ARKADAŞINA GÖNDER
Sürüş izlenimi · Hyundai i30
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Sürüş izlenimi · Hyundai i30

14.04.2017 Cuma
SÜRÜŞ İZLENİMİ · HYUNDAİ İ30

Hyundai'nin kompakt hatchback temsilcisi i30, üçüncü nesliyle Avrupalı rakiplerinin karşısına çıkıyor. Eskisinden daha konforlu, daha güçlü ve daha iddialı.

Kompakt sınıf hatchback pazarı heyecanından hiçbir şey kaybetmiyor. Hemen her yıl yeni ya da yenilenen bir model, zirveyi sarsmaya ya da yükseklerdeki yerini korumaya çalışıyor. Bu pazarın hakimi Avrupalı üreticiler olunca, doğal olarak Uzak Doğulu markalar da otomobillerini geliştirirken, bu modelleri referans alıp çalışıyor. Hyundai de bu markalardan biri. Almanya'da Rüsselsheim'daki Ar-Ge tesisinde Avrupalı tüketicilerin beklentilerine uygun otomobilleri için çalışan mühendisler, yeni i30'un birçok testini de ünlü Nürburgring Pisti'nde gerçekleştirmiş. Tasarımdan başlayarak i30'u inceliyoruz.

Burun yapısında iyice aşağı çekilen büyük Hyundai ızgarası, öne doğru uzayan ve eğim kazanan motor kaputuna gözlerimizin alışması gerekiyor. Tasarımcılar yaya güvenlik kurallarına uyma derdine düştükleri için, artık çoğu otomobilde benzer şekilde düz burunlarla karşılaşıyoruz. Izgara biraz daha yukarıda konumlansa daha iyi olacakmış gibi görünüyor. Profil ve arka görünüşü daha kolay sindiriyoruz. Profilde, kapı kollarının üst kısmından geçen belirgin omuz çizgisi ve arkadaki stop lambaları VW'e gönderme gibi hissettiriyor. Bagaj kapağının girintili çıkıntılı yapısı ışık oyunlarına sebep oluyor.

Yerini aldığı ikinci nesle göre boyu 40 mm (4340 mm) ve genişliği 15 mm (1795 mm) artan yeni i30'un yüksekliği 15 mm (1455 mm) azaltılmış. 2650 mm'lik aks mesafesi sınıf standartları içinde ancak artık bazı modeller 2700 mm sınırına geldi. Bagaj hacmiyse 17 litrelik artışla 395 litreye ulaşmış.

Yeni i30'da yüksek dayanımlı çelik kullanımı arttığı için gövde ağırlığında 28 kg'lık hafifleme sağlanabilmiş. Ayrıca gövdenin burulma direnci de yüzde 20 oranında iyileştirilmiş. Bunun avantajı virajlarda anlaşılabiliyor.

BİZE ULAŞIN