ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S

28.02.2017 Salı
TEST · TOYOTA COROLLA 1.6 VALVEMATİC MULTİDRİVE S

Makyajla albenisi arttırılan Corolla’da, Toyota’nın yıllardır güvendiği 1,6 benzinli motor ve CVT ikilisi görev yapıyor.

Modellerini teker teker güncelleyen Toyota artık daha modern tasarım ve donanımlarla tüketicilerin karşısına çıkıyor. Daha önce makyajlı Corolla'nın dizel motor ve manuel şanzımanlısıyla buluşmuştuk. Şimdi karşımızda daha önce Auris ve Auris ST ile test ettiğimiz 1.6 Valvematic Multidrive S ikilisi bulunuyor.

Aynı motor ve şanzımanın hızlanma verileri Auris'e göre daha iyi seviyede olan Corolla, test verilerinde benzer farkı korudu. Yaklaşık 1 saniye daha kısa sürede hızlanan Corolla, 10,4 saniyelik 0-100 km/s hızlanma test verisiyle tatminkar hızlanma verileri sundu. Esneklik verileriyle de başarılı olan Corolla 1.6 Multidrive S araç sollamalarında yeteri kadar atik olabiliyor. Alt devirlerde zayıf hissettiren motor devirlenince tatminkar bir hızlanma tecrübesi sunuyor. Makyaj sonrasında güncellenen motor ve şanzımanla iyi bir sürüş hissi sunduğunu söyleyebiliriz.

Makyajla birlikte otomatik şanzıman da güncellenmiş. Multidrive, Toyota'da CVT tip şanzımanın ismi. S takısı da sportif bir sürüş için devreye sokulabilen bir fonksiyon. Bu mod devredeyken doğrusal ivmelenmeyi tespit ederek motor devrinin sabit tutup gereksiz motor devirlenmelerinin önüne geçiliyor. Bu sayede otomobilin stabilitesi korunuyor. Sanal vites oranlarıyla 7 ileri vitesli manuel olarak kullanılabilen şanzıman vites küçültürken yeteri kadar çabuk olup keyif ve güven veriyor.

BİZE ULAŞIN