ARKADAŞINA GÖNDER
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Alfa Romeo Giulia QV
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

SÜRÜŞ İZLENİMİ · Alfa Romeo Giulia QV

17.07.2017 Pazartesi
SÜRÜŞ İZLENİMİ · ALFA ROMEO GİULİA QV

Motor sporları tarihindeki başarılarını genlerinde taşıyan Alfa Romeo, uzun sayılabilecek bir aradan sonra Giulia QV ile marka tutkunlarının kalp atışlarını hızlandırmayı başaracak bir otomobil üretti.

Otomobil markaları için sadık müşteri oluşturmak çok önemlidir. Böylece gelecekte çıkacak modeller için hazır bir müşteri topluluğu garantilenmiş olur. Bir de markaların hayranları vardır. Çeşitli sebeplerle o markayı satın almasalar ya da alamasalar da o markanın her adımını takip eder, otomobillerine aşk duyarlar. İşte bu tip hayranlara sahip markalar sıralaması yapıldığında Alfa Romeo mutlaka ilk 3 arasında yer alır.

Arkadan itiş, kilitli diferansiyel ve yüzde 50/50 ağırlık dağılımı virajları keyifli hale getiriyor.

Alfisti olarak adlandırılan Alfa Romeo tutkunları son birkaç yıldır sadece Giulietta ve MiTo modelleriyle avunmak zorunda kalıyordu. Son 2 yıldır Alfistiler'in kalp atışlarını hızlandıran gelişmeler yaşanıyor. İki kişiye olabilecek en saf sürüş keyfini verme iddiasındaki 4C'nin ardından gelen Giulia, Alfistiler'in tezahüratlarıyla karşılandı. Orta sınıfta bir Alfa görmeyeli uzun zaman olmuştu. FCA Grubu çatısı altındaki Ferrari ve Maserati'den de destek alınarak geliştirilen Giulia, Alfa Romeo'nun eski güzel günlere dönüş simgesi oldu.

Özellikle de ünlü dört yapraklı yonca amblemini üzerinde taşıyan QV yani Quadrifoglio Verde versiyonu Alfistiler'in güçlü Alman modellere nihayet bir rakip çıkarmanın heyecanını yaşatıyor. FCA'nın Balocco Test Pisti'nde direksiyonuna geçtiğim Giulia QV, bu sınıftaki BMW M3 ve Mercedes-AMG C 63 hegemonyasını kırabilecek potansiyele sahip olduğunu gösterdi. Zaten Nürburgring Nordschleife'de elde ettiği 7.39'luk zaman da sınıfının en iyisi. Bu performansın altında, Ferrari destekli, 6 silindirli, 2,9 litrelik, çift turbo beslemeli benzinli motor yatıyor. 510 HP güç ve 2500-5000 d/d aralığında üretilen 600 Nm tork, Gilua QV'yi 3,9 saniyede 100 km/s'ye ulaştırıyor.

Ferrari destekli 2,9 litrelik V6 motor, çift turbo desteğiyle her devirde yüksek çekiş gücü sunuyor. Sesi de harika!

Son hız konusunda da iddialı bir rakam söz konusu: 307 km/s. Yani Giulia QV, +300 km/s kulübüne üye. V6 motorun çalışma sesi her devirde güzel. Sakin kullanımlarda mırıldanırken, pistte hızlanmaya başladığımızda tonu kükremeye doğru hızla değişiyordu. Gaz pedalındaki en küçük hareketleri bile hızla yanıtlayan motor, sürücüsünü keyfin doruklarına çıkarıyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman özellikle Race modunda inanılmaz hızlı çalışıyor. Eh, bir Alfa zaten böyle olmalı!

Otomatik şanzıman oldukça iyi çalışıyor. Race modunda keyif zirvede. İşçilik ve malzeme kalitesi de oldukça iyi.

Gücü yere aktarmak da önemli bir problem. Tabii virajları hızlı ve güvenli dönebilmek de… Arkadan itişli Giulia QV'de kilitli diferansiyel ve adaptif süspansiyon sistemi bu zorlu görevlerin altından kolaylıkla kalkıyor. Tabii ön ve arka aks üzerine düşen ağırlığın yüzde 50/50 olması da virajlardaki denge açısından önemli bir faktör. Pist dışında kullanma fırsatımız olmadığı için süspansiyonun normal yol koşullarındaki yeteneklerini göremedim ama farklı modlara ayarlanabilen, motor, şanzıman, direksiyon ve süspansiyonun, Alfa ruhuna uygun olduğunu söyleyebilirim.

Sinan Saip Bel

Alfa Romeo ve Jeep Marka Direktörü / Fer Mas Şirket Müdürü

Şimdi Alfa Romeo markası için de yeni bir dönem başlıyor diyebiliriz. Artık hepimizin bildiği Giulia, Stelvio gibi yeni ve karakteristik modeller dikkatleri çekiyor. Bu gelişmeler markanın model atağının bir göstergesi.

Son derece hızlı ve keskin tepkiler veren direksiyonun sisteminin yanı sıra kolay dozlanan ve son derece iyi durdurma performansı gösteren fren sistemi de alkışı hak ediyor. Türkiye'de 2,0 litre 200 HP arkadan itişli ve 2,0 litre 280 HP dört tekerden çekişli benzinli versiyonları da satılan Giulia'nın QV'si için açıklanan anahtar teslimi satış fiyatı 780 bin TL'den başlıyor.

Yazı: Halit Bolkan-Milano/İtalya

BİZE ULAŞIN