ARKADAŞINA GÖNDER
Sürüş izlenimi · Porsche 718, Panamera
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Sürüş izlenimi · Porsche 718, Panamera

21.04.2017 Cuma
SÜRÜŞ İZLENİMİ · PORSCHE 718, PANAMERA

Porsche'nin İstanbul Park içerisinde eğitim merkezi ve showroom açması, satılan bütün modelleri bir arada görmeyi sağlıyor. Yeni sürüş günleri davetine gittiğimizde 718 ve Panamera'nın da ilk kez Türkiye'de direksiyonu başına geçmiş olduk.

İstanbul Park'taki Porsche Sürüş Merkezi'ndeki otomobil listesi iştah kabartıyor. Burada sürekli olarak 29 Porsche bulunuyor. Yeni Panamera ve 718 ailesinin eklenmesiyle güncellenen otomobil parkını ziyaret ettik. 991 Turbo S, 911 Targa 4S, 911 Carrera S, Macan Turbo Performance Package, Macan GTS, Macan 2.0, Cayenne Turbo, Cayenne GTS, Cayenne S Diesel ve Cayenne Diesel halihazırda bulunan modeller. Bizim için daha fazla merak uyandıran modeller ise, ilk kez Türkiye'de kullanacağımız 718 ailesi ve Panamera'ydı.

718 Boxter ve Cayman'ın başlangıç seviyesinde yeni 4 silindirli boxer tipi 2,0 litre turbo benzinli motor bulunuyor. Bu sayede daha makul giriş fiyatı da elde edilmiş. Ama fiyattından daha çok pistte ve slalom parkurlarındaki performansı akılımızda kaldı. 718 Cayman ile çıktığımız pistte ıslak zemine rağmen çok dengeli bir yapıda olduğunu gösterdi. Ani ağırlık transferlerinde, hızlı dönüşlerde bile şasi çok sıkı. Direksiyonun sürücüyle iletişimi oldukça başarılı. Süspansiyon sistemi sportif ayarlara sahip olsa da rahatsız edici sertlikte değil.

Küçük silindir hacmine rağmen 300 HP güç üreten motor alt devirlerden itibaren canlı yapıda. Sport Chrono paketiyle 0-100 km/s hızlanması 4,7 saniye olarak açıklanıyor. Farklı motor seçeneği olarak da, 2,5 litrelik, turbo beslemeli benzinli, 4 silindirli ünite Cayman S ile sunuluyor. 350 HP'lik motor hızlanma konusunda bir adım daha önde. 4,2 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan Cayman S'in arkadan itişe rağmen yola bu kadar tutunması etkileyici. Her iki motor seçeneğinde de sunulan 7 ileri vitesli çift kavramalı PDK şanzımanın da etkileyici çalışma karakteri performansı destekliyor.

Tamaman yenilenen Panamera'yı ilk kez pist koşullarında kullanıyoruz. Tasarımıyla da birinci nesle göre daha farklılaştığı görülen Panamera'nın özellikle arka tasarımındaki yeni tasarım diliyle 911 havası yakalandığını söyleyebiliriz. Otomobilin içerisinde de kalite algısı arttırılmış. Diğer modellerde olduğu kadar sıkı koltuk destekleri bulunmaması pist koşullarında hissediliyor.

Motor seçenekleriyle zengin bir fiyat listesi sunan Panamera'da en etkileyici olan Panamera 4S Diesel'di. Dünyanın en hızlı seri üretim dizel motorlu otomobili olarak tanımlanan otomobilin sessiz sürüşü ve hızlanma karakteri çok etkileyici. Otomobil dış dünyaya karşı yolcularını izole etse de sürücüyle iletişimi başarılı. Hiç olmadığı kadar dinamik bir sürüş karakteri sunan Panamera'nın direksiyon çok net. Süspansiyon sistemi konfor ve sportiflik dengesini iyi kuruyor. Cüssesine rağmen karoserde aşırı sallanmalar yaşanmıyor.

Organizasyonun olduğu günün hava sıcalığının 3 dereceye kadar düşmesi ve yoğun yağış, hem Porsche'ler hem de Pirelli imzalı lastikler için zorlayıcı koşullar sağladı. Panamera'dan, Cayenne'e, Macan'dan 991'e kadar bütün Porsche'lerin performansları etkileyiciydi. Otomobillerin pistte yola tutunma becerisinde Pirelli P Zero'lar da büyük ölçüde etkili oldu.

Bizim için yeni modelleri kullanma fırsatı doğan bu pist günü herkesin kullanımına da açık. Sürüş eğitimleri kapsamında 1.250 TL+KDV ödeyerek benzer bir tecrübe yaşamak mümkün. Daha kapsamlı ve iki gün boyunca süren bire bir eğitim için ise 3.500 Euro+KDV ödemek gerekiyor.

Yazı: Koray Kodal/ İstanbul Park

BİZE ULAŞIN