ARKADAŞINA GÖNDER
Uzun dönem testi · Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Uzun dönem testi · Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT

12.05.2017 Cuma
UZUN DÖNEM TESTİ · HYUNDAİ ELANTRA 1.6 CRDİ DCT

Dünyanın en çok satılan otomobilleri listesinde zirveye oynayan modellerden biri olan Hyundai Elantra, Türkiye pazarında sınıfının en ulaşılabilir otomatik şanzımanlı dizel modellerinden biri olarak dikkat çekerken, tüketiciler için mantıklı bir alternatif tanımını da hak ediyor.

Karoser

Bir önceki nesliyle birlikte dinamik bir tasarım felsefesi benimseyen Hyundai Elantra, güncel modelde de bu akıma sadık kalmış. 4,57 metre uzunluğundaki kompakt sedan, boyutlarıyla orta sınıfı zorlamak yerine ait olduğu sınıfın standartlarını yakalamış. Boyutlarını verimli kullanarak hem kabinde hem de bagajda yeterli bir genişlik sunan otomobilin eğimli C sütunu arka baş mesafesini uzun boylular için kısıtlıyor. Aşırı yenilikçi tasarım denemeleri yerine geleneksel ve kolay anlaşılır bir kokpite sahip olan otomobilin iç mekanındaki işçilik kalitesi başarılı olsa da özellikle kapı içlerinde daha kaliteli malzemeler kullanılabilirmiş.

Motor ve sürüş özellikleri

136 HP ile sınıfının en güçlüsü olan bir dizel motorun görev yaptığı Elantra'da güç aktarımı için tercih edilen 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman motorla keyifli bir işbirliği yapıyor. Hızlı ancak telaşsız vites değişimleri gerçekleştiren şanzıman motorun potansiyelinin üst düzeyde kullanılmasına yardımcı oluyor. 300 Nm'lik yüksek maksimum tork değerinin de etkisiyle özellikle ara hızlanmalarda canlı olan Elantra'nın yakıt tüketimi de alkışı hak ediyor. 6,0 lt/100 km civarındaki test tüketimi başarılı bir değer. Yeni nesille birlikte elden geçirilen süspansiyon sistemi özellikle konfor yönünden belirgin bir ilerleme kaydederken otomobilin direksiyonu yönlendirmelerde hala sentetik bir his veriyor.

Rekabet karnesi

Türkiye pazarında gerek filo gerekse de perakende satışın en çetin geçtiği sınıfların birinde rekabet eden Elantra'nın çok güçlü rakipleri var. Fiyat açısından baktığımızda otomobilin Fiat Egea'dan sonra Türkiye'de satılan en kelepir otomatik şanzımanlı dizel kompakt sedan olduğu görülüyor. Bu arada baz donanım seviyesi Style'da dizel motorun sunulmadığını da hatırlatalım. Konfor açısından tatminkar donanımlar sunan Elantra'da kör nokta uyarısı, otonom fren, xenon farlar veya şerit takip yardımcısı gibi artık yaygınlaşan güvenlik donanımlarının opsiyonel olarak bile sunulmaması önemli bir eksik.

BİZE ULAŞIN