ARKADAŞINA GÖNDER
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Duster 1.5 dCi EDC
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Duster 1.5 dCi EDC

30.05.2017 Salı
SÜRÜŞ İZLENİMİ · DACİA DUSTER 1.5 DCİ EDC

Dacia’da yavaş yavaş otomatik şanzıman alternatifleri artmaya başlıyor. Duster, 1.5 dCi ile EDC şanzıman seçeneği sunmaya başladı.

Otamatik şanzımanın lüks değil bir ihtiyaç olduğunu Dacia da kabullenip otomatik şanzımanlı modellerini arttırmaya başladı. Sandero Stepway ile Easy R isimli otomatikleştirilmiş şanzıman sunan üreteci, artık Duster'da EDC alternatifine sahip.

EDC şanzıman sadece 1.5 dCi 110 ile alınabiliyor. İki donanım seviyesi, Laureate ve Blackshadow gelen EDC'li Duster'ın başlangıç fiyatı 82.900 TL. Blackshadow donanımı için 85.400 TL'lik fiyat belirlenmiş. Sadece EDC şanzımana özel olan Blackshadow'da Laureate'e ek olarak; Look Paketi, deri direksiyon, hız ayar ve sınırlayıcı sunuluyor.

Gelelim EDC'ye. Renault'dan tanıdığımız EDC, 6 ileri vitesli, çift kavramalı otomatik bir şanzıman. Manuel olarak da vites kolu üzerinden seçim yapılmasına izin veren şanzımanın önceliği ekonomik bir yakıt tüketimi sağlamak. Duster'da bu iddia manuel şanzımandan daha ekonomik olabileceği yönünde. EDC şanzıman Duster'a 70 kg'lık bir ağırlık farkı getirmiş. Buna rağmen otomatik şanzımanın hızlı ve yerinde vites zamanlaması sayesinde yakıt tüketimi düşürülebilmiş. Manuel şanzımanlı Duster 1.5 dCi'ın ortalama tüketimi 4,8 lt/100 km olarak açıklanırken EDC şanzımanla bu değer 4,5 lt/100 km olarak belirtiliyor.

Hızlanma verilerine baktığımızda manuel şanzımanlı Duster 1.5 dCi'ın 0-100 km/s verisi 12,2 saniye. EDC ile birlikte 0-100 km/s hızlanma 11,9 saniye olarak açıklanıyor. Sürüş organizasyonunda direksiyonuna geçtiğimiz Duster 1.5 dCi'ın EDC ile oldukça konforlu bir yolculuk sağladığını söyleyebiliriz. Rotamızın bir kısmı yoğun bir trafiği içeriyordu. EDC'nin sarsıntısız ve hızlı vites geçişleri sayesinde yorulmadan ilerlemek mümkün oldu. Otomobilin hızlanmasına ket vuran değil teşvik eden EDC ile 1.5 dCi'ın uyum içinde çalıştığını söyleyebiliriz. Manuel olarak da vites koluyla yönetilebilen şanzıman bu talebe de yeteri kadar hızlı şekilde cevap verebiliyor. Özellikle motor frenlemesi yapılacağı zaman EDC'nin manuel kullanımı fark yaratıyor.

Yazı: Koray Kodal Kemerburgaz/İstanbul

BİZE ULAŞIN