ARKADAŞINA GÖNDER
Test · Fiat 500X 1.6 Multijet DCT Cross Plus
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test · Fiat 500X 1.6 Multijet DCT Cross Plus

17.03.2017 Cuma
TEST ·  FİAT 500X 1.6 MULTİJET DCT CROSS PLUS

Fiat 500X, retro tasarım öğeleriyle şekillenen modern bir crossover. Tasarımı kadar sürüş özelliklerinin de ilgi çekip çekmediğini dizel motor ve otomatik şanzımanlı 500X’te bir kez daha inceleyeceğiz.

Fiat'ın modern yüzünü temsil eden 500 ailesinin crossover modeli 500X, dizel motor ve otomatik şanzımanla karşımızda. Motor ve şanzımanı incelemeden önce otomobilin tasarımına göz atıyoruz. Rakiplerinde bulunan LED gündüz farları 500X'te yok. Farların altında ayrı bir grup olarak sinyal ve gündüz farları bulunurken sis farları da tamponun siyah plastik görünümüne gizlenmiş gibi. Cross Plus isimli en üst donanım seviyesinde çift xenon farlar sunuluyor.

500X 1.4 Multiar 4x4'ün yüksekliği 1620 mm olarak belirtiliyor. 500X'te önden çekişli seçenekler için yükseklik 1608 mm olarak açıklanıyor. 120 HP'lik turbo dizel motor alt devirlerde sakin bir şekilde hızlanma sağlarken bu sakinlik 1750 d/d sonrasında, 320 Nm'lik maksimum torka ulaşıldığında çok daha canlı bir karaktere bürünüyor. Motorun dizel gürültüsü kabin içerisinde rahatsız edici boyuta ulaşmıyor. Yakıt tüketimiyle de göz dolduran 1,6 litrelik turbo dizel motor DCT şanzımanın da verimli yapısı sayesinde 5,2 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi sağladı.

Çift kavramalı otomatik şanzıman hızlı vites geçişlerine sahip. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, vites kolu ya da direksiyon arkasındaki kulakçıklarla manuel değişime izin veriyor. Cross donanımından itibaren standart olan Traction+ çekiş kontrol sistemi direksiyon, şanzıman ve motor tepkilerini kişiselleştirmesini sağlıyor. Sport, Auto ve Traction seçenekleri sunan sistemde Spor mod tercih edildiğinde gaz tepkileri daha keskinleşiyor, direksiyon yönlendirmesi sertleşirken şanzıman daha yüksek devirde vites değiştiriyor.

Arka süspansiyonlarda torsiyon tipi sistemi görmeye alışık olsak da 500X'te önde olduğu gibi arkada da MacPherson tipi bağımsız süspansiyon sistemi kullanılması şaşırtıyor. Bu tercih ile özellikle viraj dönüşlerinde karoserin daha dengeli olması sağlanmış. Ancak süspansiyon sistemi sert ve gürültülü bir sürüş tecrübesi yaşatıyor. Bozuk zeminlerde ve tümseklerde bu durum daha çok fark ediliyor. 18 inçlik jantların üstündeki 45 profile sahip lastikler de bu durumda etkili. Net direksiyon yönlendirmesiyle güven veren bir sürüş karakteri sağlayan 500X'in sınıfının dinamik üyelerinden biri olduğunu söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer