevdiğime; S 1000 XR inanılmaz dinamik bir motosiklet; yani çok güçlü ve harika bir motor-şanzıman kombinasyonuna sahip. 160 HP güç o kadar etkileyci ki, spor bir motosiklet kullanıyor hissini veriyor. Ama bir o kadar da ehlileştirilmiş bir güç. Yani gazı açtığınızda korkunç şasi hareketleri, kontrol yoksunluğu hissi yok. Elbette burada elektronik kontrol sistemlerinin de payı var. Fakat iyi çalışıyor olmalarını özellikle belirtmeliyiz.

Bu motor aslında Sport Touring olarak geçiyor. Yani hem hızlı ama hem de rahat oturarak uzun yolculuklar yapabileceğiniz, yüksek bir makina. Ama ben tabiri değiştiriyorum "Touring Sport" diyorum. Sürüş olarak yüksekliğine rağmen sanki "racing" sınıf gibi kabiliyetli. Biraz da vücudunuzu kullanmayı denerseniz, ne kadar atletik, kıvrak olduğuna inanamayacaksınız. Güç olarak zaten kağıt üzerinde bile her şey ortada. Gaz kolu oldukça hassas, ama bunu anlık aşırılıklar yapıyor olarak yorumlamayın, bilakis elinizdeki gücü dengeli kullanmanıza yardımcı oluyor. Viraj içinde mesela ince ayarlı gaz açmaları çok kolay yapıyorsunuz.

BİZE ULAŞIN